Auto '06+ , cena max 35 tys., benzyna pod LPG

02 Maj 2017, 11:04

Witam,
Poszukuję dłuższy czas auta dla siebie (obecnie jeżdżę BMW e46 z 2003r. 320d 150km) touring.
Podstawowe wymagania jakie auto ma spełniać:
- Benzyna z możliwością zainstalowania LPG (autem chciałbym jeździć min. 5 lat) Hejt odnośnie lpg zachowajcie dla innych.
- Wysoki standard wyposażenia,
- Auto ma być jak najmniej awaryjne,
- Ma być najtańsze w eksploatacji,
- Ma dobrze znosić LPG,
- Nie zajeżdzone
- Auto ma tracić jak najmniej na wartości
- Auto ma być nie starsze niż z 2006r.
- Co najmniej 150km

Pytanie do Was drodzy forumowicze, które z poniższych aut spełnia powyższe wymagania w jak największym stopniu ? A jeśli nie spełnia, to którego z powyższych :)?
A może Wy mi coś polecicie , coś o czym mi się nawet nie śniło :D?

Audi A4 B8 1.8TFSI , 2.0 TFSI
BMW 3 E90 po lifcie ( nie ukrywam, że najchętniej chciałbym 3.0, ale to już inne pieniądze) za te pieniądze zdaje się jakiś 318i, 320i powinienem kupić?
Honda Civic type R 2.0
Mazda 6 II 2.0 / 2.5
Mercedes C klasa 180/200 (tutaj bardzo irytuje mnie wyposażenie wnętrza z fotelami w pół"skórze" - kolega ma takie fotele i ów "skóra" to tandeta, która popękała)
Opel Astra J - tutaj zdaje się każdy motor nadaje się do gazu, są z fajną mocą, a i można znaleźć dobrze wyposażony egzemplarz
Skoda Superb II 1.8 TSI (reszta chyba za słaba jak na tak wielkie auto?) + tutaj też irytują mnie szmaciane fotele (limuzyna :evil: )
VW Passat CC 1.8/2.0TSI - auto, które mega podoba mi się z zewnątrz i wewnątrz ( mam na myśli wyższy standard wyposażenia) tutaj chyba troszkę $$$ powinienem dołożyć.
Volvo s80 tutaj chyba jedyny słuszny silnik pod LPG to 2.5T ?

Czekam na Wasze zdanie, a może jakieś ciekawe propozycje ! :ok:
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Maj 2017, 11:13

Najlepsze jest to, że większość Twoich typów nie spełnia na samym wstępie kilku wymagań, takich jak "najtańszy w użytkowaniu" i "przeróbka na LPG", ew jest poza budżetem :ok:

Musisz się zdecydować czego oczekujesz dokładnie, bo porównywanie s80 z CTR czy Astrą jest nierozsądne.
Ja bym rozglądał się za Volvo, ale nie trzymaj się tak kurczowo rocznika
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2017, 11:14

Musisz odrzucić wszelakie TSI, bo mają wtrysk bezpośredni. Instalacja LPG jest niezbyt opłacalna... Bo albo montujesz zestaw za te 4 tysiące i spalasz benzynę razem z gazem, albo zakładasz instalację fazy ciekłej i używasz wtryskiwaczy benzynowych, tylko taka instalacja jest jeszcze droższa (pewnie koło 6-7 tyś do tych silników). Jaki przebieg robisz? Przykładowo przy tej droższej instalacji wyjdziesz na ZERO przy 35-40k km. Trochę sporo :>

Dodatkowo jak ma być bezawaryjne i najtańsze w eksploatacji, to odpuść znowu TSI... Te silniki są dobre jak są nowe, Ty kupisz auto, w którym wszystko zacznie się kończyć, a naprawa takiego silnika tania nie jest.

Mieszasz strasznie segmenty. Popatrz ile kosztują części do Type R... To nie jest zwykłe auto z innym silnikiem, zawias, amortyzatory, tarcze... :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Maj 2017, 11:33

1. Tutaj hejtuje się kupowanie poniemieckich trupów z traktorami pod maską i skręconym licznikiem a nie lpg.
2. Żadne z wymienionych nie jest tanie w eksploatacji (może oprócz mazdy i astry)
3. Do ałdi nie założysz lpg (bezpośredni wtrysk, tzn. założysz ale zupełnie się nie opłaca). Swoją drogą silniki beznadziejne
4. Nie kupisz dobrego e90 fl za 35k. Po fl weszły silniki z bezpośrendim wtryskiem, w których również lpg odpada
5. Nie kupisz dobrego type r za 35k
6. Mazda ok
7. Nie kupisz w204 za 35k, w203 z ostatniego roku produkcji ok
8. Te 32-33k to takie minimum żeby znaleźć jakieś w miarę ogarnięte 1.4T ale typ ok
9. Nawet sporo dołożyć. To samo co a4
10. Akurat w s60 każdy silnik nadaje się pod lpg, volvo to w PL w 90% diesle więc znaleźć coś będzie ciężko. BTW to tanie w eksploatacji również nie będzie

Podsumowując:
- wymóg rocznika jest hmm...głupi biorąc pod uwagę, że kupujesz 10+ letnie auto, żadna różnica czy ma 11 czy 12 lat, liczy się stan
- nie przejmuj się utratą wartości kiedy chcesz tym jeździć kilka lat
- z tego co podałeś skupiłbym się na 6 i astrze ale to inne segmenty więc nie wiem czego dokładnie szukasz. Swoją droga rozrzut od astry do s80 xd

Popatrz na:
Lagunę mk3 2.0T
C5 2.0
volvo, ale s40/s60
Accorda
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

02 Maj 2017, 16:34

Mike
Zgodziłbym się jakbyś napisał, że żaden nie jest tani w użytkowaniu, ale najtańszy któryś z nich musi być i ten warunek jest jak najbardziej do spełnienia. Jeżeli szukałbym auta taniego w użytkowaniu to kupiłbym matiza, a szukam w autach, które podałem.
LPG jest możliwe do TSI, TFSI i wszystkich innych.
Zdaje sobie doskonale sprawę, że astra i s80 to zupełnie inne segmenty jednak kompletnie mnie to nie interesuje. Chcę mieć ciekawe wykończenie (skórę, automatyczną klimę czy navi dla przykładu) to jaki to segment naprawdę mnie nie obchodzi, jeśli tylko będzie spełniać powyższe warunki.

galakty
Patrzyłem na części type R i szczerze mówiąc ceny mnie nie przerażają, bardziej przerażają mnie ceny do TSI, które w związku z tym odrzucam, odrzucam całą grupę VAG.

Invi
do E90 i Type R jestem w stanie dołożyć do 5k, mam sentyment do marki, aczkolwiek kumpel ma e60 530i 2008r. 258km i śmiga na gazie, jest bardzo zadowolony, czy ten silnik różni się konstrukcyjnie ?
Volvo tanie w eksploatacji nie będzie? Słyszałem, że tańsze niż np. e60, czy e90..
s60 troszkę za stara sylwetka, czemu nie s80 II?

Jeśli chodzi o segmenty to ilością miejsca kompletnie się nie przejmuję, ja siedzę z przodu, dzieci nie mam , jeszcze.. :D

Co do Twoich propozycji
Laguna - nie podoba się w ogóle,
C5 - ładny, aczkolwiek nie celuję w francuzy (one też raczej nie wiele mają wspólnego z trzymaniem ceny)
S40- też troszkę przestarzała buda
s60- jw.
Accord - też już przestarzały, do nowej budy byłbym w stanie dorzucić, bo jest naprawdę obłędna, ale tam raczej z podtlenkiem nie podejdzie ? :D

Panowie zostaje
BMW 3 E90 po lifcie
Honda Civic type R 2.0
Mazda 6 II 2.0 / 2.5
Mercedes C klasa 180/200 ( do niego też mogę dorzucić, ale jak znajdę wersję z interesującym wnętrzem i będzie to musiał być naprawdę zadbany egzemplarz)
Volvo s80
Opel Astra J

Aha, myślałem też o Oplu Insignia :)
Które z tych aut przez te kilka lat najmniej spadnie z ceny ;) ?
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

02 Maj 2017, 18:12

czaja1295 napisał(a):Zdaje sobie doskonale sprawę, że astra i s80 to zupełnie inne segmenty jednak kompletnie mnie to nie interesuje. Chcę mieć ciekawe wykończenie (skórę, automatyczną klimę czy navi dla przykładu) to jaki to segment naprawdę mnie nie obchodzi, jeśli tylko będzie spełniać powyższe warunki.
ktoś tu ma bardzo małe doświadczenie motoryzacyjne :/

W sumie to równie dobrze mogłeś Nam nie zawracać gitary, bo jednak jest ogromna różnica pomiędzy tymi samochodami, nawet gdyby były tak samo/podobnie wyposażone. Zupełnie inne jest wyciszenie, wykończenie, wygoda foteli, przestrzeń... Jeśli kupujesz auto dla samego wyposażenia to w sumie nie mamy nic do roboty, bo jak tu Ci coś doradzić?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

02 Maj 2017, 19:22

Nie napisałem, że wybieram auto tylko i wyłącznie ze względu na wyposażenie , cechy którymi sie kieruje przy wyborze auta wymieniłem w 1. poście to cechy którymi się kieruje. Wygoda foteli czy wyciszenie nie mają dla mnie większego znaczenia , owszem fajnie by było gdyby były wygodne , bo czemu nie , ale to tylko dodatek , wisienka na torcie.
Jeżdzę dieslem, każda benzyna bedzie cichsza :roll:
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Maj 2017, 07:03

Panowie i Panie,
na placu boju pozostaje
- BMW E90 jednak przed liftem - celuje w 330i (zdaje się najrozsądniejszy wybór odnośnie trwałości i trzymania wartości )? - choć za te pieniądze ciężko znaleźć..
- Mazda 6 przed liftem (wtrysk pośredni) 2.0 - jak mazdy trzymają cenę?
- Volvo s80 II 2.5T - czy za te pieniążki kupię dobry egzemplarz ?
- Honda civic VIII type R - tutaj chyba cena będzie naprawdę dobrze trzymana, jak nie najlepiej?
- Opel Insignia , tylko nie mam pojęcia jaki tutaj motor wybrać, bo gama ogromna, a nie wiem co najlepsze :) no i czy ogólnie auto godne polecenia :)
- Opel Astra J - tutaj jedna wielka niewiadoma - Opel jak to opel, z trzymaniem wartości chyba nie będzie miał wiele wspólnego(?) podobnie jak insignia? o silniku 1.6T troszkę poczytałem, wydaje się być dobry, aczkolwiek spalanie około 14L LPG wyczytałem, ile w tym prawdy :?

Które z powyższych wydaje się być najrozsądniejszym wyborem, najlepiej spełniającym kryteria z 1. postu :?:

*Zdaję sobie sprawę, że to różne segmenty :)
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Maj 2017, 09:51

Chyba dostaniesz same padaki w które włożysz w ciągu pierwszego roku po 5tysięcy.

BMW E90 330i do 35tysięcy - nie ma szans
Volvo z takim silnikiem w tych pieniądzach nie ma szans
Type R zapewne też nie

Co do Insigni wpisz sobie w google awarie, usterki, problemy i może zmienisz zdanie co do zakupu tego auta. Owszem ładne, ale problematyczne.

Astra naprawdę ma się nijak do aut klasy wyższej. Już wolałbym pozostać przy starszej konstrukcji E46 ;)

Może uda Ci się Mazdę upolować. Sprawdź sobie każdą ze swoich propozycji na mobile_de i dolicz sobie kwotę sprowadzenia+opłat. Naprawdę w tych pieniądzach nie ma szans. Szukałbym aut kupionych w polskim salonie. Szkoda, że odrzucasz Volvo S60, bo to naprawdę konkretna maszyna, wnętrze lepiej wykonane niż w Insigni czy Civicu. Żadnych problemów z korozją.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017

06 Maj 2017, 11:23

Za te 35k to tak naprawde dostaniesz Ople i może Volvo, reszta to kwestia 40+ k
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2017, 12:33

Czyli zostaje Mazda 6..
Aczkolwiek Twoja opinia troszkę mnie dziwi, bo są jakieś tam type R (niewiele, ale tych aut też nie jest dużo) i E90 za tą cenę, ale wezmę też pod uwagę BMW 325i (to zdaje się nie taki zły wybór :?: )
Aukcje z mobile.de
BMW 325 w dość fajnej opcji
[link do mobile.de wygasł]
Civic VIII Type R
[link do mobile.de wygasł]
Mazda 6 (tutaj przebieg jest co najmniej dziwny)
[link do mobile.de wygasł]
Teraz coś z Polskich portali wrzucę:
E90
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Type R
[link do oferty na Allegro wygasł]
Type R ( w prawdzie 36k, ale przecież można negocjować.. :P)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Type R już z LPG
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Type R
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Type R
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Czy prawdą jest, że aut z Radomia się nie kupuje :) :?:
E90
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Type R
[link do oferty na Allegro wygasł]
Type R
[link do oferty na Allegro wygasł]
Mazda 6
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Co sądzicie o tych aukcjach?
Jeżeli auto będzie sprowadzane to znajomy robi to dla mnie za 1300zł, łącznie z przyjazdem do polski na miejsce.
35k to max jaki chce przeznaczyć na same auto ( jakąś ewentualną poprawkę lakierniczą, sklejenie zderzaka, wyklepanie błotnika - wliczam w tą kwotę) .

Wspomniałem wyżej o wyklepaniu błotnika , czy klejeniu zderzaka, bo nie ukrywam, że i takie auto jestem w stanie kupić, wolę takie i sam zrobić, niż kupić zrobione rozpierdzielone nie wiadomo jak..
Wszystkie będą padakami ? :oops:
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Maj 2017, 13:00

Wszystko fajnie, ale jak przejrzysz ogłoszenia CTR to możesz zauważyć, że poprzednik, czyli 7 gen w ogarniętym, a nie Sebixowym stanie to kwestia 25-28k. Nie sądzę, aby ktoś po taniości sprzedawał 8 gen (33-35k). Nie mówię tutaj o sprowadzonych ze Szwajcarii złomach ograbionych z galanterii type erowej czy egzemplarzy, które jakiś czas już wiszą (kilka pozycji z Twojej listy). No i odpuść sobie z już założonym LPG, bo można sobie narobić biedy
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14080
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Maj 2017, 15:05

A co powiesz na temat Mazdy i BMW?
Kupując swoje E46 nie zapłaciłem dużo, jedna z bardziej okazyjnych ofert, auto nie było malowane, szpachlowane, na zdjęciach było i jest zadbane. Przez 2 lata wymieniłem klocki hamulcowe, łożyska kół, oleje, filtry, zrobiłem mechanizm ręcznego, bo się rozsypał. Żadnych poważnych usterek nie napotkałem, autem jeździł Polak w Niemczech, auto ma nawet felgi na których wyjechało z salonu z 2003r..
Jaki z tego wniosek?
Nie wszystko co jest kupione taniej jest bublem
Co więcej 35tys to nie jest super okazja w przypadku CTR, to dolna granica, tyle kosztują auta z '06-'07, ceny maksymalne aut z tego roku to 40tys., tylko, że te nie mają przejechanych 100tys.
czaja1295
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 28
Prawo jazdy: 17 01 2014
Przebieg/rok: 11tys. km
Auto: BMW 3 E46 Touring
Silnik: M47 D20TÜ
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Maj 2017, 18:34

Przejrzałem Twoje 3 oferty z mobile i tak...

Pierwsze BMW z Autohausu, być może nie jest prowadzony przez Turasa. Poza tym informacja, że sprzedaje go w imieniu osoby prywatnej. Brak informacji o tym, że auto bezwypadkowe.


Zaciekawił mnie drugi link który wrzuciłeś dotyczący Type R:

"Der Wagen ist technisch in einem guten Zustand, allerdings optisch nicht, da muss man ein paar Stellen verbessern. Der Wagen kommt aus Polen. Reparierter Unfallschaden. "

czyli:

"Samochód jest w dobrym stanie technicznym, ale nie optycznym, więc trzeba poprawić kilka rzeczy. Samochód pochodzi z Polski. Naprawiany po wypadku."

Chyba nie nie trzeba tego dalej komentować.


No i ostatnia perełka, czyli Mazda :)

"FZG hat leichte Kratzer und Standschäden
FZG noch zugelassen in LIBYEN
FZG noch nicht verzollt
Das Fahrzeug wird bevorzugt nach Export außerhalb der EU verkauft."

czyli:

"Pojazd posiada drobne rysy i uszkodzenia
Pojazd nadal zarejestrowany w Libii
Pojazd nie posiada opłacone cło
Pojazd przeznaczony na export poza kraje UE


Jeśli miałbym coś oglądać to zostaje tylko BMW, ale mówię brak informacji o bezwypadkowości, nie wiadomo co się z autem działo.
maxatos
Początkujący
 
Posty: 96
Prawo jazdy: 05 08 2006
Auto: Seat Arona
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2017