Auto dla janusza - toyota czy skoda?

23 Kwi 2025, 15:31

Hej,

szukam mało awaryjnego, oszczędnego w spalaniu jak i utrzymaniu oraz w miarę komfortowego auta do dłuższej trasy 2-3 razy w roku, reszta to jazda wokół komina.

Aktualnie chyba najlepszym wyborem jest Toyota Corolla.. powiedzmy 2021r lub Skoda Octavia 2.0 TSI.

Toyotka raczej pewniaczek jeśli chodzi o tanie utrzymanie jak i bezawaryjność. Skoda? Nie wiem. Mam wielkie obawy co do silników TSI bo wiem że swego czasu (10 lat temu) były bardzo awaryjne i chlanie 1 litr oleju na 1000 km to była norma.. Nie chcę tego. Chce mieć auto które w 3 dni zrobi 3000 km bez dolewania oleju i strachu czy czasem nie stanie gdzieś na środku autostrady... Jak to wygląda teraz? Są to dobre auta? (mam na myśli np. takie).

Zdaje sobie sprawę, że taka Skoda spali więcej, ale chyba nie aż tak dużo?

Co sądzicie? Ogólnie wygląd bardziej leży mi Skody, ale silnik (bezawaryjność) to zdecydowanie Toyota.
janusz21
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Kwi 2025, 15:39

A dlaczego w Skodzie nie wybierzesz diesla? skoro w jeden dzień 1k km robisz.
Nie napisałeś jaki silnik w Toyocie to ciężko się odnieść.
Ale patrząc po tytule to tylko Skoda :D

Większość jednostek doładowanych będzie żłopać olej, taka ich natura, turbo pije, turbo żyje jak to mówią czy tam na odwrót :)
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 428
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Kwi 2025, 15:42

Jeśli chodzi o Toyote to silnik 2.0. Te 3000 km w 3 dni odnoszą się do jednego wyjazdu w trasę np. wakacje. 90% jazdy to będzie jazda miejska stąd diesel raczej odpada.

Co do Skody, to nie musi być to silnik 2.0. Może tez byc i 1.5, ale zakładam ze zarówno 2.0 jak i 1.5 mają turbo więc olej będzie żłopać tak czy siak... kwestia jak długo, bo jak ja jadąc na wakacje będę musiał dolewać olej to podziękuję za takie cudo.

Więc chyba pozostaje tylko toyotka. Mniejszy kop, ale nie trzeba sprawdzać oleju co wyjazd z podwórka..
Ostatnio edytowany przez janusz21, 23 Kwi 2025, 15:47, edytowano w sumie 1 raz
janusz21
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Kwi 2025, 15:45

To chyba bym poszedł w Skodzie w 1,4 np 150, ale Toyota będzie pewniejsza.
Możesz też rozpatrzyć Volvo
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 428
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

23 Kwi 2025, 15:48

Jaki dokladnie model Volvo?
janusz21
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Kwi 2025, 15:54

Możesz zerknąć na Volvo V40, pewnie mniejszy bagażnik niż Octavia ale może Ci podpasuje.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 428
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    10 faktów na temat programu ogniw paliwowych Hyundaia
    Do końca 2015 roku na europejskich drogach pojawi się 250 egzemplarzy modelu Hyundai ix35 Fuel Cell napędzanego ogniwami paliwowymi. Do końca 2015 roku do europejskich klientów trafi 250 egzemplarzy modelu Hyundai ...

23 Kwi 2025, 17:02

I jest to relatywnie tak samo mało awaryjne auto jak Toyoty?
janusz21
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Kwi 2025, 17:09

janusz21 napisał(a):Mam wielkie obawy co do silników TSI bo wiem że swego czasu (10 lat temu) były bardzo awaryjne i chlanie 1 litr oleju na 1000 km to była norma.. Nie chcę tego

To są stare olejowe dzieje, niestety reszta bez zmian jakość nadal taka se + natłok technologii.
Bartolekk napisał(a):Większość jednostek doładowanych będzie żłopać olej, taka ich natura, turbo pije, turbo żyje jak to mówią czy tam na odwrót

Bardzo znane w świecie motoryzacji powiedzenie tylko dotyczyło paliwa a nie oleju. To że turbo musi brać olej bardziej dotyczy zestawu tłumaczeń miłośników TSI.

janusz21 napisał(a):Jeśli chodzi o Toyote to silnik 2.0

Czyli zakładam hybrydę ? Jeździłeś hybrydą ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11128
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2025, 17:38

szybki napisał(a):Czyli zakładam hybrydę ? Jeździłeś hybrydą ?

Tak się przejechać to tak, ale jeździć na co dzień to nie. Tylko co można powiedzieć po krótkiej jeździe? Człowiek pójdzie, się przejedzie, spodoba mu się, a po 3 miesiącach dojdzie do wniosku, że jednak mocy brakuje, że jednak bagażnik nie ten, że coś tam coś tam. Nie jest to takie proste :)

Generalnie szukam auta zrywnego, ale ścigać się nie będę. Po prostu jak depnę w podłogę to chce aby jechało (np. jadąc 90 km chcąc wyprzedzić tira). Wiem, że Toyota nie ma turbo więc nie wiem jak się zbiera. Niby 184 (196 od 2023) KM wydaje się wystarczające.. Nie wiem. Pójdę na jazdę próbną za jakiś czas jak już będę zdecydowany to będę wiedział jak to wygląda.

Skoda z kolei dużo ładniejsza wizualnie moim zdaniem. Przód w Corolli wygląda trochę jak g...o :| Niestety nie można mieć wszystkiego za te pieniądze. Octavia 2.0 wygląda na naprawdę ładną propozycję jeśli chodzi o moc (245km), wygląd oraz wyposażenie. Jedynie ten TSI któremu nie ufam, bo nie wyobrażam sobie jechać do np. Chorwacji i po przyjeździe patrzeć czy muszę dolać oleju.. Bez jaj. Jestem przyzwyczajony do takich aut w których wymieniam olej raz w roku i zapominam o całej reszcie.
janusz21
Nowicjusz
 
Posty: 8

23 Kwi 2025, 21:45

Że też jeszcze nie padła propozycja Mazdy 6 2.0 w technologii skyactive. Oczywiście może być i 2.5 ale one już takie oszczędne nie są. Automaty są spoko.. kwestia ile masz "€". Ja od 4 lat nie martwię się o wyjazd czy to 5 km czy 600 km. (Przyklad)
lobuz123
Nowicjusz
 
Posty: 26
Przebieg/rok: 8tys. km
Auto: Brak
Silnik: >1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

23 Kwi 2025, 22:08

janusz21 Jazdę hybrydą trzeba zrozumieć. Mi to zajęło sporo czasu :D nawet pierwsze auto 1,8h Auris sprzedałem i stwierdziłem że odpuszczam. Teraz jest na odwrót, wielki powrót :-)

Co do mocy nie ma co na to patrzeć.

Jeżeli chodzi o TSI to boisz się tematu który chyba jest mało aktualny. Tsi nie biorą oleju tak jak brały. Oczywiście nie oznacza to że jest w 100% ok.ale nie ma patologii.
Bardziej bym się skupił nad tym co jest wokoło silnika czyli cały układ wtrysku bezpośredniego, czujniki, wodne intercoolery, DSG z opcją kiepskich wypustów.
Tego naprawdę jest sporo.

Musisz podjąć decyzję albo idziesz w spokój ducha albo w więcej przyjemności ale z mniejszym spokojem.

Oczywiście corolla hybryd też może się popsuć, znam przypadki popsucia się skrzyni eCvt, znam przypadki spalenia inwertera, są problemy z aktualizacjami, są problemy z jakimiś bzdetami ale to jest wszystko pikuś przy tym co oferują auta europejskie.
Kluczem jest to czy akceptujesz jazdę hybrydą jak nie to nie ma o czym pisać.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11128
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

23 Kwi 2025, 22:41

szybki napisał(a): Tsi nie biorą oleju tak jak brały.


Przerzuciły się na płyn chłodniczy :mrgreen:
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

23 Kwi 2025, 23:05

franccc napisał(a):Przerzuciły się na płyn chłodniczy

Tych tematów o znikającym płynie w TSI jest dziesiątki no ale to nie branie oleju :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11128
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

24 Kwi 2025, 10:23

Tsi to świetne silniki, problem leży w tym od kogo kupujesz, jak byl olej wymieniany co 10,15 tys brać i nie marudzić, pod wzgledem awaryjnosci wolnnossak od toyoty bedzie pewniejszy ale napewno nie bedzie mial lepszych osiągów i mniejszego spalania od tsi. Problemy olejowe to i tak juz zapomniany temat, na ilosc jeżdżących silnikow tsi na rynku w poruwnaniu do faktycznych awari z braniem oleju to kropla w morzu, jak decydujesz sie na toyotę to wez pod uwage ze nie dostaniesz takiej blachy jak w octavii, japońce rdzewieja i to jest fakt a podwozie to najdrozszy element w aucie pamietaj, silniki wolnossace wyją jak stara baba a osiągów i niskeigo spalania i tak nie dostaniesz w stosunku do tsi...
Kris3646
Nowicjusz
 
Posty: 26

24 Kwi 2025, 11:19

Co Ty chłopie piszesz. Octavia w benzynie spali mniej niż hybryda toyoty gdzie 90% jazdy to miasto? Zwycięzcę konkursu na bzdurę roku już mamy :D. Z tą blachą też bym się aż tak nie rozpędzał, grupa VW ma duże problemy z korozją. Przerabiałem nowe auta od nich i nie jest kolorowo. Jedyny plus to, że akurat toyota jest pod tym względem najgorsza na rynku :).

Jesli autorowi tematu odpowiada charakterystyka pracy hybrydy to nie ma się co zastanawiać :)
sisinho17
Aktywny
 
Posty: 321
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna