Auto dla laika motoryzacyjnego

20 Lut 2018, 11:07

Witam,
Słowem wstępu jak w temacie - jestem laikiem samochodowym i w przeszłości nie musiałem się interesować i nie ciągnęło mnie by interesować się motoryzacją (auto użytkowane po mamie Fiat Panda na dobicie za młodu). Posiadałem do niedawna 1,5 roku auto Mitsubishi Galant z LPG z 1997 roku, ale moja własna głupota i nie posłuchanie rady znajomego żeby wymienić rozrząd doprowadziła do jego śmierci. W związku z tym jestem w pilnej potrzebie zakupu nowego samochodu, bo jednak bez auta czuję się jak bez ręki.

Teraz tak. Auta które mnie zainteresowały na ten moment to:
- Skoda Octavia 2 i 3
- Skoda Superb
- Citroen C5
- Peugeot 508

Trochę o nich czytałem, ale opinie na portalach jak zawsze są różne, a i nie można za bardzo rozmawiać z ludźmi którzy te auta posiadają, a może jest jest jakieś auto którego nie brałem pod uwagę, a warto brać i się zainteresować.
Co biorę pod uwagę?
- musi być w benzynie (jeżdżę 90% czasu w mieście Łodzi, więc korków a korków, a odległości nie opłacalne na Diesla z tego co się dowiedziałem). Jestem sceptycznie nastawiony na LPG, a już na pewno nie będę nic sam instalował.
- Chciałbym aby to był sedan/combi
- Dobrze by było aby auto należało do grupy ekonomicznych/mało usterkowych (będę się na niego kredytował bo chciałbym aby był to samochód który wystarczy mi na te 5 lat spokojnie)
- Nie musi być jakieś super sportowe, jestem raczej spokojnym kierowcą (nie jakimś dziadem za kierownicą, ale nie wyprzedzam na 3 i nie mam potrzeby ruszania pierwszym ze świateł)
- Najchętniej w automatycznej skrzyni biegów (Galant był w automacie i do miasta jednak spisuje się dobrze)
- Niezbyt sztywne zawieszenie byłoby plusem
- Wszelkie udogodnienia w postaci czujników parkowania i innych pierdół mile widziane

Wydaje się, że to na tyle o wymagania jakich poszukuję.