Auto do 20 tys. #Peugote #207 SW/ #308 #Citroen C4 #Diesel

15 Sie 2017, 14:07

Witam,
poszukuję auta do ok. 20 tys. zł. Obecnie szukam peugeotem 207 sw i 308 oraz citroenem c4. Najlepiej silni 1.6 HDI diesel bez dwumasy i FAP (wiem,że jest montowany fabrycznie po 2011 roku, wiec ew. może być). Szukam auta wyprodukowanego po 2009.
Czy może ktoś polecić mi inne auto, które również ma taki ekonomiczny silnik?
Za Toyoty, VW, Fiaty z góry dziękuję.
Midwife
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1,9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Sie 2017, 19:49

Czemu szukasz diesla?
Jak użytkujesz auto?
Roczny przebieg + procentowo miasto/trasa

Więcej konkretów
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14058
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

15 Sie 2017, 20:42

Głównie chodzi mi o spalanie, jeździłam benzyniakiem, gdzie palił ok 9 l/100 km, na budżet młodej osoby to bardzo dużo.
Czytałam dużo o silniku z peugeota 1.6 HDI jako o bardzo udanych jednostkach, spalanie w granicach 4-6 l, dla mnie to dość przekonujące.

Auta szukam do codziennego użytku, dojazd do pracy, uczelni czy wypad za miasto. Do niedzielny kierowców nie należę, auto będzie codziennie używane. Nie będą to bardzo długie trasy, ale od czasu do czasu na pewno gdzieś dalej będę chciała się wybrać
Trasa 50/50. Rocznie ok. 30 tys. km
Midwife
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1,9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Sie 2017, 20:44

Midwife napisał(a):palił ok 9 l/100 km, na budżet młodej osoby to bardzo dużo.


A wymiana pompowtryskiwaczy to już jest wydatek na kieszeń młodej osoby?
Nie wiem czy wiesz, ale samochód to nie tylko paliwo, to również koszta serwisu i napraw.

Szukaj czegoś oszczędnego w benzynie + LPG, to jest przepis na ekonomikę, a nie diesel na CR co ma najechane ponad 300 tyś i będzie wymagał wkładu. To tylko pozorna oszczędność.
Chyba, że pójdziesz w diesle N/A, które są głośne i nie jadą, np. Polo/Ibiza 1.9 SDI.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

15 Sie 2017, 21:15

Liczę się z tym,że auto wymaga więcej niż tylko wizyta na stacji paliw. Naprawy/wymiany są konieczne i to w każdym aucie. Z tego co kojarzę, to silnik benzynowy nie jest naprawiany za dziękuję.

Każdy ma jakieś swoje wymagania co do samochodu. Moim jest diesel. W tytule wpisałam jakich aut szukam. Jeśli ktoś zna coś podobnego to chętnie poczytam na temat innego auta. Za VW Polo z góry podziękuję.
Midwife
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1,9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

15 Sie 2017, 22:03

Dobra, przemówię liczbami bo argumenty słowne nie trafiają. Z listy forumowej od dzidy:

308 z 1.6 HDi, typowy koszt doprowadzenia do ładu (czyli pakiet startowy + typowe bolączki modelu) = 10000 zł
207 z 1.6 HDI = 9500 zł
C4 z 1.6 HDI = 10000 zł
C4 z 1.6 benzyna = 6400 zł
Golf z 1.6 benzyna = 4200 zł

Czy teraz widzisz różnicę?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - oszałamiający design
    "Dzięki swojemu dynamicznemu i pewnemu charakterowi, nowy SEAT Leon odnajduje należne mu miejsce. Ma zdecydowany wygląd”, mówi Alejandro Mesenero-Ramanos, szef zespołu projektantów SEAT-a. "Swoim wyglądem ...

16 Sie 2017, 05:32

Nie dogadamy się.
Dziękuję za pomoc...
Midwife
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1,9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2017, 07:40

Ale czy Ty nie rozumiesz, że Galakty chce Ci pomoc? Przy nowoczesnych dieslach masz kupę osprzetu, który prędzej czy później będzie do zrobienia, wszystko kosztuje, turbina, dpf, egr... w benzynach te koszty Cię omijają. Dlatego zrozum, że spalanie w dieslu to przy Twoim użytkowaniu pozorna oszczędność, bo kilka tyś. zł. wlozysz w jego serwis. Stąd najbardziej ekonomiczną będzie benzyna z lpg
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG

16 Sie 2017, 18:51

Ja nie pytam co wybrać czy diesel czy benzyna... Pytam o model samochodu w podobnym segmencie jak 308 czy C4.
Wiec Galakty mi nie pomaga, tylko wyraża swoją opinie na ten temat, tylko ja o nią nie pytałam.
Midwife
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 13 07 2013
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: VW Golf V
Silnik: 1,9 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

16 Sie 2017, 18:54

To bierz to co się Tobie podoba i jest w lepszym stanie. Problem rozwiązany ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sie 2017, 19:08

Dziwni są ludzie co się nie znają ale uparcie trzymają się swojego zdania. Widać, że się boisz napraw, diesla dlatego chcesz z jak najmniejszym osprzętem ale Cię rozczaruje.
1,6 HDI poza tym cierpi na zatykający się kanalik olejowy turbosprężarki co prowadzi do jej zatarcia. Ponadto często trzeba wymieniać podkladki wtryskiwaczy (topią się przy jeździ po mieście). Ponadto Taki C4 z benzyną 2,0 będzie mieć 100-150tys. przebiegu. Z dieslem 250-300tys. Co się z tym wiąże? Najpewniej stan i zużycie podzespołów czy zużycie wnętrza. Oczywiście nie musi być tak, bo przebiegiem nie kupujemy ale jest to zauważalna różnica wpływająca na amortyzatory, łożyska, układ kierowniczy czy zawieszenia.
W przypadku 308 diesel jest lepszym wyborem, bo benzyniaki są mniej udane. Ale w tej cenie kupisz jakiegoś strupka z Francji, a nie dobry egzemplarz...
Nie zastanawia Cię dlaczego to diesle są najtańsze pomimo, że w salonie kosztują dużo więcej?

P.S. Nienawidzę hasztagów - wymysł instagramowych (głupich) czasów. To jest opinia.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2017, 19:11

dzida napisał(a):Ponadto często trzeba wymieniać podkladki wtryskiwaczy (topią się przy jeździ po mieście)


Potwierdzam... Nagminny problem w autach we flocie, a spróbuj tam wtryskiwacz wymienić samemu... Powodzenia, nawet serwis Citroena musiał dzwonić do Francji bo komputer nie przyjmował :|
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8841
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

16 Sie 2017, 19:19

Jak chce diesela to niech bierze. Dajcie jej najdroższe opcje i niech się cieszy :happy:
taquito
Początkujący
 
Posty: 206
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Bytom
Prawo jazdy: 07 02 2012
Przebieg/rok: 9tys. km
Auto: Alfa Romeo Giulietta
Silnik: 1.4 TB 170KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

16 Sie 2017, 19:45

nie wiem czy chciałbym takiego diesla który przy takim przebiegu miał już robione takie rzeczy link [link do oferty na Olx wygasł], ciekawe ile pojeździ bez awarii turbina min 1000zł , odpowiedz sobie na pytanie czy stać cię na disla jeżeli tak to jeszcze do tych aut dorzucił bym focusa 1.6 90km :wink:
niki0410
Nowicjusz
 
Posty: 44
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 0- 0-2008
Przebieg/rok: 1tys. km
Auto: seat toledo 2M
Silnik: 1.9tdi 110KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Rok produkcji: 2004

17 Sie 2017, 11:05

niki0410 napisał(a):ciekawe ile pojeździ bez awarii turbina min 1000zł

W tamtym tygodniu byłem u mechanika odbierając auto - trochę się nasłuchałem o regeneracji. Okazuje się, że nie da się dobrze zregenerować turbosprężarki za 1000zł na lata, ponieważ wszystkie elementy będą chińskiej jakości. Regeneracja na markowych częściach kosztuje 2x tyle i nie trzeba będzie wracać co roku na kolejną regenerację.
Serwisy robią na chińskich częściach bo "wszyscy tak robią" i ciężko konkurować na rynku z takimi.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010