Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback

Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback

21 Wrz 2012, 14:58

Podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu, na stoisku Volvo oprócz Volvo V40 R-Design, zostanie zaprezentowane całkowicie nowe Volvo V40 Cross Country. Ten crossover wyróżnia się podniesionym o 40 mm zawieszeniem oraz napędem na cztery koła.

Image

Drugi w historii
W historii Volvo to drugie auto, po V70 Cross Country, które jest samochodem typu Cross Country, a nie typowym przedstawicielem segmentu SUV’ów, do którego zalicza się Volvo XC60, XC70 oraz XC90. Nowe Volvo V40 Cross Country to uterenowiony hatchback, który reprezentuje segment crossoverów.

ImageZ V40 Cross Country wchodzimy na nowy, bardzo konkurencyjny rynek crossoverów. Wierzymy, że poradzimy sobie na nim równie dobrze, co na pozostałych segmentach – powiedział Mariusz Nycz, Dyrektor Marketingu i PR w Volvo Auto Polska.

Model V40 Cross Country został podniesiony o 40 mm. Z zewnątrz auto wyróżnia czarny, kontrastujący z resztą karoserii zderzak, nowy grill oraz pionowe światła do jazdy dziennej. Dodatkowo model wyposażono w rzeźbione progi boczne oraz tylny zderzak ze zintegrowaną osłoną podwozia. Całość uzupełnia nowy wzór felg, których maksymalny rozmiar to 19 cali.

Auto wyróżnia również nowy, miedziany odcień karoserii Raw Cooper oraz konsola centralna w kolorze Copper Dawn. Paleta skórzanych tapicerek została uzupełniona o wersję Espresso Brown.

Image

Pełne spektrum wersji silnikowych
V40 Cross Country można zestawić z dwoma silnikami benzynowymi – T5 i T4 oraz trzema wysokoprężnymi – D2, D3 i D4. W połączeniu z pięciocylindrowym silnikiem T5 o mocy 254 KM i momencie obrotowym 400 Nm, auto posiada napęd na cztery koła, który poprawia jego właściwości trakcyjne. Średnie zużycie paliwa topowej wersji V40 Cross Country wynosi 7,8 l/100 km.

ImageModel jest również dostępny z silnikiem GTDi 1,6 litra o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm oraz silnikami wysokoprężnymi D4 (177 KM), D3 (150 KM) oraz D2 (115 KM). Wersje dieslowe cechuje bardzo niskie średnie zużycie paliwa, które wynosi od 3,8 l do 4,4 l/100 km.

Silniki można zestawić zarówno z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (T5, T4, D4, D3) oraz sześciobiegową ręczną skrzynią biegów (T4, D4, D3 oraz D2).

Wszystkie wersje silników wyposażone zostały w funkcję "start-stop" oraz odzyskiwanie energii hamowania, niezależnie od rodzaju skrzyni biegów.

Image

Kontrola zjazdu
Volvo V40 Cross Country tak jak modele z serii XC został wyposażony w system kontroli zjazdu (Hill Descent Control) w wersji T5 z napędem na cztery koła, który automatycznie kontroluje prędkość pojazdu podczas stromych zjazdów. Model posiada także praktyczną funkcję Hill Hold ułatwiającą ruszanie ze wzniesienia.

Koncentracja na rynku europejskim i chińskim
Volvo Car Corporation planuje sprzedaż nowego Volvo V40 Cross Country na poziomie 17 tys. sztuk rocznie. Ok. 50 procent wszystkich aut przeznaczonych będzie dla nabywców europejskich, zaś 30 procent – dla nabywców z Chin.

POLECAMY Poduszka powietrzna chroniąca pieszego w Volvo

V40 Cross Country będzie produkowany w fabryce Volvo Car Corporation w Ghent (Belgia). Produkcja startuje w listopadzie 2012 r.

źródło: Volvo
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2719
Zdjęcia: 9745
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

Re: Volvo V40 Cross Country uterenowiony hatchback

18 Lis 2012, 18:15

Fajnie, że Volvo postanowiło zwiększyć gamę swoich aut, że sukcesywnie wprowadza nowe modele. Zapewne niedługo przyjdzie czas na nową odsłonę XC90, choć obecna wersja też cały czas utrzymuje dobrą , regularną sprzedaż.
Przedstawiciel Volvo na Forum
Napisz do mnie jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o samochodach Volvo
coronil
Początkujący
 
Posty: 127
Rejestracja: 12 Mar 2010, 15:04
Miejscowość: Warszawa
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
    Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...
    Dlaczego trzeba robić okresowe przeglądy klimatyzacji? Dlaczego trzeba robić okresowe przeglądy klimatyzacji?
    Przeglądy okresowe są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu i wykonywać powinno się je co pół roku lub min. raz w roku. Układ klimatyzacyjny jest napełniony określoną ilością czynnika chłodzącego (gazu), ...

  •