Auto do 30 tyś - najlepiej automat

25 Gru 2017, 12:45

Witam,

W lutym planuje zakupić auto. Z racji tego, że nie robię dużo kilometrów decyzja padła na benzynę - jeżeli silnik będzie palił więcej niż 9l/100km będzie w nim zakładany gaz. Obecnie jeżdżę Oplem Vectra B 2.2 kombi diesel. Szukam czegoś większego od Vectry i wygodniejszego. Najchętniej kupiłbym coś w automacie.
Pierwsza decyzja padła na Lexusa GS300 mk2. Z tego co wyczytałem bardzo dobry silnik i automat, ale tu pojawia się problem - napęd na tył. Nigdy nie jeździłem takim samochodem i obawiam się tego napędu.
Kolejną opcją jest Skoda Superb 1 2.8 benzyna + LPG w manualu. Automat tutaj raczej odpada ponieważ czytałem że DSG po około 200tyś km wymaga kosztownego serwisu - około 8tyś.
Następna opcją jest Subaru Legacy IV z automatem. Nie wiem z jakim silnikiem ponieważ na forach każdy poleca coś innego. Tutaj podobno kosztowne jest ustawienie luzów zaworowych, jest mało miejsca w środku, niewygodne fotele i słabe hamulce.
Kolejną opcją jest Ford Mondeo MKIV 2.0 benzyna manual. Jedyny minus jak dla mnie to wygląd konsoli, nie mogę na to patrzeć.
Ostatnia opcją jest Honda Accord VII 2.4 benzyna + gaz manual. Jedyne co może mi przeszkadzać to słabe wyciszenie.

Ciągle jednak chodzi mi po głowie automat i nie chciałbym z tego rezygnować. Czy jest coś godnego polecenia z automatem do 30 tyś (wliczając w to instalację LPG, jeżeli będzie potrzebna) i napędem na przód?
yanis
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 30 09 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Gru 2017, 14:32

yanis napisał(a):jeżeli silnik będzie palił więcej niż 9l/100km będzie w nim zakładany gaz


Najpierw policz czy przy małych przebiegach w ogóle się to opłaci.

yanis napisał(a):Kolejną opcją jest Skoda Superb 1 2.8 benzyna + LPG w manualu. Automat tutaj raczej odpada ponieważ czytałem że DSG po około 200tyś km wymaga kosztownego serwisu - około 8tyś.


Paliwożerny silnik, częste wycieki.

yanis napisał(a):Subaru Legacy IV z automatem


Jeśli nie przeszkadzają Ci koszty to spoko opcja.
Mało miejsca? Auto ma ponad 4,7 długości, bez jaj.

yanis napisał(a):Kolejną opcją jest Ford Mondeo MKIV 2.0 benzyna manual. Jedyny minus jak dla mnie to wygląd konsoli, nie mogę na to patrzeć.


Spoko

yanis napisał(a):Ostatnia opcją jest Honda Accord VII 2.4 benzyna + gaz manual. Jedyne co może mi przeszkadzać to słabe wyciszenie.


Spoko
A obecnie silnik z traktora jest ok?

Z tego co wrzuciłeś mondeo/accord

Popatrz na lagunę, c5 (ale tutaj musi być 2.0/140), S60/V70

yanis napisał(a):Pierwsza decyzja padła na Lexusa GS300 mk2. Z tego co wyczytałem bardzo dobry silnik i automat, ale tu pojawia się problem - napęd na tył. Nigdy nie jeździłem takim samochodem i obawiam się tego napędu.


I bardzo fajny wybór. Czego się obawiasz? Zarzucania tyłu? To nie polonez
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Gru 2017, 14:48

Dzięki za rady.

Obecny silnik jest OK. Mocą nie powala ale dla mnie wystarcza. Spalanie na dobrym poziomie. Problem tylko z odpalaniem w zimę.

Czyli nie obawiać się napędu na tył i iść w Lexusa?
Myślałem aby podjechać zobaczyć te 2 egzemplarze:
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
yanis
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 30 09 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

25 Gru 2017, 14:50

Albo te lakiery dziwne, albo obydwa kolorowe...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

25 Gru 2017, 15:25

Ten pierwszy link ... 28k za gs300 to sporo bo można kupić 430kę która kosztowo jest praktycznie to samo co gs300 a jazda o wiele fajniejsza. Zresztą za 10 lat gdy będą rządzić 3 cylindry z siedmioma turbinami fajnie sobie wspomnieć V8 :D

Ten drugi z Bielawy od pana który handluje Lexami. Możesz z nim się skontaktować powie Ci prawdę ale bez owijania w bawełnę w głupkowate handlarskie gadki.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

25 Gru 2017, 18:02

Ile realnie powinien kosztować ten pierwszy?
yanis
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 30 09 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kontrolki samochodowe - sprawdź co oznaczają
    Każdy kierowca zna temat kontrolek które wyświetlają się na desce rozdzielczej (liczniku) przed każdym odpaleniem silnika. Nie są to jednak wszystkie kontrolki które możemy zobaczyć na naszym liczniku. Większość ...
    Renault City K-ZE - elektryczny model z segmentu A
    Renault City K-ZE. Jest to w pełni elektryczny samochód miejski, który należy do samochodów klasy A o stylistyce SUV. Będzie także sprzedawany na światowych rynkach. Poprzez światową premierę modelu Renault ...

25 Gru 2017, 22:47

22-24k w zależności od stanu tech.np. opony, heble itp. Oczywiście zakładam starter z rozrządem, olejami detalami zawiasu za 1,5-2,5k. Natomist 26-30 daję na 430kę z takimi samymi założeniami.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11117
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

31 Gru 2017, 14:48

Coraz bardziej zaczyna mi się podobać C5. Czy taka C5 2.0/140 będzie dużo tańsza w utrzymaniu w porównaniu do GS430? Automat w C5 jest dobry? Jakieś inne silniki w C5 są godne polecenia czy tylko 2.0/140? Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie C5? Jak z gazem w 2.0/140?
yanis
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 30 09 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

31 Gru 2017, 15:43

Z tego co widzę to w benzyniaku 2.0 był stary francuski 4-biegowy automat BVA, pod względem niezawodności powinien być ok, ekonomia i osiągi raczej średnie, jak to w starych automatach.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

04 Sty 2018, 16:29

Zdecydowałem się jednak na Legacy IV w automacie. Jaki silnik wybrać z myślą o LPG?
yanis
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 30 09 2005
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra B
Silnik: 2.2
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

04 Sty 2018, 20:38

Subaru z gazem to tak nie bardzo, bo np częsta regulacja luzu zaworowego, co trochu kosztuje
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14209
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

04 Sty 2018, 21:06

Jeśli Legacy pod LPG to raczej wolnossące 2.5 niż 2.0.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002