Najlepiej azjatyckie i najlepiej coupe do 20 tysięcy

10 Mar 2016, 23:32

Witam forumowicze. Chciałbym poprosić o pomoc i radę w wyborze nowego samochodu. Motoryzacją interesuje się od niedawna, w zasadzie od około pół roku, odkąd mam samochód, moja wiedza jest raczej nikła, nie jestem kompletnie zielony, orientuje się na tyle żeby wiedzieć co mam pod maską i co ewentualnie chciałbym mieć. Zacznę od tego, do czego samochód mi służy i będzie służył następnych kilka lat. Przede wszystkim do codziennej jazdy po mieście przez cały rok i, co bardzo ważne, do przejazdu w tę i z powrotem 170 km odcinka dwa razy w miesiącu, także przez cały rok. Rzadko, ale może trafić się jakaś dłuższa trasa np. z Rzeszowa na Mazury, bądź nieco jeszcze dłuższa np. na Węgry.

W samochodzie najbardziej zależy mi na:
1. Małej awaryjności, a przynajmniej ewentualne awarie nie powinny mnie zmuszać do wezwania lawety, co mi się już kiedyś zdarzyło dwa razy w przeciągu 2 tygodni i nie wspominam tego zbyt miło. (zła geometria powodowała wypadanie półosi od strony skrzyni)
2. Przyzwoitej mocy, aczkolwiek nie spodziewam się w tym przedziale cenowym nie wiadomo czego, mam na myśli raczej jakąś jednostkę o mocy pomiędzy 120 a 200 KM i z odpowiednio analogicznym momentem.
3. Cena części i dostępność zamienników. Nie chciałbym, żeby samochód przy każdej wymianie części stawał się skarbonką.
4.Koniecznie benzyna. Spalanie w granicach 10 litrów w trasie i 15 po mieście, z tym, że są to mocno górne granice, fajnie by było jakby auto dobrze znosiło gaz, aczkolwiek nie jest to priorytet.
5. Nie ukrywam, że fajnie by było, gdyby był to samochód chociaż odrobinę oryginalny, w takim pozytywnym znaczeniu, ale niekoniecznie lansersko bajeranckim.