Auto do 4k EUR

28 Lis 2018, 09:35

Czesc wszystkim,

2 Lata temu pomogliscie mi wybrac Signum 1.8 z ktorego po dzien dzisiejszy jestem bardzo zadowolony, ale niestety trzeba sie pozegnac z powodu przepisow rejestracyjnych i inst. LPG.

Na codzien mieszkam w Niemczech, dlatego szukam auta do ok 4tys Euro (ok 16 tys zl). Do tej pory moje przebiegi roczne wynosza okolo 25kkm z czego 30km dziennie to praca/dom (droga powiatowa) - tutaj bardziej trafna wydaje sie benzyna. Jednak jezdze rowniez ok 5 razy w roku do domu (1200km w jedna strone) stad mam wahania odnosnie diesla.

Wymaganie podstawowe to Tempomat, Klima, auto w segmencie C(HB/Kombi) i 4/5 drzwi. Dla mnie osobiscie Signum jest autem bardzo wygodnym i celowalbym w cos podobnego. Montaz LPG napewno odpada - obecne normy w Niemczech wymagaja montazu LPG na miejscu (koszty to obecnie min 2tys EUR) :x

Moje typy to:
Opel Signum - sentyment :)
C5 z poczatku produkcji :?: - tu raczej 2.0HDI
C4 IIgen - 1.6 HDI / 1.6 VTI - tu budzet moze byc ciut za maly :unsure:
IS200 - jednak tutaj sa bardzo drogie czesci
Focus MKII 1.6 100km

Bardzo prosze o pomoc i komentarze odnosnie moich typow :ok:
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

28 Lis 2018, 09:36

frankozola napisał(a):IS200 - jednak tutaj sa bardzo drogie czesci

frankozola napisał(a):C5 z poczatku produkcji - tu raczej 2.0HDI


Żeby ten C5 z HDI nie wyszedł czasem drożej od Lexa...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Lis 2018, 11:02

galakty napisał(a):Żeby ten C5 z HDI nie wyszedł czasem drożej od Lexa...


To sa propozycje. Nie napisalem, jak i nie uwazam ze ktorys jest lepszy, a ktorys tanszy - bo tego nie wiem. Moge sie jedynie sugerowac tym watkiem https://www.forumsamochodowe.pl/przykladowe-koszty-utrzymania-wybranych-modeli-vf557.htm.
Szukalem Lexow, bo dwa lata temu bylem nimi zainteresowany. Jednak jest ich jak na lekarstwo. Nie wykluczam auta, ale wydaje mi sie ze bedzie drogie w utrzymaniu
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

28 Lis 2018, 12:07

Zalezy jak to rozumieć. Części owszem, mogą być droższe + brak zamienników, ale kupisz VAGa a tam zamienniki są tandetnej jakości i wymienisz tę samą część 2-3 razy. Co wyjdzie taniej? Do mojego auta np. klocki hamulcowe kosztują od 50 zł do 200 zł. Tanio nie? A jednocześnie drogo. Wejdź sobie np. na iparts lub allegro, wklep części do C5 i IS200 typu amorek, klocki, sworzeń, łożysko i sam oceń.

Te porównania dzidy są ok, ale stare nieco i to tylko poglądowe jest, każde auto psuje się inaczej. No i co jest taniego w 2.0 HDI nie rozumiem, w czym Lexus ma go przegonić? We wtryskach? Poczytaj o regeneracji.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

29 Lis 2018, 08:57

Okej, przespalem sie tymi przemysleniami i odpowiedziami. Poprzegladalem tez rozne portale z czesciami w Niemczech. Masz racje, ceny nie sa strasznie wygorowane w przypadku IS200 ale wiekszosci nie ma w magazynach, i cos mnie do tego samochodu nie przekonuje.

Chcialbym jednak wrocic do moich propozycji. Przy przebiegach ok. 25000 km rocznie 50/50 autostrada/miasto nie bylby ekonomiczniejszym wyborem diesel? Zdaje sobie sprawe jakie ryzyko niesie 10 letni diesel. Ale tak jest tez z kazdym autem z kazda jednostka napedowa

Opel Signum - (moze tylko dziwacy kupuja to samo auto tyllko ciut nowsze ale mi ono pasuje): 1.9 CDTI, benzynowy 1.8 140km lub 2.0T (ktore ciezko znalezc)
C4 IIgen - 1.6 HDI / 1.6 VTI - drozszy ale nowszy
C5 - 1.8 lub 2.0 benz / 2.0HDI
Ewentualnie Focus MKII 1.6 100km - benz

Wiem, ze nic prawie nie wyeliminowalem i ciagle pojawia sie w propozycjach benzyna albo diesel. Ale jest to spowodowane tym ze nie potrafie jeszcze podjac decyzji z wielu roznych wzgledow:
-M.in diesel bedzie lepszy na autostrady, mniej spali.
-Ale dojazdy do pracy tylko 12 km w jedna strone i latwosc uzytkowania sklania mnie do benzyny.

Awaryjnosc i naprawy to juz kwestia indywidualna kazdego przypadku. W moim 1.8/122km byly zapieczone pierscienie, olej po prostu znikal. Na dzien dobry kosztowny remont. I tak samo moze byc po zakupie diesla np z dwumasa.

Moje mysli i spostrzezenia moimi. Dlatego zwracam sie z prosba o komentarz, szczegolnie ze kazda opinia potrafi szerzej otworzyc oczy na pewne stwierdzenia.
(* Ale nie, nie chce IS200 :) )
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

29 Lis 2018, 10:40

Frankozola co do is200 totalna głupota z tymi magazynami...co do reszty Twoich typów to zwykłe n/a w/w focus 1,6, opel 1,8 będą tańsze od is-a natomiast diesle już nie koniecznie chociażby dlatego że za cenę wtrysków i turbiny podprowadzę Ci drugiego lexusa angola i części będziesz miał na 10lat jazdy :ok:
Z Twoich typów zainteresuj się focusem + zobacz coś podobnego technicznie a kup to co w najlepszym stanie. Odpuściłbym diesle oraz wszystko co jest z Francji z silnikiem 1,6vti.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10403
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    SSC Tuatara - amerykański supercar
    SSC Tuatara to amerykański supercar produkowany przez SSC North America. Ten samochód jest uważany za jednego z najszybszych i najpotężniejszych na świecie. SSC Tuatara wyposażony jest w potężny silnik V8 o pojemności ...

29 Lis 2018, 11:25

szybki napisał(a):Odpuściłbym diesle oraz wszystko co jest z Francji z silnikiem 1,6vti.


W pracy jak nie ma pracy czlowiek mysli. Powoli zaczynam dorastac do decyzji zeby odpuscic diesla (zreszta tak jak dwa lata temu). Z tego wzgledu ze obecna afera dieslowska niesie za soba podwyzszenie cen diesla, stopniowe zakazy wjazdow do miast, masowe odsprzedaze aut. Aczkolwiek moje prywatne zdanie jest takie ze ten naped predko nie zniknie.

Napewno nie podejme decyzji w tydzien. Musze sobie to przekalkulowac.

Wpadla mi jeszcze w oko Astra J 1.4 benz i Focus MK3 1.6 105KM, ale juz trzeba zwiekszyc budzet dwukrotnie.
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

29 Lis 2018, 19:52

Te wszystkie typy które wrzuciłeś to się nadaje tylko spakować i wrzucić do śmietnika
Boisz się kosztów a wrzucasz C5 które generuje koszta ogromne, zawieszeniem, elektryką i inneymi pierdołami
C4 1.6 jeden w gorszych diesli, trwałość na poziomie 100-150 tyś i siada wszystko po kolei, wtryski, turbo to co najdroższe.
IS słaba dostępność a w Niemcach faktycznie koszta napraw czy serwisu będą spore ze względu na brak zamienników, oczywiście mamy internet i można sobie pogrzebać i załatwić ale na zachodzie większość mechaniorów nie chce naprawiać aut na częściach klienta.
A focus to takie hmmm zwykłe auto ale bardziej do miasta jak poza więc jeżdzenie w trasę 1200 km to tak średnio, oczywiście da się jak najbardziej ale po co się męczyć, jak już to szukaj 2.0 a jeszcze lepiej weź sobie mondeo mk3, większe bardziej komfortowe
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Gru 2018, 17:29

Siemka,
Wracam do tematu, dzieki @kao za odpowiedz.

Zaktualizowałem swoją listę. Zostaję przy benzynie i samochody jakie będę szukać to:
->Signum 1.8 / 2.0T
->Mondeo MK3 2.0 pytanie czy 1.8 ma sens??
->Mazda 3 lub 6 - 2.0, pytanie podobnie jak wyzej czy 1.8 ma sens??
->Volvo - S60 V40 - silnik 2.0
->Honda Accord VII 2.0

Czy te typy są w porządku - oczywiscie wiekszosc zaczerpnalem z forum? Czy na cos koniecznie trzeba zwrocic uwage? I moze przez niektorych bedzie to pytanie retoryczne - ale co bylo by najrozsadniejsze/najlepsze (poza oplem)
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna

02 Gru 2018, 18:14

Signum spoko 1.8 mała awaryjność i niskie koszta 2.0T wręcz odwrotnie no ale za to spore różnice w mocy
Mk3, też takie klasyczne auto, bez żadnych nowinek i szału, takie auto dla wzykłego kowalskiego, nic mu zarzucić i niczego nie wymagać 1.8 jak i 2.0 można polecić z naciskiem na 2.0
Mazda, drogie graty w przypadku napraw ale częstotliwość ich występowania podobno jest mniejsza, no i wszechmogąca ruda która panoszy się po mazdach dlatego że nie są zabezpieczone antykorozyjnie w żaden sposób
Volvo też ok można też dorzucić silnik 2.4 do poszukiwań, też części przy naprawach do najtańszych nie należą
Accord też spoko i też 2.4 można rozważać ale tu też korozja nie oszczędza blachy ale nie jest to tak zaawansowane jak w Mazdach
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

02 Gru 2018, 19:27

Co do rdzy to wszystko zależy od dbania przez poprzedniego właściciela
Miałem przypadki Mazdy i Hondy z takiego kraju jak Dania i wszyscy byli ździwieni że tam grama rdzy nie było. A dlaczego nie było? Bo poprzedni właściciel ja porządnie zakonserwował, na konserwację był papier, taki certyfikat instytutu PAVA gdzie auto było całe profesjonalnie zakonserwowane, łącznie z profilami zamkniętymi , nawet komora silnikowa z kielichami cała w tym "wosku"

https://pava.dk/

oczywiście nie jest powiedziane że każdy samochód to będzie miał, ale dużo ma z tego kraju.
Inny miał Mazdę z Włoch i była cała zardzewiała ale nic nie było przy niej robione.
Tak więc wszytkie teorie w łeb biorą, i to tylko stereotypy, i wszystko się sprowadza do jednego: dbałości konkretnego egzemplarza przez właściciela/li.
andrewb25
Stały forumowicz
 
Posty: 2145
Miejscowość: małopolskie

02 Gru 2018, 19:32

No trochę racji masz ale nie do końca, japończyk ma szense nie zgnić jak jest zakonserwowany odrazu po wyjeździe z salonu ale powiedzmy sobie szczerze ile osób tak robi? Idziesz do salonu kupujesz i masz gdzieś to jak auto będzie wyglądało za 5 lat
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16249
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

13 Gru 2018, 12:14

Czesc ponownie,

Potrzebuje waszej pomocy.... Rozlgadam sie za autami ktore pojawialy sie w moich i waszych propozycjach. Najwiecej ciekawych ogloszen tyczy sie Mazdy, ktore sa w Niemczech stosunkowe popularne (nie wliczajac marek niemieckich i pochodnych). W gre wchodzi Trojka albo Szostka z nast, silnikami:
M3:
1.6/105 KM
2.0/150 KM
M6:
1.8/120 KM
2.0 147/155 KM

Czy jest cos na co trzeba zwrocic uwage pryz ogledzinach - wiadomo rdza, blacha itp. Bardziej potrzebowalbym pomocy odnosnie silnika czy zawieszenia - jest cos na czym trzeba sie skupic ?

Przykladowy link (skrocony przez portal Tiny.pl)

[link wygasł]
frankozola
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna