Auto do 50tys, zapraszam do dyskusji

06 Mar 2024, 11:29

Witam. Stoję przed zakupem mojego drugiego auta, szukam czegoś do 50 tysięcy, raczej benzyna (ewentualnie diesel - na pewno odpada gazowanie auta lpgiem). Myślałem nad audi, bmw, mercedesem albo renault. Dodam że, zależy mi przede wszystkim na bezawaryjności i tanich naprawach (wiem, kłóci się to z powyższymi markami) i w miarę zewnętrzu jak i wnętrzu. Moja pierwsza furą było renault clio 4 1.2 Rozważam benzyne, ze względu na przebiegi - 1000- 2000 km(max) miesiecznie, trasy głównie po mieście, między miastami, czasem wskoczy autostrada, ale głównie jak powyżej - miasto i pomiedzy. Koszt paliwa nie przeszkadza mi na tyle, żeby samochód gazować, o ile spalanie nie będzie na poziomie 10l+. Fajnie jakby samochód miał nieco więcej mocy niż obecne 75 koni. Głównie szukam w cenie 40, 50tys pln maksymalnie, zeby miec na ewentualne korekty po zakupie jakies 10tys do wlozenia awaryjnie. Zależy mi na wyglądzie tzn. sedan/coupe, moze byc 2, lub 4 drzwiowy. Myślałem nad np audi a5, 2drzwi. Pytanie czy w tym przedziale cenowym dostane cos sensownego, z przebiegiem zapewne do 150/160 tys, zeby jeszcze pojezdzic z 4-5 lat. Odpada opcja tył napęd, nie przepadam za latająca dupką Z góry dziękuję za podpowiedz :ok:
lewympasemzap
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Mar 2024, 11:47

Renault Laguna 3 coupe wygląda pięknie (subiektywna opinia) i możesz ją wziąć z silnikiem 2.0T 205km. Zresztą chyba innej opcji benzynowej nie ma.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 275
Auto: Dacia Duster II FL
Silnik: 1.0 tce 100km + lpg
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2024, 12:06

Rozważałem ten samochód, jedynie jakoś wygląd z przodu mi nie siedzi, w sensie takie audi już nieco lepiej wygląda (tez obiektywnie)
lewympasemzap
Nowicjusz
 
Posty: 6

06 Mar 2024, 22:55

Tylko, że takie audi a5 w benzynie jakie możesz kupić za 50k będzie kupą gruzu (i nie, że w złym stanie tylko już na linii produkcyjnej tym było) a lagunie niewiele można zarzucić. Noooo chyba, że kupisz takie a5, zrobisz generalkę silnika za 15-20k to masz szansę trochę pojeździć
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2423
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Mar 2024, 07:59

To krótka piłka, audi vw benzyna najn, tylko 2.0d się broni, bmw za 50k no średnio, chyba że liczysz się z podwyższonym ryzykiem drobnych awarii, renault to tylko sensowny 2.0T czyli brak wyboru, mercedes? No już coś można powybredzać a co Ci pasuje bardziej C czy E klasa?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2024, 08:24

Mercedes to na wygląd najbardziej cla, lub e klasa np 350 coupe
Pytanie jeszcze jak się prezentuje sytuacja z audi TT? Czy do 50k pln dostane cos sensownego plus z utrzymaniem lub poprawkami nie wyjde na drugie 50k? Przykladowo mam na oku jedno, silnik 2.0 tfsi, naped na przod :(, skrzynia automat, przebieg podejrzanie niski bo 120k, jak na auto z 2011, cena 55kpln
lewympasemzap
Nowicjusz
 
Posty: 6
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Elektryczna Toyota C-HR i model IZOA
    Toyota zaprezentowała na targach Auto Shanghai 2019 dwa nowe modele elektryczne. Nowa Toyota C-HR oraz spokrewniony z nią model IZOA to pierwsze samochody elektryczne na baterie Toyoty, które zadebiutują w Chinach. ...

07 Mar 2024, 09:24

Tfsi, zapomnij o nim przy autach powyżej 120-150 tyś, skrzynie tez są bardzo wrażliwe, oczywiście znajdą się obrońcy co rozdzielają te silniki ale to wszystko jeden piorun.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2024, 14:08

Kao nie jest jeden piorun

Cała zła sława TSI to EA888 1gen i 2gen oraz 1.4TSI EA111 Twin Charger

A ile jest dobrych? EA113, EA888 gen3, EA211
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2024, 14:16

Tak, jedno "poprawione" a drugie zwalone i koło się zamyka, różnica taka że pierwsza gruba awaria nie ma się przy 100 a przy 120tys, taka różnica.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2024, 14:26

To zostało mi 9tys km I oddaje na złom :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2024, 14:37

Tak sobie z ciekawości poszukałem TSI z przebiegiem 300+
Jest tego od groma i przeważająca większość to polski salon które nadal jeżdżą beż remontow

To że niektóre TSI są zwalone od wyjazdu z fabryki to fakt, ale druga strona tego medalu jest taka, że ludzie wydają opinie o autach z przebiegami skręconymi o połowę przez co powstają później takie mity że po 100 się silniki rozsypują.

[link do oferty na Olx wygasł]
Ten najgorszy z najgorszych, co prawda uszkodzony ale pół bank zrobil

[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]
Tu też ciekawy egzemplarz, 1.4 tsi o którym piszą że się rozsypuje po 100tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1452
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

07 Mar 2024, 14:45

Nie bierz tego tak dosłownie dla każdego egzemplarza, to nie na sztywno.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16188
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

07 Mar 2024, 15:37

W takim razie pytanie jeżeli końcowo idę w stronę zakupu audi, to pytanie czy brac a4/a5 z jakim silnikiem, mowa o benzynie?
lewympasemzap
Nowicjusz
 
Posty: 6

07 Mar 2024, 15:59

Raziel11 napisał(a):Tak sobie z ciekawości poszukałem TSI z przebiegiem 300+
Jest tego od groma i przeważająca większość to polski salon które nadal jeżdżą beż remontow

To że niektóre TSI są zwalone od wyjazdu z fabryki to fakt, ale druga strona tego medalu jest taka, że ludzie wydają opinie o autach z przebiegami skręconymi o połowę przez co powstają później takie mity że po 100 się silniki rozsypują.

[link do oferty na Olx wygasł] ... Z1Sfu.html
Ten najgorszy z najgorszych, co prawda uszkodzony ale pół bank zrobil

[link do oferty na Olx wygasł] ... SZuLu.html

[link do oferty na Olx wygasł] ... Z0ohZ.html
Tu też ciekawy egzemplarz, 1.4 tsi o którym piszą że się rozsypuje po 100tys

Czy Wy macie jakieś wiosenne przesilenie ? Co Ty wklejasz ? Znasz te auta że wklejasz ich przebiegi ? Skąd wiesz ile ktoś włożył w nie żeby dotrwały do pół bańki ?
Prawda jest taka że na wszystkich portalach ogłoszeniowych przy autach VW jako pierwsze są TSI i są to najtańsze opcje. Do tego mnóstwo jest ogłoszeń z dopiską "motor nicht started" albo "neu motor" i jakoś tych dopisek przy starych MPI nie ma a mają więcej lat i przebiegu a do tego cena często jest +100%. Dokładnie tak samo jak z dieslami Subaru albo toyoty 2,2 clean power. Mogę ekleić ogłoszenia z duźymi przebiegami ale czy to oznacza że jest ok? Nie doszywajmy teraz ideologii juź nawet do sytuacji rynkowej TSI bo jest całkowicie inna. I nie chodzi o żadne cofanie liczników.

Uszkodzonych TSI można sprowadzać hurtowo i tyle.

Niestety też dałem się wpuścić w maliny z TSI trochę przez naszych forumowiczów od wyliczania poprawek chociaż przechodzi ich przez moje ręce naprawdę dużo.

lewympasemzap napisał(a):W takim razie pytanie jeżeli końcowo idę w stronę zakupu audi, to pytanie czy brac a4/a5 z jakim silnikiem, mowa o benzynie?


Przyjmij złotá zasadę przed poprawą masz starter za XXX kasy wtedy robiony jest dół silnika + rozrząd + detale głowicy. Reszta zwykły psujak. Po poprawie nie dotykasz dołu tylko pilnujesz oleju, rozrząd jest jako opcja. Ale zostaje Ci dalej wieczne wypadanie zapłonu i milion ciągłych błędów. O tyle jest dobrze że jak wchodzisz w te wszystkie usterki przez Google to okazuje się że nie jest kwestia tego czy wystąpią tylko kiedy wystąpią i są dobrze rozpracowane.
Tak więc dam Ci prosty przykład ostatniego TSI 2,0 w A6 jaki poleciłem koledze prod. Po 15r.

Wieczne wypadanie zapłonu i a to wymieniane były wtryskiwacze po 500zł szt. Potem przerwa i znowu wysypały się czujniki położenia wałków tylko OEM bo zmienił wytrzymał 2mce i nie przyjęli reklamacji.potrm wariator, potem pompa paliwa. Potem ledy bo ...wysiadajá moduły i upala się wiązka a na końcu same ledy. Całość kosztowała prawie 1300zł. Potem pojawił się problem komputera co ciekawe też znany miłośnikom marki i rozjechała się mapa. Efekt na trasie auto stanęło i trzeba był dostać się do Aku żeby na chwilę odłáczyć zasilanie. Zamki centralne żyją swoim życiem. Do tego padł zamek klapy bagażnika i wchodziłem przez kanapę.

Myślisz że to jest wina tego auta to sprawdź sobie google i zobaczysz.

Co ciekawe miałem/mam a3 MPI i to samo ledy tylne+ moduły + wiązki. Tak samo upalne, w tylnych drzwiach zamki to samo. Tylko na szczęście motur ok.

Na moje nieszczęście audiaczki TSI poleciłem ludziom którzy byli znudzeni dotychczasowymi autami a ja im je serwisuje. Wstyd na maxa do tego stopnia że jednemu koledze pomogłem zmienić auto.

Ogólnie sá to fajne auta, ale nie dla wszystkich.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Mar 2024, 17:46

Tak na szybko. Bierz co chcesz i ile chcesz wsjo motor kaput :D
Zwróć uwagę na ceny jakże docenianej w PL motoryzacji:
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]

Tu masz trochę poprawionych:

[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]

A teraz zobacz po ile są zwykłe bidy najtańsze w ofercie jako nowe :

[link do AutoScout24 wygasł]
[link do AutoScout24 wygasł]

Dodam że nie zagłębiałem się w temat więc pominąłem 1,4tsi.

I aktualnie 1,8t/1,6mpi nie ma żadnego uszkodzonego no ale to pewnie przypadek :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe