Auto do zrobienia

01 Wrz 2013, 19:13

Witam
Jestem nowy na forum. Przeczytałem sporo różnych tematów, ale nie znalazłem podobnego. Dlatego uważam, że mogę założyć osobny temat i chciałbym was prosić o radę.


Przechodząc do rzeczy, głównym założeniem mojego zakupu jest cena 5tys +- 0,5. Chodzi mi o auto , które od momentu kupna będzie jeździło i nie miało z tym większych problemów, ale nie oczekuje po nim 100% sprawności. Chodzi mi o samochód, który będzie się mógł stać małą laurką w moim posiadaniu.

Głównym założeniem jest zdrowa buda i silnik. Zawieszenie, elektryka, poprawki lakiernicze, wydech i wszystko inne jestem w stanie i będę sam wymieniał. Zależy mi na samochodach z hmm dużą mocą i żebyśmy się dobrze zrozumieli zdaję sobię sprawę że za takie pieniądze nie dostanę 200 konnego samochodu (mylę się ?), ale ~150 powinno być możliwe.
Kolejnym ważnym punktem jest wygląd, bardzo mi się podobają stare bmw, żadne e36. Mówię o pięknych rekinach m.in.

Jeszcze jedna mała uwaga na temat silnika: może być do remontu, może być do wymiany. Ważne żeby z pół roku pochodził bez większych problemów. Chodzi o to że mam długodystansowy plan stworzyć z tego samochodu moje małe dzieło sztuki. (mocny wewnątrz, oryginalny z wierzchu). Liczę się z wysokimi kosztami napraw i wymian. Dlatego właśnie najbardziej zależy mi na dobrej budzie w którą będzie można bez obaw inwestować.

Chodzi mi o auta które może nie rzucają się w oczy na ulicy, ale nie są takie "zwykłe".

Wydaje mi się że ogólne założenia wyjaśniłem dość jasno. Reszta sprawy wyjdzie w trakcie trwania dyskusji bo mam nadzieje że taka będzie.


P.S.
Przy samym zakupie chciałbym zabrać kogoś kto się naprawdę na tych samochodach zna i mógłby mi pomóc omijać crapy. Mam nadzieje że znajdę tu taką personę.
P.S.S
Nie spieszy mi się z zakupę, chce rozważyć wszystkie za i przeciw. Sprawdzić koszty części jak i znaleźć najfajniejszy egzemplarz.

Pozdrawiam
Yorgi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Nie mam

01 Wrz 2013, 21:02

ciekawy temat, myslales nad jakas konkretna marka ?
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

01 Wrz 2013, 21:43

Mówiąc szczerze nie, patrzyłem głównie na starsze bmw bo podoba mi się ich zawadiacki wyraz "twarzy". Marzeniem jest subaru impreza drugiej generacji... ale to mocno przyszłościowe plany. Chociaż dają pewien pogląd na to co lubię. Samochody z wyrazem. :)
Czekam na wasze propozycje :)
Yorgi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Nie mam

01 Wrz 2013, 22:39

BMW e30 będzie dla Ciebie idealne. Nie kupisz idealu w tej cenie ale jeżeli posiadasz zmysł majsterkowicza to prawie wszystko porobisz we własnym zakresie. Po pierwszej jeździe porządna, mocna e30 zakochasz się w tym samochodzie :))) W e30 zdrowa buda to podstawa, mechanike bez problemu tanio idzie ogarnąć... W dobre e30 warto inwestować choć początkowo robisz, robisz i końca nie widać;p ja w swoja władowałem juz 3x wartość zakupu i nie żałuję
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

01 Wrz 2013, 22:59

Myślałem już o niej. Ale nasuwa się cała masa pytań. Od tego np czy nie lepsza by była e34, w końcu to seria 5 a nie 3, więc klasa wyżej.
Kolejne, to moc silnia, benz czy olej. Ilu konna. Na co zwrócić uwagę.

Strasznie mi się podoba w tych bmkach ich wygląd, taki charakterek. Nie są to ugłaskane samochody i pomimo tego że kojarzą się z tępymi dresikami to mam do nich jakąś taką słabość.
Yorgi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Nie mam

02 Wrz 2013, 06:21

A nad Astrą GSI myślałeś?
[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Kia Ceed 2 - led reflektor przód jak naprawić?
    Koledze zepsuł się reflektor mianowicie nie zapala mu się led w jednej z lamp nie świeci w ogóle a w drugiej miga czasami. Są to wersje europejskie zwykłe soczewki z ledami (nie Xenon) czy jest możliwość naprawienia ...

02 Wrz 2013, 08:04

Wszystko fajnie, ale te samochody hmm nie mają nic w sobie takiego żeby warto by było je robić na bóstwo. Takie zwykle stare astry.
Yorgi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Nie mam

02 Wrz 2013, 09:50

czy ja wiem czy zwykle astry, pomalu gsi robi sie unikatowe i dobrze zrobiona wyremontowana bedzie tylko drozec, warte przemyslenia.
a co powiesz na volvo ? [link do Otomoto wygasł]
moglbys poszukac po forach forda moze ktos sprzedaje mondeo st200 albo zwykla v6, przy tych samochodach wiecznie jest cos do roboty :D
moze :
[link do Otomoto wygasł]
[link do Otomoto wygasł]
jak zastanawiales sie nad bmw 5 to pomysl tez nad [link do Otomoto wygasł]
z takiej omegi tez mozna by bylo cacko zrobic [link do Otomoto wygasł]
czempion
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 296
Prawo jazdy: 17 09 2012
Auto: ford mondeo

02 Wrz 2013, 10:19

[link do oferty na Allegro wygasł] Samochod z bardzo duzym potencjalem na wszelkie modyfikacje i przerobki .
deadwheel
Nowicjusz
 
Posty: 32
Auto: Nie mam

02 Wrz 2013, 10:34

deadwheel napisał(a):http://allegro.pl/nissan-240sx-najtansz ... 38940.html Samochod z bardzo duzym potencjalem na wszelkie modyfikacje i przerobki .

Gówniany potencjał, skarbonka bez dna...
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

02 Wrz 2013, 10:40

Yorgi napisał(a):Od tego np czy nie lepsza by była e34, w końcu to seria 5 a nie 3, więc klasa wyżej.
Kolejne, to moc silnia, benz czy olej. Ilu konna. Na co zwrócić uwagę.

Strasznie mi się podoba w tych bmkach ich wygląd, taki charakterek. Nie są to ugłaskane samochody i pomimo tego że kojarzą się z tępymi dresikami to mam do nich jakąś taką słabość.


Najpierw co do proponowanej astry. Jako, że posiadam zarówno astre jak i e30. Astre cenie za prostotę i ekonomie ale przy e30 to straszna tandeta w każdym tego słowa znaczeniu. W skrzyni biegów 0 precyzji, hamulców brak, prowadzenie jak stary ponton... To bardzo zdroworozsądkowy samochód budżetowy i jeżeli ktoś chce tanio jeździć i nie moknąć na deszczu to astra jest idealna ale nie ma w sobie nic...
Na temat volvo czy mondeo nie wypowiem się, nie miałem styczności z tymi samochodami.

Co do BMW pewnie jako fanatyk nie jestem obiektywny ale opisze w skrócie co i jak.
E34 o wiele wygodniejsze od e30, dobrze wyposażone i przeważnie w lepszym stanie ale... no właśnie ale...
Osiągi znacznie gorsze z racji większej wagi, nie ma już tego spartańskiego klimatu jaki zastaniesz w e30. E34 jest bardziej przewidywalne i znacznie prostsze w prowadzeniu szczególnie zimą. Moim zdaniem e34 nie ma już ,,tego czegoś"
Zdecydowanie polecam silniki benzynowe od 2.0 w górę + LPG.
I to stare m20, nowsze mają więcej mocy ale jakoś nie ma już tego specyficznego klimatu po podniesieniu maski. Polecam m20b25 zaledwie 170KM ale w lekkiej budzie lata i zawstydzi prawie każdy nowszy samochód.
Głównym problemem e30 jest blacha... Przeważnie z zewnątrz wszystkie wyglądają ładnie bo poszpachlowanie czy wymiana błotnika to groszowe sprawy tak samo z drzwiami czy innymi zewnętrznymi elemenami blachy. Progi też idzie łatwo zreperować.
Problemy drzemią głębiej i dla nie wprawionego są trudne do zauważenia...
Ważne żeby konstrukcja nośna samochodu była w miarę zdrowa. Mam na myśli kielichy, podłużnice, podłogę, wnętrze bagażnika, żeby błotniki miały się czego trzymać jak podniesiesz maskę...
Jak te elementy będą w miarę to warto w e30 inwestować bo masz pewność że amortyzatory nie wylezą przez maskę a już taką sytuację przeżyłem gdy po demontażu rozpórki okazało się, że kielichy ulepione są ze szpachlówki, wrażenia bezcenne :mrgreen:
W podłodze pod nogami kierowcy czy pasażera, na podszybiu czy pod akumulatorem zawsze będzie trochę rdzy z tym trzeba się pogodzić ale idzie to ogarnąć. Ważne żeby dyfer miał się czego trzymać.
Mechanicznie nie ma nic drogiego, tanie zawieszenie, silniki wyjątkowo idiotoodporne, wspomaganie dość wrażliwe ale tanie w naprawie ( pompa lubi wyć a magiel cieknąć)
Jak już blacha będzie ok to można inwestować a rarytasow do e30 jest duuuuuużo...
Na ladnej e30 na pewno nie stracisz, ceny idą w góre i dalej będą rosły.
Jedno jest pewne, w tej cenie nie znajdziesz drugiego samochodu z takim klimatem, który daję tyle radości z jazdy. Jak już wyczujesz samochód to zimą jest zabawa, z reszta latem nie mniejsza :)))) Ciężko znależć pełnoprawnego klasyka z takimi osiągami tak taniego w utrzymaniu, zamienników nie brakuję a części śmiesznie tanie. Przysłowie Będziesz Miał Wydatki to w przypadku e30 mit.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Wrz 2013, 16:28

No to po kolei:
volvo kombi? to ma być samochód z pazurem, no bez jaj. To samo z już pare razy wymienianą astrą, to nie jest samochód, który ma w sobie to coś (w moim mniemaniu). Identyczna sytuacja z omegą, ludzi to ma być samochód laleczka, dopracowany, odpicowany i kiedy już go skończę ma przykuwać wzrok swoim oryginalnym wyglądem. Nie zamierzam zakładać jakiś siurskich zderzaczków i innych wymysłów tuningu rodem z podwórka....
Idąc dalej 240SX, Celica, Galant to samochodu o który mniej lub bardziej mowilem. Posiadają to coś, taki bardziej agresywny charakterek. Teraz tak, jeden z was napisał 240 dobra do rozbudowy, modyfikacji. Chciałbym żebyś napisał mi coś więcej na ten temat. Natomiast Pana szybkiego proszę o rozwinięcie tematu skarbonka bez dna.
Nad dwoma pozostałymi modelami też chcialbym uslyszeć coś więcej, ma go ktoś z was, waszych znajomych? Dodam tylko, że do japończyków mam pewną słabość, chyba podobną jak do niemieckich bmw albo porsche (inna bajka wiem).

No i ostatnia najdluższa wypowiedź kirina, bardzo Ci dziękuje za takie rozpisanie, mam nadzieje że masz jeszcze trochę sił na dalszą gadkę. Bo wreszcie ktoś mi ładnie naświetlił różnice między 34 a 30, to że lepiej utrzymana doszedłem sam :) Ale zupełnie nie miałem pojęcia o tym że osiągi mogą aż tak spaść w dół... I teraz kilka moich pytań. Tak samo jak pisałeś uważam że najważniejsze, aby buda była w jak najlepszym stanie, w końcu to podstawa do dalszej pracy. Liczę się z tym, że będzie trzeba poprawić ją z wierzchu, samochody z takim wiekiem nie mogą się trzymać w stanie idealnym tyle lat. I teraz moje pytanie jest dość proste, czy jest opcja kupić taką bemkę za ~5kola, która w miare jednym kawałku? I kolejne, mówisz 2litry i gaz, mamy na myśli sekwencję czy 2 generację? Bo to też diametralna różnica, kolejnym ale jest silni, czy jest duża dostepność mocniejszych silników np tych najmocniejszych 3,5? Chodzi mi to że w przyszłości kiedy dorobię się drugiego samochodu ten chciałbym doprowadzić do stanu ~350koniów :)

Bardzo dziękuje za wasze propozycję, mam nadzieje że dyskusja będzie się rozwijać, czekam na odpowiedzi, inne propozycje i wybijanie mi durnych pomysłów z głowy.

Pozdro
Yorgi
Nowicjusz
 
Posty: 28
Auto: Nie mam

02 Wrz 2013, 19:36

A BMW co ma w sobie? Kolejny zwykły nudny samochód.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

02 Wrz 2013, 19:56

Za 5 tys. idzie kupić sprawną jeżdżącą e30 lecz wymagającą trochę pracy a co za tym idzie też funduszy ale wszystko krok po kroku da się zrobić.
Tu masz ciekawy egzemplarz:
[link do oferty na Allegro wygasł]

Sam się na niego czaiłem, niestety chwilowo brak funduszy na drugą bume. Jeżeli blacharsko jest ok jak zapewnia sprzedawca to warto zainteresować się e30 z,,dużą szóstką" pod maską. Dzięki konkretnemu momentowi obrotowemu e30 z tym silnikiem jest jak odrzutowiec:)
Tylko podejrzanie niska cena więc może kryć się w tym jakaś podpucha.
Jak marzy Ci się w przyszłości jakieś 350KM to jedynie V8 ale to już są konkretne koszty niestety o czym boleśnie przekonałem się na własnej skórze. Dźwięk v8 bezcenny jednak szczerze napiszę, że jakiś ogromnych korzyści w osiągach między v6 a v8 nie będzie.
W e30 optymalnym silnikiem jest zdrowe m20b25 o mocy 170KM, nic więcej nie potrzeba.
Co do gazu w m20b25 miałem II gen. i sprawowała się idealnie, teraz mam sekwencje i również nie narzekam.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

02 Wrz 2013, 21:05

Yorgi napisał(a): Teraz tak, jeden z was napisał 240 dobra do rozbudowy, modyfikacji. Chciałbym żebyś napisał mi coś więcej na ten temat. Natomiast Pana szybkiego proszę o rozwinięcie tematu skarbonka bez dna


Ponieważ często ludzie mylą s13 200sx z s13 240sx dwa różne silniki jeden turbo a drugi N/A w tym turbo na początek musisz ogarnąć silnik a później może troszku pojeździsz w tym N/A musisz ogarnąć silnik a potem założyć turbo co jest mega nieopłacalne. Do tego jeszcze strasznie rdzewieją. S13 zrobisz ale jest to mega nie opłacalne.
Jeżeli szukasz JDM z jajem to znajdź s14 bez a z zajechanymi panewkami. S14 ma już następcę silnika z S13 200sx (ca18) jednostkę SR20det. Zrobisz panewki i praktycznie w serii masz 230KM z możliwością kręcenia dalej w zależności od $$$. Do tego w s14 jest lepsze turbo. Trzeba uważać na rdze.
Ogólnie wszyscy się rajcują s13/14 bo widzą je jak w drifcie się ścigają ale brane są ze względu na dobrze wyważoną lekką karoserie reszta zazwyczaj wędruje do śmietnika chyba że ktoś początkuje to jeszcze coś podłubie przy sr20 ale ca18 generalnie jest wywalany od razu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10404
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe