Auto na tor do zabawy (może czasem KJS, czy rajd) do 60 tysięcy zł

16 Paź 2022, 12:34

Koledzy Forumowicze!
Niedawno pierwszy raz miałem okazję pojeździć po torze mocniejszym autem z napędem na obie osie i spodobało mi się to do tego stopnia, że chciałbym kontynuować zajawkę sportową jazdą własnym autem.

Jako że moje daily się do tego nie nadaje, zacząłem przeglądać fora i blogi pod kątem auta właśnie na tor i do zabawy (może nauki driftu?).

Oczywiście jeśli chodzi o tylny napęd i niewielki budżet, to królują propozycje BMW E36/E46. Nie ukrywam, że podobają mi się te auta (choć wygląd ma drugorzędne znaczenie), ale niestety podobno większość z nich jest zajechana, posklejana lub po prostu źle zrobiona przez domorosłych mechaników. Jako, że sam jestem raczej laikiem motoryzacyjnym (nie mam wiedzy ani warunków, żeby samemu grzebać przy aucie), to taki zakup wtępnie odrzucam.

W temacie nauki jazdy sportowej często polecane są także Hondy Civic. Niestety te starsze określane są już mianem kibli, więc może interesującą opcją byłby Civic Type R siódmej/ósmej generacji?

Poza wymienionymi wysoko w stawce plasowały się też Audi S3, Golfy, Nissany 350Z, Focusy ST.

Tak jak pisałem, wygląd ma dla mnie drugorzędne znaczenie, ale nie chcę, żeby to było typowe auto dla fryzjera (jak Audi TT, czy Mazda MX-5 :) ).

Podsumowując - szukam czegoś na weekendowe doszkalania sportowej jazdy (może 1-2 w miesiącu tor) w budźecie do 60 tysięcy (wliczając ewentualne poprawki, przygotowanie do jazdy). Preferencyjnie z napędem na tył, w drugiej kolejności 4x4, ostatecznie przednia oś.

Jestem z Wrocławia, więc jesli ktoś chciałby od razu mi coś zaproponować, czy pomóc w szukaniu ciekawych ofert, to zależy mi, żeby nie musieć jechać dalej niż 200 km po to cacko.

Z góry dzięki!
RonJumbo
Nowicjusz
 
Posty: 7

16 Paź 2022, 18:33

Najpierw określ czy tor czy jednak kjs a może jednak drift
Bo po torze skutecznie poganiasz każdym trochę dlubnietym kompaktem i raczej szukałbym fwd i dołożyć szpere, rwd czy awd na naszych polskich torach to niepotrzebna strata mocy, a korzyści prawie żadne, możesz mieć 300 konne rwd a zrobi Cie na Jastrzębiu wolnossase Clio RS
Inna sprawa z driftem

Określ sobie co chcesz z tym autem zrobić, czy będzie wozone na lawecie na tor czy będzie służyć jako Daily?

W 1 opcji syfik 7, jakieś clio rs, może megane 3rs.
Jak ma być Daily i chcesz się po prostu poganiać bez bapinki na top10 to również megane 3rs, leon 2 cupra, focus st mk3 to bardzo dobrze jeżdżące auta
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2022, 18:36

Nie myśl, że e36/e46 to same kible a spośród reszty twoich typów na rynku są same perełki. To nie są auta, którymi Helmut rocznik 1940 woził swoją kolekcję miesięcznika frivol. Szczególnie tyczy się to 350z, gdzie masa aut jest ze stanów = po dzwonach (co i tak w większości przypadków jest lepsze niż europejczyki, które już zdążyły pordzewieć).

Jako, że sam jestem raczej laikiem motoryzacyjnym (nie mam wiedzy ani warunków, żeby samemu grzebać przy aucie), to taki zakup wtępnie odrzucam.


Nooooo i ten "brak możliwości" grzebania będzie twoim największym wrogiem :ok:

Podsumowując - skupiłbym się na "gotowcach", w których nic nie trzeba zmieniać a do tego rodzajem napędu się zbytnio nie przejmował, przez długi czas to ty a nie samochód będzie ograniczeniem. Biorąc pod uwagę, że nie masz dużego doświadczenia celowałbym raczej w usportowione autka segmentu b. Będą o wiele młodsze i mniej styrane niż kompakty czy jakieś bmw. Zerknij na jakąś fiestę st, corsę opc, abarta grande, itd. Szczerze mówiąc moim faworytem byłoby w tym przypadku clio mk3 rs. Masz auto, które tak naprawdę nie wymaga żadnych apgrejdów a przy okazji wolnossący silnik co zwiększa szanse na trzymanie się racjonalnych kwot jeśli chodzi o koszty utrzymania. Coś takiego [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Jeśli upierasz się przy rwd to temat dość ciężki. Przy 4x4 szukałbym pewnie lancera ralliart
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

16 Paź 2022, 18:48

RonJumbo napisał(a):w drugiej kolejności 4x4, ostatecznie przednia oś.

Jak pomnożysz budżet X3 :ok: odpuść.
Tylko Rwd albo fwd.

franccc napisał(a):Przy 4x4 szukałbym pewnie lancera ralliart

Hmmm, wrrr :mrgreen:
Musisz dokładniej sprawdzić.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11113
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Paź 2022, 19:14

każdy z tych sportów to całkiem inne auta inne wymagania inne oczekiwania.
Pomysl dobrze czego chcesz albo inaczej.... na co Cię stać A wtedy coś możemy doradzić, chodź to też nie za bardzo u nas, bo jedyne doświadczenia z tym sportem są oparte na filmikach z YT.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

16 Paź 2022, 20:32

Dzięki za rady!

Odpowiadając - szukam auta, które na pewno nie będzie wożone na lawecie, ale używane jako drugie auto (nie daily). Nie zależy mi póki co na startach. Chce się uczyć i czerpać z tego frajdę.

Doświadczenie mam małe, ale jestem zdolny ;) więc wolę uczyć się już auta "docelowego" (co nie znaczy, że Clio RS nie byłoby strzałem w dziesiątkę).

Wspomniałem o drifcie, bo wydaje się dawać kupę funu, ale przede wszystkim chce dobrze i szybko jeździć po torze. Liczyłem na to, że da się jakoś pogodzić robienie czasów ze sporadycznym driftem. Jeśli nie, to zawężę poszukiwania do fwd. Jeśli tak, to będę wdzięczny za propozycje i rady co do aut z rwd.

@Kao: polecasz jakieś inne fora / grupy, gdzie znajdę chętnych do podzielenia się wiedzą praktyków?
RonJumbo
Nowicjusz
 
Posty: 7
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi z napędem hybrydowym - A6, A8 oraz Q5
    Audi wyznacza nowe standardy w technologii hybrydowej. Już w 1989 roku marka udowodniła swoje kompetencje w wykorzystaniu technologii hybrydowej dzięki projektowi technologicznemu - Audi duo. Pierwszy model produkcyjny - ...

16 Paź 2022, 21:18

Racingforum.pl
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

16 Paź 2022, 21:21

RonJumbo napisał(a):Liczyłem na to, że da się jakoś pogodzić robienie czasów ze sporadycznym driftem.
chyba na ręcznym pod biedrą po wigilii :mrgreen:
Jedyne co można Ci polecić to jakieś seryjne małe auto na tor, jeżeli ma być jeżdzone po ulicach, nie może być modyfikowane.
RonJumbo napisał(a):polecasz jakieś inne fora / grupy, gdzie znajdę chętnych do podzielenia się wiedzą praktyków?
streetracing chyba jedno z bardziej popularnych ale nie śledzę więc nie wiem czy pomocne, napewno znajdziesz więcej info niż tu.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2022, 21:03

Kao napisał(a):jeżeli ma być jeżdzone po ulicach, nie może być modyfikowane.

No właśnie, jak to jest - czy taka np. szpera już skreśla pozytywny przegląd? Czy tylko w przypadku, jeśli nie była założona fabrycznie?

szybki napisał(a):Jak pomnożysz budżet X3 odpuść.

A co z Audi S3 quattro? Da się to kupić za 50-60k. Za ciężkie? Nie skręca?
RonJumbo
Nowicjusz
 
Posty: 7

17 Paź 2022, 21:07

S3 nie skręca, nawet po modach
Z vagów to tylko seat, sam mam Cupre R, da się tym konkurować nawet w serii, a te trochę porobione (heble, anti lift kit, stabilizatory) nawet stają na podium
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

18 Paź 2022, 10:21

RonJumbo napisał(a):jak to jest - czy taka np. szpera już skreśla pozytywny przegląd?
nie nie skreśla z przeglądu ale skreśla jakieś ingerencje w zawieszenie, oświetlenie, opony o innym rozmiarze niż fabryczny i tego typu rzeczy już tak.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2022, 10:36

W takim razie diagnosta wprowadził mnie w błąd stwierdzając, że po zamontowaniu szpery nie ma jak sprawdzić hamulców na pojednyczych kołach.

Jest jakiś jasny wyznacznik po jakim modzie auto będzie już musiało być wożone na laweie, a co jeszcze się łapie do użytku drogowego?
RonJumbo
Nowicjusz
 
Posty: 7

18 Paź 2022, 10:47

Pewnie diagnosta przyzwyczajony do szpery w polskiej wersji, pospawanego dyfra w starym gruzie
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2817
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Paź 2022, 11:19

to co przychodzi do głowy musi być w serii
-wnętrze, kierownica z airbag, pasy
-koła opony dedykowane
-zawieszenie bez modów
-tłumik
- silnik oczywiście (może być motany ale musi być seryjny
-oświetlenie

dopuszczalne :
-karoseria (w ramach rozsądku)
-cambery do zmiany geometrii
-gwintowane amory
-customowe drążki stabilizatora
-skrzypiuretan
Nie muszę mówić że na drogę czy badania nastawy zawieszenia muszą być fabryczne

to tak z grubsza.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16747
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

18 Paź 2022, 19:31

Na wydech to patrzą byle katalizator byl
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna