Auto pod projekt

29 Lip 2020, 21:59

Cześć.

Szukam auta pod projekt, który jeszcze nie całkiem wiem jak będzie wyglądał. Najpierw potrzebuję wybrać auto, ale nie bardzo mogę się zdecydować.

Myślę nad czymś w stylu retro,klasyk typu BMW E30/E34/E36, ostatnio rozważałem nawet nad Golfem 2 ale zrezygnowałem z tego pomysłu.

Zamysł jest taki, żeby kupić auto na bazę jak najtaniej, z którego wezmę tylko budę i resztę zrobię od podstaw. Jeżeli chodzi o kwestie pracy to wszelkie prace będę wykonywał sam. Czas nie gra roli. Ważne, żeby coś fajnego z tego wyszło.

Pytanie jest takie, które auto wybrać? Może macie jakieś swoje pomysły?
paweeelooo
Początkujący
 
Posty: 85
Auto: Nie mam

29 Lip 2020, 22:17

Jest wiele ciekawych aut, pytanie co rozumiesz przez słowo projekt
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11359
Zdjęcia: 56
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

30 Lip 2020, 23:33

Kompletna renowacja. Jeżeli BMW to wizualnie pod German Style. Coś na zloty. Jakie znasz inne ciekawe auta?
paweeelooo
Początkujący
 
Posty: 85
Auto: Nie mam

31 Lip 2020, 06:48

Jeżeli chodzi o złoty to bmw bym odpuścił ze względu na środowisko właścicieli, większość z nich to jacyś débile. Nie wiem jaki masz budżet ale sądząc po typach to z 10k
Odemnie takie przykłady
Ford Probe
Vw T3
Fiat Coupe
Alfa Romeo GTV
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 11359
Zdjęcia: 56
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km

31 Lip 2020, 08:53

Nie spodziewałem się po Tobie takiego tekstu :P Sam jestem posiadaczem E39 i nie żałuję na części. Co to aut to Ford Probe wygląda spoko. Tym się zajmę. Dzięki
paweeelooo
Początkujący
 
Posty: 85
Auto: Nie mam

31 Lip 2020, 09:11

Kolejne takie same e36 albo 46? Niezły projekt :mrgreen:

[link do Olx wygasł]
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5647
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus HS 250h
    Samochodem, który trafił do regularnej sprzedaży, był natomiast Lexus HS. Auto sprzedawano w Japonii i Stanach Zjednoczonych, ale oficjalnie nigdy nie trafiło do Europy, dlatego w Polsce praktycznie go nie znamy. Model ...
    SKODA Citigo - nr 1 w segmencie aut mini!
    SKODA Citigo zajęła 1. miejsce pod względem sprzedaży w segmencie A na polskim rynku w styczniu 2013 roku. Model Citigo od momentu wprowadzenia na rynek cały czas zajmował bardzo wysokie pozycje, jednak pierwszy raz udało ...

  • 31 Lip 2020, 10:07

    paweeelooo napisał(a):Nie spodziewałem się po Tobie takiego tekstu


    Kao napisał to delikatnie.
    Co do projektów to szedłbym w coś co ma wartość bazową + jest zwyżka a probe niestety nie łapie się w tej opcji.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7189
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2020, 13:04

    paweeelooo napisał(a):Nie spodziewałem się po Tobie takiego tekstu
    ja nie mówię o serwisowaniu bo są tacy co nie żałują, sam miałem kilka bmw, teraz mam jeszcze E36 i w dodatku kupiłem m3 ale większość z nich to cymbały buce i konibijcy nad swoim gruzem z dziurami w progach przykrytymi nakładkami na wzór m3, większość z nich to druciarze którzy szukają używanego czujnika ABSu na grupach i forach, w ogóle na tych forach to sama patologia, wejdź sobie na forum Alfy czy jakiegoś klasycznego vw, kultura, pomoc bezinteresowna i brak buractwa i cwaniakowania.

    Szybki probe może nie ma wartości "kolekcjonerskiej" ale też dlatego można mieć za niskie pieniądze fajne klasyczne auto które wyróżnia się na tle tysięcy e36tek z sabixami za kierą.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11359
    Zdjęcia: 56
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    31 Lip 2020, 15:37

    Kao napisał(a):Szybki probe może nie ma wartości "kolekcjonerskiej" ale też dlatego można mieć za niskie pieniądze fajne klasyczne auto które wyróżnia się na tle tysięcy e36tek z sabixami za kierą.


    Trochę nie jest tak... wszyscy mamy z tyłu głowy że auta "kolekcjonerskie" to grube tematy w stylu e30 Mka albo porsze 911 wersja xxx a prawda jest tak że obserwując rynek można spokojnie wytypować coś co bedzie ładnie trzymało cenę, przy odrobinie szczęści ta cena będzie rosła a oprócz cen będzie fajna jazda.

    Każda marka ma swoich wybranków tylko że trzeba by wsjo obserwować.

    Ja Ci powiem ze swojego doświadczenia z aut które obserwuje.

    Np. Toyota celica 6 GT. 3-4 lata temu można było ja spokojnie dorwać za 10k i to w fajnym stanie teraz możesz sobie otworzyć otomoto i zobacz ile kosztuje 6 GT.
    Porównaj to do cen zwykłych 1,8.

    Mazda mx5 kilka lat temu można było kupić sztukę do 10k i to już 1,8 teraz popatrz co się dzieje.

    Lexus sc300/400 można było go mieć kilka lat temu za 10-15k a wersje FL za 20-25k a teraz?

    Nissan sunny gti/100nx silnik sr20de kiedyś 5-8k teraz?

    I tak można wymieniać i wymieniać

    Dlatego uważam że trzeba szukac takich aut bo przyjemnie jest włożyć 10k a potem to odzyskać a mniej jest przyjemnie jak włożysz 10k a potem oddać auto w cenie złomu i dokładnie to czeka zwykłego probe 2,0.

    P.S.

    Kao kiedyś Ci mówiłem o kompresorze do is200. Mój kolega poszedł tym tropem auto było za 10k z oem szperą i w manualu. Dołozył kompresor gdzie trudno dosępna jest tylko pucha filtra oem bemani, reszta pestka bo IC jest zwykły a kompresor z MB 1,8.
    Całość wyszła go z 16-17k z serwisem, poszalał, upalał i przygodę zakończył sprzedając auto za 21k.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7189
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2020, 17:43

    szybki napisał(a):Każda marka ma swoich wybranków
    tak, 100% się zgadzam tylko z patologią nie wygrasz dlatego stanowczo odradzam e36-e46, można się pochwicić o e30- e38 lub starsze ale to już troszkę większe pieniądze niż 10k. Do głowy mi jeszcze wpadło audi 90 coupe, to już jest temat na wyginięciu i ceny lada moment wystrzelą w kosmos a już ładne sztuki trafiają się po 40 tyś
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 11359
    Zdjęcia: 56
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km

    31 Lip 2020, 20:08

    Fura nie musi mi się zwracać. Ważne żeby fajnie wyglądała i sprawiała radość.
    paweeelooo
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Auto: Nie mam

    31 Lip 2020, 20:11

    paweeelooo napisał(a):Fura nie musi mi się zwracać. Ważne żeby fajnie wyglądała i sprawiała radość.

    Ale nikt Ci nie mówi o zwracaniu/zarabianiu tylko o normalnej sytuacji gdzie po kilku latach chcesz robić zmianę i jedyne co możesz to sprzedać auto z ulotki "odkup aut" w przeliczeniu na kilogramy.
    Do tego jak chcesz fanu z jazdy to też do tego są potrzebne konkretne auta w konkretnych opcjach.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7189
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2020, 21:36

    szybki napisał(a):
    paweeelooo napisał(a):Fura nie musi mi się zwracać. Ważne żeby fajnie wyglądała i sprawiała radość.

    Ale nikt Ci nie mówi o zwracaniu/zarabianiu tylko o normalnej sytuacji gdzie po kilku latach chcesz robić zmianę i jedyne co możesz to sprzedać auto z ulotki "odkup aut" w przeliczeniu na kilogramy.
    Do tego jak chcesz fanu z jazdy to też do tego są potrzebne konkretne auta w konkretnych opcjach.


    Zawsze chciałem sam zbudować jakieś auto, od gołej budy. Co za problem kupić Mustanga za 40k zaszpachlowanego i szpanować na ulicy? Wolę wydać 80k i być zadowolony z tego, że sam zrobiłem auto dokładnie takie, jakie chciałem. Prawdziwy fun jest z ciężkiej pracy, gdy widzisz efekty.
    paweeelooo
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Auto: Nie mam

    31 Lip 2020, 22:31

    paweeelooo napisał(a):Zawsze chciałem sam zbudować jakieś auto, od gołej budy. Co za problem kupić Mustanga za 40k zaszpachlowanego i szpanować na ulicy? Wolę wydać 80k i być zadowolony z tego, że sam zrobiłem auto dokładnie takie, jakie chciałem. Prawdziwy fun jest z ciężkiej pracy, gdy widzisz efekty.


    Ale Ty dalej nie rozumiesz o co chodzi ... ja nie piszę o konkretnym aucie tylko o konkretnej bazie pod budowę.
    Czyli możesz mieć dwa takie same auta z różnym vinem i ich wartość jest skrajnie różna. Więc chyba lepiej tworzyć coś na bazie auta z ceną wzrostową lub trzymającą się określonego poziomu niż łożyć kasę na coś co oddasz w cenie złomu.
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 7189
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe

    31 Lip 2020, 22:48

    Ale Ty dalej nie rozumiesz o co chodzi ... ja nie piszę o konkretnym aucie tylko o konkretnej bazie pod budowę. Czyli możesz mieć dwa takie same auta z różnym vinem i ich wartość jest skrajnie różna. Więc chyba lepiej tworzyć coś na bazie auta z ceną wzrostową lub trzymającą się określonego poziomu niż łożyć kasę na coś co oddasz w cenie złomu.


    Dobrze rozumiem o co Ci chodzi. Ale nie interesuje mnie to, czy cena auta jest wzrostowa czy nie. Tu chodzi o efekt, a nie cenę.


    Podpatrzyłem trochę na tego forda i ogólnie efekt finalny, jaki chciałbym uzyskać to coś takiego, przynajmniej 250KM:

    [Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    Teraz pytanie. Nie licząc tego konkretnego modelu, taki styl do jakich innych aut pasuje? Na chwilę obecną interesuje mnie tylko zakup bazy, czyli auta, z którego wyciągnę karoserię.
    paweeelooo
    Początkujący
     
    Posty: 85
    Auto: Nie mam
     
    • Warto przeczytać