Nadwozie i bezpieczeństwo BMW ActiveHybrid 3

17 Lip 2012, 01:03

Struktura nadwozia BMW ActiveHybrid 3 spełnia najwyższe standardy w zakresie wytrzymałości i lekkości konstrukcji. Używając właściwych materiałów we właściwych miejscach uzyskano nie tylko świetną strukturę służącą bezpieczeństwu biernemu, ale także obniżono jej masę, poprawiając w ten sposób efektywność wykorzystania energii oraz podwyższając osiągi samochodu. Elementy służące bezpieczeństwu są starannie zsynchronizowane w ramach wszechstronnego systemu bezpieczeństwa opracowanego specjalnie na potrzeby BMW 3 Sedan, dzięki czemu ogólny poziom bezpieczeństwa jest w tym samochodzie nieprzeciętnie wysoki.

Oprócz ochrony zapewnianej kierowcy i pasażerom, zadbano także o bezpieczeństwo pieszych, kreśląc odpowiednio kontury przedniej partii nadwozia i stosując tak zwaną aktywną maskę silnika.

Zdjęcie

BMW ActiveHybrid 3 posiada wyjątkowo sztywną kabinę pasażerską. Starannie przemyślane wykorzystanie wysokowytrzymałej stali o wielofazowej strukturze i tłoczonych na gorąco blach ze stali o bardzo wysokiej wytrzymałości pozwoliło uzyskać maksymalną sztywność kabiny pasażerskiej w połączeniu z jej stosunkowo małą masą.

Bezpieczeństwo w każdej sytuacji
W trakcie zderzenia wysoko wytrzymała struktura nadwozia przenosząca obciążenia oraz rozbudowane strefy kontrolowanego zgniotu pozwalają uchronić przedział pasażerski oraz krytyczne elementy układu hybrydowego przed działaniem największych sił i opóźnień. Standardowe elementy systemów bezpieczeństwa BMW ActiveHybrid 3, to między innymi przednie i boczne poduszki gazowe, kurtyny boczne dla obu rzędów siedzeń, trzypunktowe bezwładnościowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach, a dla kierowcy i przedniego pasażera ograniczniki napięcia pasów, napinacze pasów oraz aktywne zagłówki. Na tylnej kanapie przewidziano mocowania fotelików dziecięcych według standardu ISOFIX.

Opcjonalnie dostępna jest funkcja aktywnej ochrony pasażerów, która pozwala ograniczyć ryzyko odniesienia obrażeń w czasie wypadku. Jeśli zostanie wykryte ryzyko wystąpienia kolizji, system sterowany przez centralne układy elektroniczne rozpocznie automatyczne zamykanie okien bocznych i okna dachowego (jeśli samochód jest w nie wyposażony). W tym samym czasie zostają napięte przednie pasy bezpieczeństwa.

Odpowiednimi zabezpieczeniami objęto również komponenty hybrydowego układu napędowego. Wszystkie elementy obwodów elektrycznych wysokiego napięcia są bardzo solidnie izolowane i są wyposażone w specjalnie zaprojektowane złączki. Zabezpieczenia chroniące wysokonapięciowe akumulatory litowo-jonowe oraz elektronikę wysokiej mocy są zintegrowane z całym najwyższej klasy kompletnym systemem bezpieczeństwa czynnego i biernego, w jaki wyposażono wszystkie wersje modelowe BMW 3.

Funkcjonalność pozostaje niemal nietknięta
Ponieważ pakiet wysokowydajnych akumulatorów litowo-jonowych umieszczono pod przestrzenią bagażową, jej objętość (390 litrów) w BMW ActiveHybrid 3 jest o 90 litrów mniejsza, niż w innych wersjach samochodu BMW 3 Sedan. Akumulatory umieszczono w specjalnej kapsule i zamontowano bezpiecznie pomiędzy nadkolami tylnych kół, co zapewnia im najlepszą możliwą ochronę w razie zderzenia.

Zdjęcie

Takie umiejscowienie akumulatorów pozwoliło uzyskać całkowicie płaską podłogę bagażnika i nie naruszyło funkcjonalności dostępnego opcjonalnie, dzielonego i kładzionego w proporcji 40:20:40 oparcia tylnej kanapy. Wysokonapięciowe akumulatory znajdujące się blisko tylnej osi sprzyjają zrównoważonemu rozkładowi mas w BMW ActiveHybrid 3.

Optymalizacja masy dzięki przemyślanemu doborowi materiałów konstrukcyjnych.
Inteligentne redukowanie masy samochodu, to kolejna dziedzina, w której BMW ActiveHybrid 3 ustanawia nowe standardy w swojej klasie. Komponenty układu hybrydowego powodują przyrost masy jedynie o 135 kilogramów w porównaniu do BMW 335i. Model hybrydowy jest także beneficjentem inteligentnego wykorzystania i łączenia różnorodnych materiałów konstrukcyjnych dokonanego na etapie konstruowania samochodu BMW 3.

POLECAMY BMW ActiveHybrid 3

źródło: BMW
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3825
Zdjęcia: 13130
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y