Auto pod względem kosztów (niekoniecznie cena kupna)

06 Sty 2018, 19:08

Hej,

mam może trochę niecodzienne pytanie jak przeglądam tutejszy temat. Czy mógłby mi ktoś pomóc w taki sposób, że chcę wiedzieć, które z wymienionych aut dałbym radę utrzymać za cenę "eksploatacyjną" 2 000 zł rocznie. W sensie wydawanie rocznie pomiędzy 1800-2400 zł na wymianę rzeczy typu łożyska, raz na jakiś czas filtry, rozrząd, tuleje itd itd. Wiadomo, czasem wyskoczy coś droższego do zrobienia, ale chodzi mi tak uznajmy "ogólnie", bez niespodziewanych usterek typu jakiś zawór czy coś. A jeśli już w takich "naprawach" uda się zamknąć to co z niżej wymienionych warto kupić do 30 tys. Lubię auta szybsze niż 12 sekund do setki. Tak powiedzmy około <9 byłoby super. Spalanie bym chciał poniżej powiedzmy 13l w mieście, a najlepiej bym gaz zrobił. Przebiegi w granicach powiedzmy 20-23 tys rocznie, ale raczej myślę o benzynie.

- BMW : e46, e90, e60
- Audi : a4 b6
- Skoda Octavia : 2
- Hyundai : i30 I
- Toyota : Auris I, Avensis II
- Honda : Civic VIII
- VW : Passat b6, Golf V
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 19:15

Piszesz o autach a o silnikach nie ma mowy, utrzymanie roczne 2 tyś zł? Klocki, tarcze, rozrząd, olej i już budżet przekroczony.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

06 Sty 2018, 19:23

Pakiet startowy to minimum: olej silnikowy, wszystkie filtry, przegląd klimy i rozrząd. Zakładam, że hamulce i zawieszenie jest ok, a z tym bywa bardzo rzadko.

Krótko mówiąc - nie ma takiego autka. Możesz wziąć Aurisa 1.6 VVTI, ma łańcuch rozrządu i tam nie ma za bardzo co się psuć, ale pod względem komfortu i osiągów nie ma szału.

Możesz też zdecydować się na Skodę Octavię II lub Golfa V z 1.6 MPI. Ale tu osiągi będą słabsze niż w Toyocie.

Jest jeszcz Opel Astra H (w wersji GTC wygląda nawet ciekawie). LPG b.dobrze współpracuje z 1.8 16V.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

06 Sty 2018, 20:00

Tylko pytanie, czy rozrząd, tarcze, klocki trzeba robić wszystko z wymienionych co roku? Ja nie mówię o pakietach startowych itd. Chodzi mi już o ogólną eksploatacje auta, po wstępnych naprawach, tzn auto np za 24 tys a 6 tys na remoncik.

Co do silników nie znam się co jest dobre, szybkie, mało awaryjne i przystępne w spalaniu tak paliwa jak oleju.

Czy poważnie wszystkie te auta wychodzą cenowo poza 2,4 tys rocznie w częściach?
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 20:49

Koreqi napisał(a):Czy poważnie wszystkie te auta wychodzą cenowo poza 2,4 tys rocznie w częściach?


A skąd my mamy to wiedzieć?
Jeśli będziesz jeździł 1000km rocznie to żaden nie przekroczy takiej kwoty.

Przebiegi, jakość dróg, sposób jazdy, zaniedbania poprzednich właścicieli, temat totalnie z dvpy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Sty 2018, 20:56

Dobrze, to może zadam pytanie trochę inne. Bardzo lubię auta marki BMW, ale dużo osób ostrzega mnie np o tym, że sama wymiana filtrów kosztuje tyle co w innych autach np pół zawieszenia jak nie całe. Więc może bardziej chodzi mi o to tutaj, czy mając podobną cenę, można takie auto utrzymać.
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne


06 Sty 2018, 21:16

Akurat filtry czy olej to groszowe sprawy, na rynku jest masa zamienników, technologia ta sama tylko wymiary inne, różnica kilku złotych między taką astrą h a np. e60.
Gorzej będzie np. przy wymianie amortyzatorów bo tutaj cena x2
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

06 Sty 2018, 21:22

A jak wygląda różnica trwałości przy tym samym producencie części, tej samej półce, kierowcy i drodze gdyby teraz porównać te samą astrę H i e60? Czy do będzie to samo, czy jednak ta klasa "premium" zobowiązuje także do jakości części? W sensie, miałem kiedyś Astrę i nawracający problem łożysk (2 razy w roku) i generalnie zawieszenie w ciągłej naprawie, aż do kompleksowego za 3 tys.

Prawdopodobnie warsztat oszukiwał mnie trochę na częściach i ich klasie, ale mniejsza o to. Chodzi mi o fakt najbardziej podobających mi się aut z w.w tj:

Bmw e46,e60,e90; Hyundai i30; Toyota Auris,Avensis; Honda Civic VIII

Czy w tych autach, poza droższą ceną części idzie też wygoda i jakość w porównaniu np do takiej Astry? Częste trasy Astrą G nawet takie krótkie 30-90km nie wspominam zbyt przyjemnie, w sensie obolałych pleców itp.
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 21:42

Koreqi napisał(a):nawracający problem łożysk (2 razy w roku)


Jak się kupuje łożyska z marchwi albo rzodkiewki to tak jest. Patrząc po tym, to nie pakuj się w żadne premium, szkoda tylko auta i kolejnych właścicieli.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Sty 2018, 21:57

Ej to wcale nie była moja wina te łożyska, autentyk mam to na fakturach, płaciłem za najdroższe jakościowo łożyska, ale wcześniejszy mechanik moim kosztem musiał byle g...o wkładać. Czarę goryczy przelało założenie sprężyn o prawie 2 zwoje krótszych i walka z tym, że są właściwe sprężyny, mimo, że auto tarło kołami o nadkola gdy ktoś z tyłu siedział. Więc to nie była oszczędność moja na mechanice (mam sentyment do auta), a lipny warsztat, ze skądinąd świetnymi opiniami i renomowany.
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 21:59

No to już wiesz żeby zmienić mechanika. Albo założył ścierwo, albo źle założył (pewnie młoteczkiem stuku puku a potem ojej łożysko się popsuło po miesiącu).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Sty 2018, 22:07

Szczerze? Potrzebowałem na szybko wymiany amortyzatorów i sprężyn, a gość mi założył złe sprężyny, odbojów w ogóle nie założył... Ciągłe prace przy podwoziu.. I najgorsze z możliwych - dzwonienie dopiero po naprawie z tym jaka jest cena naprawy. A nie było uzgodnienia ani rozmowy co jest do naprawy... Zostawiałem auto na "zwyczajny przegląd" co jest do wymiany, mając 400 zł przeznaczone na naprawy i dostaje telefon, że zrobione A-Z => a do zapłacenia 1600zł, mimo, że nie było ani słowa, że chcę cokolwiek naprawiać. No i niestety się zawiodłem.

Ogólnie rzecz biorąc raczej dla mnie auta, są narzędziami a ja dbam o swoje narzędzia. Zrobienie zawieszenia za 3 tys, dla auta, którego wartość rynkowa nie jest większa niż 5 tys, ktoś może powiedzieć, że jest głupie, ale takie mam podejście. Z tym, że tutaj zrobię całe zawieszenie za 3 tys, a czy np w takich autach jak wymienione byłbym w stanie w skali roku "jeździć"? To mnie zastanawia, czy w ogóle wszystkie wymienione raczej odpadają.
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 22:10

Odrzuciłbym BMW, bo tu nie rozmawia się o kosztach, tylko naprawia, a 2-3 tyś to zostawisz zaraz po zakupie.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

06 Sty 2018, 22:32

No dobra, a jakie auto byłoby z wymienionych wygodne i na dłużej. Fajnie też by miało powiedzmy około te 9 lub mniej do 100 ? Koszt powiedzmy 24-26 tys na zakup a reszta do 30 na remont.
Koreqi
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Opel

06 Sty 2018, 22:36

galakty napisał(a):Odrzuciłbym BMW, bo tu nie rozmawia się o kosztach, tylko naprawia,
a to bardzo ciekawe, całe życie jeżdze BMW, miałem 7 szt i wszystkie jeździły a nie staly po warsztatach, najgorszy problem jaki mnie spotkał do naprawy to termostat. Przypadek? Obalam teraz stereotyp że BMW to tylko koszty? Powiedz mi co jest tak drogiego w BMW żeby sobie go odmawiać? Przestań siać farmazony, jak kupisz kibel to będziesz wkładał kasę cały czas ale to już się tyczy wszystkich marek.

Piszesz że nie co roku robi się klocki i rozrząd itd ale są też inne rzeczy typu opony, lakier, olej, zawieszenie, sprzęgło itd, co roku tego nie robisz ale w tym roku zrobisz rozrząd w następnym zawieszenie i to mniej wiecej się wyrównuje, najlepiej by było chyba wziąć auto ktore nas interesuje i zsumować koszta typu
Opony
Sprzęgło
Serwisy olejowe
Zawieszenie
Hamulce
Amortyzatory
Ew. Przeglady LPG
Przeglądy klimy

No sumujemy to wszystko i rozkładamy na okres np 5 lat bo tyle mamy zamiar jeździć tym autem (przebiegi srednio ok 20 tys/rok) no i wyjdzie nam jakaś kwota roczna, do tego trzeba dodać ew wydatki na inne naprawy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16271
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4