Auto ściąga w prawo

08 Lut 2017, 19:41

Witam. Niedawno po przeglądzie samochodu mechanik wymienił mi prawy drążek kierowniczy. Po tej wymianie pojechałem na poleconą stację diagnostyczną ustawić zbieżność. Przed całą akcją auto w ogóle nie ściągało. Nawet w drodze na stację diagnostyczną nie odczułem specjalnie nic podobnego.
Po ustawieniu zbieżności i przejechaniu paru kilometrów stwierdziłem, że kierownica jest przekręcona o kilka stopni w prawo, a samochód dość mocno ściąga w lewo. Podjeżdżam jeszcze raz na tą samą stację diagnostyczną ale do innego diagnosty. Sprawdza wszystko i stwierdza delikatny luz na końcówkach drążków. I znowu do mechanika, końcówki założone. Wracam na stację na poprawkę. Wszystko ustawione niby prosto ( kierownica również). Wyjechałem ze stacji i tym razem samochód lekko ściąga w prawo a kierownica która niby ustawiona była prosto jest lekko skręcona w prawo. Albo ktoś robi ze mnie idiotę albo coś jest nie tak. Sprawdzę jeszcze z przełożeniem opon i zobaczę czy się coś zmieni. :shock:
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2017, 19:47

Silvan napisał(a):Sprawdzę jeszcze z przełożeniem opon i zobaczę czy się coś zmieni. :shock:

Pewnie będzie ok. po oponach :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10805
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lut 2017, 20:54

No jutro rano to ogarnę. Zastanawiam się czy któraś felga nie jest krzywa i nie przekłamuje przy ustawianiu zbieżności.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 10:28

Witamy.
Przed regulacją zbieżności należy sprawdzić zawieszenie i napompować opony.
Delikatne krzywizny felg są kompensowane przed regulacją geometrii podczas sprawdzania kompensacji bicia koła, którą należy wykonać przed każdą regulacją.
Z pewnością warto przyjrzeć się oponom i ew. przełożyć je stronami.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

09 Lut 2017, 12:57

Przełożyłem koła z lewej na prawą stronę i jest nadal to samo. Pojechałem sprawdzić koła są proste i wyważone oraz ciśnienie ok. Opony nie mają nawet 500 km, a przed diagnostyką nic nie ściągało. Na szarpakach nic nie wykazało. Mam już dość bo 3 raz będę jechał na diagnostykę.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 12:59

Może to tylko kwestia ustawienia zbieżności, tym bardziej powinieneś to zrobić jeżeli wcześniej były luzy i zauważyłeś iż kierownica jest przekręcona o kilka stopni. Sprawdź też stan felg, być może jedna z nich faktycznie jest krzywa i wymaga prostowania.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

09 Lut 2017, 13:07

Felgi są prościutkie.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 15:23

Sprawdziłem już chyba wszystko. Dzisiaj wsiadłem w auto i porobiłem kilka kółek i ku mojemu zdziwieniu po kilku skrętach auto zaczęło ściągać w drugą stronę. Potem kręciłem parę razy w drugą i znowu się zmieniło. Mechanik stwierdził, że to mogą być łożyska w mcphersonach. Co o tym myślicie?
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Lut 2017, 19:56

Silvan napisał(a):Mechanik stwierdził, że to mogą być łożyska w mcphersonach. Co o tym myślicie?
Teraz jest zimno więc podjedź gdzieś na śnieg gdzie jest ślisko i niech ktoś skręca w miejscu kierownicą a ty przyjrzyj się na sprężyny czy skręcają się razem z McPhersonem. Jak łożyska stoją to będziesz widział jak sprężyna się skręca sama w sobie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 14:32

Sprawa rozwiązana. Były to łożyska McPhersona. Po wymianie auto jedzie jak po sznurku. Faktycznie nawet w środku zaczęło być słyszalne trzeszczenie przy powolnym kręceniu kierownicą stojąc w miejscu.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2017, 00:21

Silvan napisał(a):Sprawa rozwiązana. Były to łożyska McPhersona.
No to szerokości :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999