Auto ściąga w prawo

08 Lut 2017, 19:41

Witam. Niedawno po przeglądzie samochodu mechanik wymienił mi prawy drążek kierowniczy. Po tej wymianie pojechałem na poleconą stację diagnostyczną ustawić zbieżność. Przed całą akcją auto w ogóle nie ściągało. Nawet w drodze na stację diagnostyczną nie odczułem specjalnie nic podobnego.
Po ustawieniu zbieżności i przejechaniu paru kilometrów stwierdziłem, że kierownica jest przekręcona o kilka stopni w prawo, a samochód dość mocno ściąga w lewo. Podjeżdżam jeszcze raz na tą samą stację diagnostyczną ale do innego diagnosty. Sprawdza wszystko i stwierdza delikatny luz na końcówkach drążków. I znowu do mechanika, końcówki założone. Wracam na stację na poprawkę. Wszystko ustawione niby prosto ( kierownica również). Wyjechałem ze stacji i tym razem samochód lekko ściąga w prawo a kierownica która niby ustawiona była prosto jest lekko skręcona w prawo. Albo ktoś robi ze mnie idiotę albo coś jest nie tak. Sprawdzę jeszcze z przełożeniem opon i zobaczę czy się coś zmieni. :shock:
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

08 Lut 2017, 19:47

Silvan napisał(a):Sprawdzę jeszcze z przełożeniem opon i zobaczę czy się coś zmieni. :shock:

Pewnie będzie ok. po oponach :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11185
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Lut 2017, 20:54

No jutro rano to ogarnę. Zastanawiam się czy któraś felga nie jest krzywa i nie przekłamuje przy ustawianiu zbieżności.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 10:28

Witamy.
Przed regulacją zbieżności należy sprawdzić zawieszenie i napompować opony.
Delikatne krzywizny felg są kompensowane przed regulacją geometrii podczas sprawdzania kompensacji bicia koła, którą należy wykonać przed każdą regulacją.
Z pewnością warto przyjrzeć się oponom i ew. przełożyć je stronami.
AutoConrad
Aktywny
 
Posty: 290
Miejscowość: Warszawa
Auto: różne marki

09 Lut 2017, 12:57

Przełożyłem koła z lewej na prawą stronę i jest nadal to samo. Pojechałem sprawdzić koła są proste i wyważone oraz ciśnienie ok. Opony nie mają nawet 500 km, a przed diagnostyką nic nie ściągało. Na szarpakach nic nie wykazało. Mam już dość bo 3 raz będę jechał na diagnostykę.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 12:59

Może to tylko kwestia ustawienia zbieżności, tym bardziej powinieneś to zrobić jeżeli wcześniej były luzy i zauważyłeś iż kierownica jest przekręcona o kilka stopni. Sprawdź też stan felg, być może jedna z nich faktycznie jest krzywa i wymaga prostowania.
Petrostar
Początkujący
 
Posty: 220
Auto: VW Polo
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Sala koncertowa na czterech kołach
    Czasy klasycznego radia AM/FM i stosów kaset magnetofonowych zdolnych zaspokoić większość muzycznych potrzeb kierowcy dawno już minęły. W najnowszym Lexusie LS można znaleźć nie tylko styl nawiązujący do japońskiej ...
    Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC
    Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili ...

09 Lut 2017, 13:07

Felgi są prościutkie.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

09 Lut 2017, 15:23

Sprawdziłem już chyba wszystko. Dzisiaj wsiadłem w auto i porobiłem kilka kółek i ku mojemu zdziwieniu po kilku skrętach auto zaczęło ściągać w drugą stronę. Potem kręciłem parę razy w drugą i znowu się zmieniło. Mechanik stwierdził, że to mogą być łożyska w mcphersonach. Co o tym myślicie?
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

13 Lut 2017, 19:56

Silvan napisał(a):Mechanik stwierdził, że to mogą być łożyska w mcphersonach. Co o tym myślicie?
Teraz jest zimno więc podjedź gdzieś na śnieg gdzie jest ślisko i niech ktoś skręca w miejscu kierownicą a ty przyjrzyj się na sprężyny czy skręcają się razem z McPhersonem. Jak łożyska stoją to będziesz widział jak sprężyna się skręca sama w sobie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

14 Lut 2017, 14:32

Sprawa rozwiązana. Były to łożyska McPhersona. Po wymianie auto jedzie jak po sznurku. Faktycznie nawet w środku zaczęło być słyszalne trzeszczenie przy powolnym kręceniu kierownicą stojąc w miejscu.
Silvan
Nowicjusz
 
Posty: 7
Prawo jazdy: 02 11 1985
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Renault Scenic
Silnik: 1,6 16V
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

15 Lut 2017, 00:21

Silvan napisał(a):Sprawa rozwiązana. Były to łożyska McPhersona.
No to szerokości :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999