Auto z LPG do 5k na dojazdy do pracy po 100km dziennie

10 Lip 2015, 11:30

Wiem że jest bardzo podobny temat ale jednak zdecydowałem się napisać osobny watek bo jednak moje wymagania są trochę inne niż autora tamtego tematu.
Szukam trwałego stosunkowo ekonomicznego auta z LPG służącego głównie do dojazdów do pracy, przebieg około 100km dziennie rocznie zrobię najprawdopodobniej około 35-40K, część drogi ładna expresówka a z 40km wioskowe kartoflisko z łatami i dziurami. Silnik taki żeby spalanie LPG niebyło wiesze niż 8-9l/100km ale dało się tym jechać. kwota jaką chce przeznaczyć to max 5000zł na auto z LPG i 3000zł na auto bez LPG i zamontować instalację. Auto z okolic Wrocławia ale dojazd do 200-300km nie stanowi żadnego problemu. Drobne awarie elektryki czy podstawowa mechanika nie są mi straszne bo jeżdżę już Alfą i miałem Stilo oraz Lagunę 1 wiec sporo się grzebało przy pierdołach :lol: 8) fajnie jak bagażnik będzie na tyle duży żeby włożyć wózek typu spacerówka.
Zastanawiam się nad poniższymi modelami z moimi odczuciami na ich temat.

Corsa B – podobno trwałe silniki 1.2 i 1.4 ale sporo ogłoszeń gdzie auta wyglądają na bardzo zjedzone przez rdzę

Punto 1 i 2 – znajomi zachwalali że dość trwałe zawieszenie, tanie części ale również trzeba zwracać uwagę na rdzę.

Clio 2 – podobno bardzo trwałe silniki 8 zaworowe „lubiące gaz” ale delikatne przednie zawieszenie i bardzo mały bagażnik, nadwozie chyba lepiej zabezpieczone przed rdzą niż Corsa i Punto?

Twnigo – czytałem sporo pozytywnych opinie na temat tego auta że sporo miejsca, bardzo mało pali ale jak tutaj wygląda sprawa zawieszenia?

Bravo /Brava– chyba najlepiej wyposażone z wymienionych i w moim odczuciu najładniejsze ale mam obawy o trwałość zawieszenia i koszty jego naprawy.

Lanos- moja żona nie akceptuje tego auta

Astra F- jakoś głębiej się nad tym autem nie zastanawiałem sam nie wiem dlaczego…

Auta pokroju tico, matiz czy cienocienki są zbyt małe.

Auta z grupy VW sobie daruje, no może jedynie Seat Ibiza ale chyba cenowo będzie ciężko. Auta azjatyckie sobie również daruje.

Jak ktoś mógłby cos więcej napisać na temat tych aut w szczególności Bravo/Brawa
Szifu
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 04 2004
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: AR 156 SW
Silnik: 2.4JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lip 2015, 11:49

Dobrze, że założyleś własny temat, bo lektura tamtego widać niczego Cię nie nauczyła :D
Te małe pryszcze typu Ibiza, Punto, Corsa (1.2 to już wgl porażka, miałem takiego i przez jego osiągi balem się wyjeżdżać poza miasto) nie mają racji bytu przy takich przebiegach, do tego w "trasie". Po co się męczyć za własną kasę? :shock: kompakty już lepiej, ale ja bym się rozejrzał za autami typu
Audi 80 najlepiej 2.0+lpg - pancerny zawias
Peugeot 406
Opel Vectra b/Omega
Daewoo Nubira 2.0/Leganza
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14215
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

10 Lip 2015, 12:05

Żadne puszki segmentu A, B na trasy. Ani to oszczędne, ani bezpieczne.
Bravo, lanos, Astra F są okej z Twoich typów. To takie minimum.
Ja bym poszukał Nubiry, Carismy albo Cariny
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

10 Lip 2015, 13:00

mike1735 napisał(a):Ibiza, Punto, Corsa (1.2 to już wgl porażka,

przecież te auta też są z silnikami mocniejszymi niż 1.2, co do bezpieczeństwa no to zgadzam siew 100%

mike1735 napisał(a):pancerny zawias

to są dwa słowa na których mi bardzo zależy bo przy przebieraczach 30-40kkm rocznie przy większości aut trzeba robić całe zawieszenia

Koniu napisał(a):Żadne puszki segmentu A, B na trasy

Na wycieczki krajoznawcze mam Alfę i z niej czerpie radochę z jazdy a to ma być auto "wół roboczy" przewieźć mnie z punktu A do punktu B przy minimalnych koszta eksploatacji.
Szifu
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 10 04 2004
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: AR 156 SW
Silnik: 2.4JTD
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Lip 2015, 13:02

Szifu napisał(a):przecież te auta też są z silnikami mocniejszymi niż 1.2, co do bezpieczeństwa no to zgadzam siew 100%
Nie zmienia to faktu że to auta miejskie a nie na trase. Takie 1.4 spali więcej niż kompakt 1.8 bo musisz deptać go. A jak wsadzisz LPG do kompakta to będzie najekonomiczniejsze rozwiązanie.
Chcesz porady a widzę że wiesz jednak lepiej.... Także kup sobie Corse 1.4 i myśl że jest super oszczędnie. :ok: :wink:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nissan NV200 - TAXI na ulicach Barcelony
    Nissan zaprezentował 22 listopada model NV200 oraz koncepcyjny pojazd e‑NV200 jako taksówkę miejską nowej generacji, przygotowując grunt dla pojazdów zeroemisyjnych w Hiszpanii i zapowiadając dalszy dynamiczny ...