Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

11 Gru 2016, 23:53

Witam wszystkich zainteresowanych tematem.
Zastanawiam się nad zakupem fiata bravo ii w silniku 1.4 T-Jet 120km i pojawia się u mnie mętlik czy aby na pewno jest to dobry wybór ?
Samochód będę uzytkowal głównie cały czas w mieście, max 10 kilometrowe odcinki. Przy takim użytkowaniu samochodu zastanawiam sie co bedzie lepszym wyborem ? Silnik doladowany czy wolnossacy ? Zalezy mi na niskich kosztach utrzymania, ale mimo tego ze fiat jest tani w utrzymaniu to za każdym razem turbo i dwumasa podbija ta kwote, a te 1000 zl wolalbym wydac na inne przyjemnosci, zatem jak jest z trwaloscia dwumasy i turbo w silnikach benzynowych ? Zalezy mi takze na niewielkim spalaniu i dynamice ponizej, okolo 10s dlatego wlasnie fiat wpadl mi w oko. Kwestia tej trwalosci dodatkowego osprzetu. Jak to jest ?
flini
Początkujący
 
Posty: 84
Rejestracja: 08 Sie 2016, 15:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:06

Koła dwumasowe w benzyniakach są trwalsze ze względu na mniejszy moment obrotowy niż w dieslach (i jego "lepsze" rozłożenie).
Jeśli jesteś świadomy tego jak obchodzić się z turbiną to nie będzie problemów, ten 1000PLN raz na kilka lat można odżałować. Jeśli nie, kup wolnossący
Invi
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2106
Rejestracja: 04 Cze 2016, 17:15
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: S60 2004, Octavia 2013
Silnik: 2.5T, 1.6tdi

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:15

A jak wygląda kwestia poruszania sie po krótkich odcinkach do 10km (rocznie do 10 tys km) ? Będzie miało to wpływ na większe zużycie dwumasy lub turbo ? I ze wzgledu na spalanie który silnik okaże sie ekonomiczniejszy - chodzi mi o spalanie na nierozgrzanym silniku ?
flini
Początkujący
 
Posty: 84
Rejestracja: 08 Sie 2016, 15:30
Auto: Toyota Corolla E11 1.4 VVTI

Re: Auto z silnikiem wolnossącym czy doładowanym ?

12 Gru 2016, 00:35

Dwumasa nie ma nic do przebiegu, tylko "obciążenia", dlatego dieslem nie należy jeździć eco, bo wtedy dwumasa dostaje po tyłku.
galakty
Stały forumowicz
 
Posty: 3890
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 R-Design - sportowa odmiana nowego modelu
    Na targach motoryzacyjnych w Paryżu po raz pierwszy zostanie zaprezentowana sportowa odmiana nowego modelu Volvo V40 - R-Design. Auto ze zmienionym zawieszeniem i topowym silnikiem T5 o mocy 254 KM, będzie rywalizować ze ...
    Opel Calibra GTC Concept Opel Calibra GTC Concept
    Silnik 2.8, 325 KM. Bardzo podobna jest do Isignii, a ta jak wiadomo była i jest świetna. A wy co myślicie na temat nowej calibry? Jeszcze dodam, że ma kosztować około 200 tysięcy gdzieś to na angielskiej stronie przeczytałem. ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Autosacrum 2008
      BMW E39 Kombi
      Moto Piknik - Olsztyn/Dajtki 2009
      Honda - park maszyn