Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 14:01

Cześć, przymierzam się do zakupu samochodu w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Nie znam się za bardzo na autach, dlatego piszę tutaj. Co polecilibyście mi w kwocie 25-30 tys złotych?

Moje wymagania:

1. Automatyczna skrzynia biegów (CVT odpada).

2. W miarę sensowne osiągi. Nie wymagam sportowych wrażeń (zwłaszcza w tej kwocie), ale chciałbym, żeby setkę dało się osiągnąć poniżej 10 sekund (a idealnie to byłoby poniżej 8 sekund).

3. Segment C albo D. W segmencie C pewnie udałoby się kupić coś nowszego i bardziej nowoczesnego, więc trzymałbym się tego, ale jakby trafiło się coś ciekawego w tej kwocie z segmentu D to byłoby świetnie. Segment B odpada na pewno, a E pewnie byłby dość drogi w utrzymaniu i ciężko byłoby coś znaleźć z moim budżetem.

4. Benzyna - nie przepadam za klekotem diesla.

5. W miarę współczesny wygląd (zwłaszcza w środku) na tyle, na ile jest to możliwe w tej kwocie.

6. Rocznik - tutaj nie mam jakichś szczególnych wymagań. 2004 wzwyż mnie zadowoli.

7. Spalanie - nie musi to być oszczędny samochód, bo rocznie robiłbym pewnie maksymalnie z 15 tys kilometrów, ale też nie chciałbym spalania na poziomie 15 litrów w cyklu mieszanym :D

8. W miarę sensowe wyposażenie - nie chciałbym mieć szyb na korbkę z tyłu :D

9. Najważniejszy punkt - niska awaryjność. Niekoniecznie chodzi tu o koszty napraw (chociaż wiadomo, że im mniejsze tym lepiej), a bardziej o to, żeby nie musieć odwiedzać mechanika co miesiąc :D

10. Brak problemów z korozją

Myślę, że to by było na tyle. Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopiszę :)

Z moich propozycji to podoba mi się pięciodrzwiowe Audi A3 8P. Poczytałem trochę o wersji z silnikiem 2.0 TFSI oraz automatyczną skrzynią i popytałem znajomych. Z tego co się dowiedziałem to silniki TFSI/FSI nie słyną niestety z bezawaryjności, a w tym A3 w zasadzie nic innego poza słabym 1.6 nie ma, także chyba ten model odpada.
wykopek
Nowicjusz
 
Posty: 8

Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 15:05

Zostają zatem Merce oraz Lexusy. W takich pieniądzach masz C i E klasę, S w dobrym stanie jest rzadkością. Co do Lexusa to ktoś jeszcze powinien się wypowiedzieć, ale kojarzę bardzo pancerny model IS200.

Audi z czego to pamiętam miało głównie syfiasty multronic, który występował w wersjach poniżej 180KM - po prostu ta skrzynia przy takiej mocy już nie wyrabia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

TFSI z waga sobie daruj.

Jak chcesz już coś "sportowego" to BMW E39.
PoltekDriver
Nowicjusz
 
Posty: 15

Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 15:38

Spokojnie możesz brać A3 z 2,0 TFSI ale raczej początkowe lata, ja mam Golfa GTI czyli to samo w bardziej skromniejszym wydaniu.
złego słowa nie powiem a tez mnie straszyli.
Porobione to co potrzebne a silnik ładnie śmiga.
Dopiero zdaje się golf 6 ma te 2-litrówki kiepściutkie.
Też miałem brać automat ale fajny egzemplarz w manualu wpadł i jestem zadowolony, auto śmiga ładnie
Wybierałem między Megane II Sport, Astrą H OPC i Focusem ST.

A co do osiągów mój golf w okolicach 7 zrobi setkę - w zależności od umiejętności za kierownicą. Automat by pewnie lepiej to zrealizował bo jest mega szybki ale mam ręczną skrzynie.
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 175
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 16:21

Bartolekk napisał(a):Spokojnie możesz brać A3 z 2,0 TFSI

Tak właśnie funkcjonuje internet... w jednym temacie pokaz skrajnej niewiedzy w innym polecanie czegoś co może być totalną wtopą... a żeby nie było to tak naprawdę trzeba wgłębić się konkretnie w roczniki oznaczenia itp... więc dołącz do naszych psychofanów marki i uzupełnij wypowiedż o to co oni lubią najbardziej.

Bartolekk napisał(a):mam Golfa GTI czyli to samo w bardziej skromniejszym wydaniu.
złego słowa nie powiem a tez mnie straszyli.

To może chociaż pochwal się ile ma km.auto? Kiedy je kupiłeś ? Ile nim jeżdzisz?
Bo wiesz ja mam trabanta od ...xxx dni, zrobiłem nim xxx km...i złego słowa o nim nie powiem :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 6670
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 17:15

Kupiłem 2 lata temu i od tego czasu stoi w garażu może być? :)
No i wyjaśnij dlaczego to auto ma być totalną wtopą?
I skąd wiesz że akurat to auto a nie np Mazda 3 MPS?

Koledze wyżej proponuje popytać na forum GV, ile osób użytkuje takie auta i jakie są ich opinie po np 7 latach użytkowania.

I serio panie kolego szanowny, będziesz podważał opinie kogoś kto ma auto, zrobił nim 60 tys km, jeździ nim codziennie do pracy 30 km, w weekendy katuje, na wakacjach byłem 600 km i będziesz pisał że to wtopa tak? aha...no to się zgadzam że tak działają internety

I już kiedyś Ci pisałem że bredzisz jak mało kto, napisz dlaczego to ma być niby wtopa?
Bartolekk
Początkujący
 
Posty: 175
Prawo jazdy: 15 10 2009
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Volkswagen Golf V GTI
Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

11 Sty 2020, 20:09

Bartolekk napisał(a):I serio panie kolego szanowny, będziesz podważał opinie kogoś kto ma auto, zrobił nim 60 tys km, jeździ nim codziennie do pracy 30 km, w weekendy katuje, na wakacjach byłem 600 km i będziesz pisał że to wtopa tak? aha...no to się zgadzam że tak działają internety


Ale przecież przedliftowe laguny też jeżdżą po drogach, ar 156 z twin sparkami również, 1,5dci, mondeo mk3 2.0tdci, nawet 2.0tdi pd czy 2.5tdi v6 jest w uj. Czy to znaczy, że warto je polecać i są "dobrymi" autami?
Czy pakiet startowy silnika w granicach 3,5-4k w przypadku auta za 20k wyposażonego w 2.0tfsi to oznaka bardzo udanej konstrukcji?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 5014
Przebieg/rok: >50tys. km
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota TJ Cruiser, pomysłowy minivan i SUV w jednym Toyota TJ Cruiser, pomysłowy minivan i SUV w jednym
    TJ Cruiser, zaprojektowany z myślą o aktywnym stylu życia, podróżach i sportach outdoorowych, zadebiutował jako koncept ponad 2 lata temu. Teraz japoński magazyn Best Car donosi, że auto ma trafić do sprzedaży. W październiku ...
    Technologie przyszłości w pojazdach koncepcyjnych Toyoty Technologie przyszłości w pojazdach koncepcyjnych Toyoty
    Na Salonie Samochodowym w Genewie Toyota zaprezentuje swój najnowszy samochód koncepcyjny i-TRIL Concept. Pojazd posłuży do zademonstrowania ostatnich osiągnięć technologicznych marki, które jej zdaniem ...

  • Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 20:31

    Bartolekk napisał(a):Kupiłem 2 lata temu i od tego czasu stoi w garażu może być? :)
    No i wyjaśnij dlaczego to auto ma być totalną wtopą?
    I skąd wiesz że akurat to auto a nie np Mazda 3 MPS?

    Koledze wyżej proponuje popytać na forum GV, ile osób użytkuje takie auta i jakie są ich opinie po np 7 latach użytkowania.

    I serio panie kolego szanowny, będziesz podważał opinie kogoś kto ma auto, zrobił nim 60 tys km, jeździ nim codziennie do pracy 30 km, w weekendy katuje, na wakacjach byłem 600 km i będziesz pisał że to wtopa tak? aha...no to się zgadzam że tak działają internety

    I już kiedyś Ci pisałem że bredzisz jak mało kto, napisz dlaczego to ma być niby wtopa?


    :D :D :D

    Ty chyba nie wiesz w ogóle o co chodzi z polecaniem komuś samochodu. Jakiś geniusz z tych samych powodów co Ty polecał Lagune 2. Jemu jeździ, w ogóle cud miut i orzeszki, ale co to zmienia jak to auto jest królową lawet? Że komuś innemu już się rozwali czy to, że Renault też ma swoje wtopy?

    Pionek gdzie jest Twój Scyzoryk, którym jeździłeś i się tak chwaliłeś? Przyznaj, że silnik się rozwalił i auta VW nie są takie niesamowite. Z czego to widzę wolisz, jednak żyć w wyparciu. Życzę Ci, by nowy przybytek nie chlał Ci oleju, bo litr na 1000 km to nie jest normalne.

    Era VW wymarła, może kiedyś wróci. 1.9 TDI może i jest pancerne, ale to auto z 2005 r. i jest już sporo przeoranych modeli :D Może najwyższa pora spojrzeć na inne marki jak Hyundai czy chociażby Toyota? To takie fajne być fanboyem? Moim zdaniem mocno ograniczające.
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 371
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mondeo Mk5/Yaris Hybrid
    Silnik: 2.0 240KM/1.5 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014
    Ostrzeżenia: 1

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 20:53

    PoltekDriver napisał(a):Zostają zatem Merce oraz Lexusy.

    Hm, tylko tyle? :D VW, Opel, Skoda, Ford nie mają w tym segmencie i kwocie nic sensownego? Może coś azjatyckiego poza Lexusem? IS200 wizualnie średnio mi podchodzi, a z moim budżetem to chyba innego bym nie znalazł.

    PoltekDriver napisał(a):W takich pieniądzach masz C i E klasę

    E klasa raczej odpada. Jeśli chodzi o C klasę to masz na myśli W203? One nie miały jakiegoś problemu z korozją? Trochę się za nimi rozglądałem też jakiś czas temu :D W204 w tym budżecie chyba ciężko by było kupić.

    PoltekDriver napisał(a):Audi z czego to pamiętam miało głównie syfiasty multronic

    O tym wiem akurat i unikam go jak ognia :D

    PoltekDriver napisał(a):TFSI z waga sobie daruj.

    Rozumiem, że FSI w takim razie też? TSI w Skodach i VW to też lipa?

    PoltekDriver napisał(a):Jak chcesz już coś "sportowego" to BMW E39.

    Z BMW raczej celowałbym w serię 3, ale E46 średnio mi podchodzi, a E90 w tym budżecie to nie wiem...

    Invi napisał(a):pakiet startowy silnika w granicach 3,5-4k w przypadku auta za 20k wyposażonego w 2.0tfsi

    Czym jest pakiet startowy?
    wykopek
    Nowicjusz
     
    Posty: 8

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 21:03

    wykopek napisał(a):Rozumiem, że FSI w takim razie też? TSI w Skodach i VW to też lipa?


    To to samo. Po prostu przy innej marce tego samego koncernu inaczej oznaczali.

    wykopek napisał(a):Czym jest pakiet startowy?


    Wymianami, które powinieneś zrobić profilaktycznie po zakupie auta. "Normalnie" jest to rozrząd, olej, wszystkie filtry i kosztuje zwykle w granicach 1,5k. W przypadku tfsi dochodzą jakieś zaworki schrzanione przez fabrykę czy czyszczenie nagaru w głowicy i robi się kwota.



    Ogólnie największym "problemem" wśród wymagań jest ten automat. Niewiele osób doposaża kompakty w taką skrzynię bo stanowi to spory % wartości nowego auta. Finalnie nie jest tego za dużo na rynku wtórnym. W segmencie D będzie zapewne łatwiej ale auta starsze i koszty utrzymania zwykle wyższe.
    Szczerze mówiąc zacząłbym od szukania "czegoś z automatem" a dopiero kiedy znajdziesz coś dobrze rokującego zastana wiał się czy ten model spełni resztę wymagań/niewiele mu brakuje.
    Zerknij sobie w stronę volvo s40, coś powinno się trafić.
    Randomowy link https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-s40-navigacja-tempomat-klimatronik-2-4-lakier-orginal-serwis-volvo-ID6BGazw.html#a4344805b7
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5014
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 22:04

    Invi napisał(a):Czy pakiet startowy silnika w granicach 3,5-4k w przypadku auta za 20k wyposażonego w 2.0tfsi to oznaka bardzo udanej konstrukcji?

    A możesz trochę jaśniej bo Twój skrót myślowy nie każdy potrafi rozszyfrować? o jakim aucie mówimy? bo mój golf kosztował ponad 30 tys także nie wiem o czym piszesz?
    I gdzie napisałem o 4k wkładu? jak ja póki co moooże 1500 włożyłem przez okres użytkowania.

    wykopek napisał(a):Rozumiem, że FSI w takim razie też? TSI w Skodach i VW to też lipa?
    Tak, też lipa, taka że posiadam auto od prawie 2 lat i śmigam i zero problemów, ale wiem inni mają taki dar przekonywania że to cud że mój w ogóle jeździ
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 175
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 22:38

    Bartolekk napisał(a):
    Invi napisał(a):Czy pakiet startowy silnika w granicach 3,5-4k w przypadku auta za 20k wyposażonego w 2.0tfsi to oznaka bardzo udanej konstrukcji?

    A możesz trochę jaśniej bo Twój skrót myślowy nie każdy potrafi rozszyfrować? o jakim aucie mówimy? bo mój golf kosztował ponad 30 tys także nie wiem o czym piszesz?
    I gdzie napisałem o 4k wkładu? jak ja póki co moooże 1500 włożyłem przez okres użytkowania.

    wykopek napisał(a):Rozumiem, że FSI w takim razie też? TSI w Skodach i VW to też lipa?
    Tak, też lipa, taka że posiadam auto od prawie 2 lat i śmigam i zero problemów, ale wiem inni mają taki dar przekonywania że to cud że mój w ogóle jeździ


    To, że te TFSI po prostu słabo wypada :cry:

    Invi napisał, że 1500 zł. kosztuje w górnych granicach pakiet startowych, a Ty tyle przez 2 lata wydałeś :roll: Jeżdżac podobno 30km dziennie i katując go weekendami. Człowieku co Ty wkręcasz, 24 tyś. rocznie, auto z 2006 roku i wydałeś tylko 1500 zł. :mrgreen: Może to Ty jakoś sprecyzuj swoje wypowiedzi, bo ich nie idzie odszyfrować?
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 371
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mondeo Mk5/Yaris Hybrid
    Silnik: 2.0 240KM/1.5 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014
    Ostrzeżenia: 1

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 22:55

    Marcel2727 napisał(a):Invi napisał, że 1500 zł. kosztuje w górnych granicach pakiet startowych, a Ty tyle przez 2 lata wydałeś Jeżdżac podobno 30km dziennie i katując go weekendami. Człowieku co Ty wkręcasz, 24 tyś. rocznie, auto z 2006 roku i wydałeś tylko 1500 zł. Może to Ty jakoś sprecyzuj swoje wypowiedzi, bo ich nie idzie odszyfrować?


    Napisałem, że zwykle do 1500 w "normalnym" aucie a nie w 2.0tfsi :mrgreen:

    Bartolekk napisał(a):A możesz trochę jaśniej bo Twój skrót myślowy nie każdy potrafi rozszyfrować? o jakim aucie mówimy? bo mój golf kosztował ponad 30 tys także nie wiem o czym piszesz?
    I gdzie napisałem o 4k wkładu? jak ja póki co moooże 1500 włożyłem przez okres użytkowania.


    Czy 2.0tfsi to tylko golf gti?
    O pakiecie 4k nie napisałeś bo nie masz o tym pojęcia. Nie wiesz co powinieneś zrobić po zakupie w aucie, którym niby jeździsz i które zachwalasz.

    Zacytuję Ci tu użytkownika, który podobnie jak Ty wychwala vag ale chociaż ma jakiekolkowiek pojęcie o tych autach i czasami potrafi napisać coś więcej niż "mam taki i się nie psuje"

    "Kpl rozrzad
    Lancuszek z napinaczem do wymiany przy ok 120-150tys
    Nagar
    N75
    Dv
    Pcv
    Swuece
    Cewki
    Popychacz
    4tys
    Bez lancuszka, napinacz i sruby 800zl mniej"
    Invi
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 5014
    Przebieg/rok: >50tys. km

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 23:12

    Mnie bardziej ciekawi jakim cudem utrzymuje prawie 15 letnie auto, które jest jak sam to określił - katowane, za 1500 zł. i to przez dwa lata :D On nic więcej nie napisze... chociaż może zaraz da historyjkę o koledze, który ma 2.0 TDI bez CR i mu elegancko chodzi przez rok :D Rozumiem lubić jakieś marki jak Lexus czy nawet Dacia, ale po co pisać takie pierdoły?
    Marcel2727
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 371
    Przebieg/rok: 10tys. km
    Auto: Mondeo Mk5/Yaris Hybrid
    Silnik: 2.0 240KM/1.5 100KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2014
    Ostrzeżenia: 1

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    11 Sty 2020, 23:22

    Nie no Panowie, przekonaliście mnie :)
    Powymieniam dla zasady sprawne rzeczy, które poprzednik robił, od tak bo tak trzeba, co z tego że wszystko działa, mechanik przecież musi zarobić.
    Nie no to tym sposobem zwracam honor to i 10 tys mogę włożyć
    Alternator ładuje ale wymienię bo a nóż mi padnie, może od razu remont silnika bo jakiś randomowy user kazał na forum hm?

    Mam nadzieję że żaden z wieloletnich użytkowników G V GTI tego nie czyta bo ma darmowy wieczór stand-up i to za free :)


    Marcel2727 napisał(a):Mnie bardziej ciekawi jakim cudem utrzymuje prawie 15 letnie auto, które jest jak sam to określił - katowane, za 1500 zł. i to przez dwa lata
    No widzisz kolego można? jak się kupuje pewne zdrowe auto, od kogoś kto je miał latami i robił dla siebie a nie sprowadził na handel najtańszy egzemplarz wczoraj to da się

    Robiłem tak:
    - popychacz pompy paliwa ok 100 pln
    - zawór DV
    - świeczki
    - filtry/olej ostatnio
    - czujnik ABS-u
    - tarcze klocki przód
    - płyn hamulcowy/chłodniczy

    reszta robił poprzednik przez 7 lat auto użytkował.
    Ostatnio edytowany przez Bartolekk, 11 Sty 2020, 23:27, edytowano w sumie 1 raz
    Bartolekk
    Początkujący
     
    Posty: 175
    Prawo jazdy: 15 10 2009
    Przebieg/rok: 24tys. km
    Auto: Volkswagen Golf V GTI
    Silnik: 2,0 TFSI 200 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2006

    Re: Automat z segmentu C albo D w kwocie 25-30 tys

    12 Sty 2020, 01:05

    Bartolekk napisałeś takie coś:
    Bartolekk napisał(a):Ale o jakich faktach mówisz? to że jakieś Audi pewnie po "tjuningu" z internetów lub z jakimś innym problemem kopci tzn że każde kopci?
    Jechałem ostatnio za Mondeo 3 generacji który miał na taśmy zderzak przyklejony i co mam uważasz że każde jest w takim stanie?

    zdałem Ci konkretne pytanie a Ty już widzę w następnym temacie a pytanie zostało więc je ponawiam:

    szybki napisał(a):A powiedz mi jak ktoś ma golfa 5 2,0tsi i mu się nie zepsuł to znaczy że golfy 5 2,0 tsi się nie psują?


    Teraz napisałeś takie coś

    Bartolekk napisał(a):No widzisz kolego można? jak się kupuje pewne zdrowe auto, od kogoś kto je miał latami i robił dla siebie a nie sprowadził na handel najtańszy egzemplarz wczoraj to da się

    Robiłem tak:
    - popychacz pompy paliwa ok 100 pln
    - zawór DV
    - świeczki
    - filtry/olej ostatnio
    - czujnik ABS-u
    - tarcze klocki przód
    - płyn hamulcowy/chłodniczy

    reszta robił poprzednik przez 7 lat auto użytkował.


    Więc ja znowu zadaje pytanie tylko z Twojego pisania :

    Bartolekk napisał(a): i co mam uważasz że każde jest w takim stanie?


    To teraz napisz nam czy to Twoje jedno wyselekcjonowane auto w którym ktoś wszystko wymieniał przez 7lat (nie wiemy co wymieniał) jest wyznacznikiem tego że jest dobrze ??? A ile zrobiłeś km.??

    Tylko nie pisz mi o hejcie bo chciałbym usłyszeć konkrety...
    szybki
    Moderator - Tuning
     
    Posty: 6670
    Prawo jazdy: 19 07 1994
    Auto: Toyota
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sport/Coupe