Benzyna z gazem do 25k

28 Gru 2021, 19:35

Witam wszystkich serdecznie :) szukam pojemnego auta, z trwała i niezawodną jednostką nadającą sie do instalacji LPG, z hydrauliczną regulacją zaworów. Dynamika....no cóż, obecnie mam Civica 1.4 90km więc chciałbym coś co nie będzie wyło resztką sił przy 140km/h i dało się tym sprawnie wyprzedzić od 90km/h, opcjonalnie dawało jakąś przyjemnośc z prowadzenia ale to tak bonusowo. Auto będzie uzytkowane na dystanasach 15km do pracy, ale tez czesto na duzo krotszych dystansach, dlatego diesla nie chce i jego kosztów utrzymania ;)
Auto powinno być pojemniejsze, bardzo ważne by tylna kanapa składała się na płasko i było po złożeniu tak ze 190cm płaskiej podłogi, zamierzam robić wypady tym samochodem i sezonowo robić z niego mikrokampera z opcja noclegu ;)
Auto mam zamiar kupić na dobre 10 lat, do końca mojego kredytu hipotecznego, dlatego dobrze żeby się jeszcze dobrze trzymało jako 20-22latek ;p
Rozważałem Citroena C5 III z 1.8, 2.0 ale kolega Kao mocno go odradzał z tego co zdążyłem doczytać, choc z tego co zroumiałem głównie problemy były z zawieszeniem hydro? ;) Kolejna opcja to laguna III 2.0T, chciałem cofnąc uprzedzenia do francuzow ale po tym co tu wczytalem o c5 ktorego mialem za solidnego, to mi rece opadly ;d Wiem ze dobry silnik pod lpg to 2.0 z Avensisa III, miał hydrauliczną regulacje zaworow
...ch...a juz mialem brac ta C5tke ale chyba musze was zapytac o rade :D
raptowny
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 20:24

C5 III z 1.8 to się praktycznie kupić nie da, nie ma ich na rynku. Jak szukałem (akurat diesla w automacie) w podobnym budżecie to delikatnie mówiąc szału nie było, każdy egzemplarz z wkładem na star 2-3k nie licząc pakietu startowego. Laguna byłaby ok ale te 25k na 2.0T to tak mocno na styk, avensis zresztą podobnie.

Szczerze mówiąc to olałbym tę hydrauliczną regulację i kupił mondeo mk4 2.0. Dystansów raczej za dużych nie robisz więc na serwisie nie zbankrutujesz. Alternatywnie z tym samym silnikiem masz volvo v70. Ewentualnie jego starsza generacja z 2.4 (też niby mechaniczna regulacja a w praktyce mało osób w ogóle jest tego świadomym, nie sprawia problemów)
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1225
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2021, 20:33

volvowskie 2.4 mi sie marzy i jego dzwiek, do tego byly fabrycznie z lpg od volvo ;) ale to ciezko dorwac, a jak juz sie tarfi w takim v50 ktore tez rozwazam to w chorej cenie ;) v70 to juz koszty eksploatacji za duze...

nie chce sie uzerac z mechanikami, sprawdzac, wyklucac czy byla robiona regulacja prawidlowo czy tez nie...dlatego niestety fordowskie silniki odpadaja ;)
raptowny
Nowicjusz
 
Posty: 5

28 Gru 2021, 20:41

raptowny napisał(a):v70 to juz koszty eksploatacji za duze...


Szukasz kilkunastoletniego auta segmentu D i tak naprawdę jeśli nie chcesz kupić jakiegoś egotyka tylko popularny model to różnicę w kosztach utrzymania można całkowicie olać, groszowe sprawy. Chyba, że różnice pokroju 20 złotych na tarczach hamulcowych sprawią, że nie będziesz nic jadł przez dwa dni, wtedy można się zastanowić.
Fabryczne lpg to też sprawa mocno dyskusyjna przy tak starych autach, ja bym tego nie brał pod uwagę (chyba, że przebieg śmiesznie niski)

raptowny napisał(a):a jak juz sie tarfi w takim v50 ktore tez rozwazam to w chorej cenie


v50 ma mniej niż 180 przy rozłożonych siedzeniach
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 1225
Przebieg/rok: >50tys. km

28 Gru 2021, 20:44

Jaki przebieg rocznie planujesz? Bo upierasz się przy LPG robiąc 15 km do pracy.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7747
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

28 Gru 2021, 20:47

15-20k rocznie ;) i tak, upieram bo nawet jak cos wyskoczy to cena naprawy bedzie smieszna, przy dieslu awaria czegokolwiek niweluje caly sens ekonomiczny tego silnika...do tego restrykcje na diesle na horyzoncie, podziekuje ;)

jako alternatywe rozwazalbym hybryde, ale w moim budzecie nie ma w czym przebierac ;)
Ostatnio edytowany przez raptowny, 28 Gru 2021, 20:48, edytowano w sumie 1 raz
raptowny
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Młodzi kierowcy nadal zbyt niebezpieczni
    Kierujący pomiędzy 18 a 24 rokiem życia od lat stanowią grupę z najwyższym wskaźnikiem liczby wypadków na 10 tys. populacji. Brak doświadczenia, niejednokrotnie zbytnia pewność siebie i szereg ryzykownych zachowań ...
    Kierowca vs. rowerzysta - jak bezpiecznie dzielić drogę?
    W ostatnich latach coraz więcej osób przesiada się na rower i niestety nie wszyscy uczestnicy ruchu wykazują się znajomością przepisów – dotyczy to zarówno rowerzystów, jak i kierowców. ...

  • 28 Gru 2021, 20:47

    franccc napisał(a):każdy egzemplarz z wkładem na star 2-3k


    to dużo ?
    2-3 k to całkiem mały wkład, a podejrzewam że ich cena jest o te 2-3 k niżej :lol:
    toyman40
    Początkujący
     
    Posty: 169

    28 Gru 2021, 21:02

    Okey ma to sens, bo z samych dojazdów do pracy nijak LPG nie wynikało :)

    2-3k wkładu przy aucie za 25k to mało. Wystarczą głupie opony, filtry, oleje, jakieś świece, może tuleja w zawieszeniu i masz przekroczone.

    Jak tak bardzo liczysz koszty to ja bym się w segment D nie pchał, a tym bardziej C5 czy Lagunę. Wolałbym Mondeo z TDCi, ale nie chcesz diesla więc odpada.

    Może segment niżej?
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7747
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    28 Gru 2021, 21:09

    to nie ja pisałem że problemem jest 2-3k na start....halo ;D dla mnie to normalne...boje sie diesli, poza tym mimo wszytsko drozej wychodza i w spalaniu i kosztach eksploatacji, nawet przy obecnych cenach gazu...przypominam ze mowimy o skali 10lat eksploatacji ;)
    segment nizej jak najbardziej, kombi klasy C nie odrzucam tylko ten warunek z miejscem do spania....jak to wyglada w Ceedzie? bo on tez chodzil mi po glowie
    raptowny
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    28 Gru 2021, 21:34

    Ceeda 2 to wątpię że kupisz zadbanego, raczej 30k byś musiał mieć.
    galakty
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7747
    Zdjęcia: 1
    Prawo jazdy: 23 08 2012
    Auto: Ceed I
    Silnik: 1.6 CRDi 115/130
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    28 Gru 2021, 21:37

    nie nie, pierwsza generacje oczywiscie....generalnie wolałbym cos starszego z konca produkcji, pozbawionego chorob wieku dzieciecego....tylko to wnetrze w ceedzie I mnie troche przeraza, bardziej spartanskie i gorsze plastiki niz w moim civicu... ;) tak mi sie wydaje...a chciałbym miec choc troche przyjemne to wnetrze, dlatego celowalem w klase D
    raptowny
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    28 Gru 2021, 21:40

    napisałem 2-3k oprócz pakietu startowego, nauczcie się czytać ze zrozumieniem
    franccc
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1225
    Przebieg/rok: >50tys. km