Benzyniak w trasę i do miasta do ok 20tyś

24 Kwi 2018, 20:39

Witam.
Jako iż pracuję i mieszkam w Holandii to poszukuję lekkiego benzyniaka(tutaj opłaty za podatek drogowy), który dobrze sprawdzi się w mieście(dojazd do pracy, sklepu) jak i również okaże się wygodny i ekonomiczny na dłuższe trasy (PL-NL ok.1600km na strzała) a przede wszystkim mało awaryjny.
Zakres poszukiwań zawęziłem do hatchback-ów po 2005r z silnikiem benzynowym o poj. max. 1800cm3 i mocą min. 100KM.
Wytypowałem kilka egzemplarzy:
- Audi A3 8P
- VW Golf V
- Opel Astra H
- Fiat Grande Punto
ale tutaj zaczynają się dla mnie schody bo nie wiem na jakim egzemplarzu się skupić i z jakim silnikiem.
Pod uwagę biorę takżę Honda Civic VIII 5D 1.8 140KM ale nie wiem czy to dobry wybór na trasę :/
Wiem, że to spore wymagania jak na budżet 20tyś zł ale pod uwagę wezmę każdą propozycję i radę.
mirek907
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Auto: nie mam

25 Kwi 2018, 10:09

Jak duża jest różnica w podatku pomiędzy małym dieslem (1.6-1.9), a benzyną o tej samej pojemności?

Szczerze jeśli kupisz benzynkę to po austotradzie będziesz musiał jechać 110-120km/h, żeby było to ekonomiczne. W Holandii popularne jest LPG (jest jakaś zniżka na podatek wtedy?) i szczerze poszedłbym w tym kierunku.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

25 Kwi 2018, 18:14

Podatek drogowy zależy od masy własnej pojazdu i rozdzaju paliwa. Dla samochodu w przedziale wagowym 1151-1250 kg zapłacimy ok.
- benzyna 151€ na 3 miesiące,
- diesel 309€ na 3 miesiące,
- LPG 328€ na 3 miesiące,
- LPG G3 211€ na 3 miesiące (z tego co wyczytałem G3 to rodzaj holenderskiego certyfikatu)
Analogicznie im pojazd lżejszy płacimy mniej, im cięższy to....
Nie ukrywam, że do Polski jeżdżę 3razy w roku(czyli łącznie ponad 9000km), więc opcja z instalacją LPG G3 byłaby najrozsądniejsza. Teraz tylko pozostaje pytanie jaki samochód będzie odpowiedni...
mirek907
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Auto: nie mam

25 Kwi 2018, 18:35

mirek907 napisał(a):Dla samochodu w przedziale wagowym 1151-1250 kg zapłacimy ok.


Tylko że z podanych w tym przedziale zmieści się chyba tylko grande (i to podejrzewam, że nie z każdym silnikiem)

Corolla e12 z benzyniakiem jest w miarę lekka,
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

25 Kwi 2018, 19:06

Przedział był raczej podany dla przedstawienia różnicy pomiędzy benzyniakiem a dieslem, a nie jako ścisłe kryterium poszukiwań.
mirek907
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 0- 0-2010
Auto: nie mam

25 Kwi 2018, 20:34

Jak chcesz coś wygodnego, dobrze wyposażonego to popatrz na Mazdę 6 z 2007 roku (Twój budżet), silnik 2.0 147 koni.
Średnie spalanie z trasy Dania - Polska miałem 8,6l/100km ... w Maździe 3 1.6 105 koni miałem 8,8l/100km ... skrzynia 6-biegowa w 6-tce robi swoje, Civic robi na tej trasie 7,5l/100km ... ale czy to są jakieś znaczące różnice, nie sądzę.

Civica VIII do 20000zł nie ma co kupować, poza tym tak jak piszesz, auto twarde, pewnie by dało radę, ale te z 2006 roku i w tym budżecie będą już pewnie trochę wyeksploatowane.

Także polecałbym tę 6-tkę, bo spali tyle co Twoje typy z 5-biegową skrzynią, a ma też bardzo dobrze wyposażenie (przeważnie tempomat, automatyczna klima, pełna elektryka).
tomekdk
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Tajemnice układów kierowniczych
    Układy kierownicze stosowane w modelach ŠKODY to zaawansowane zespoły różniące się budową, ale stające przed tymi samymi wyzwaniami: komfortowym i precyzyjnym prowadzeniem, oszczędzaniem paliwa oraz bezpiecznym ...