Błąd P0118 - Ford Focus C-max 1.6

02 Gru 2023, 18:26

Witam, mam trochę dziwny przypadek w c-max 1.6 zwróciłem uwagę że auto zaczęło wiecej palić benzyny i kiepsko się podnosi wskazówka od temp silnika po przejechaniu 15 km dochodzi od 60 do 75*+/- wystarczy że na chwilę wyłączę grzanie to od razu wskakuje na 90* i tak trzyma, dodam że poza tym nic się nie dzieje żadnych falowań obrotów, problemów z odpaleniem itp nawet check engine się nie zaświecił. Z ciekawości podpielem kompa wyskoczył mi błąd p0118, zorientowałem się że ten błąd jest od ect. Pytanie czy będzie to winny ten czujnik czy szukać gdzieś indziej? nie jestem pewien bo objawów uszkodzonego ect jest o wiele więcej niż ten mój z zużycie paliwa.
Urtas
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 12 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 Tdi 105
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

04 Gru 2023, 09:42

Może być wina czujnika, a może być wina okablowania albo złącz.
Wypnij złącze od czujnika i posprawdzaj w jakim stanie są styki. Pooglądaj dokładnie okablowanie na ile się da. Jak nic nie znajdziesz, to trzeba się podłączyć pod kompa i sprawdzić jaką temp. wskazuje.
Gdyby nie ten błąd, to można by wskazać że winny termostat.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

04 Gru 2023, 22:30

Sadze ze to raczej będzie termostat winny niż ten czujnik. Czujnik moim zdaniem działa dobrze bo jechałem z podłączonym kompem około 30 km i pokazał że auto rozgrzało się do 78* to mało jak na benzynę po 30 km powinien spokojnie mieć 90* mało tego wystarczyło że na chwilę się zatrzymałem na krzyżówce to temp zaczęła spadać zamiast się utrzymać czy rosnąć. Mam wolny piątek i wezmę go na warsztat i zobaczymy co będzie
Urtas
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 12 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 Tdi 105
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Gru 2023, 10:48

Urtas napisał(a):Sadze ze to raczej będzie termostat winny niż ten czujnik.
Jak odpalisz zimy silnik to sprawdź czy górny wąż od chłodnicy nagrzewa się razem z silnikiem. Jeżeli będzie się robił ciepły powoli wraz z nagrzewaniem silnika to znaczy że termostat przepuszcza. Ten wąż powinien zrobić się ciepły w momencie otwarcia termostatu kiedy silnik będzie już ciepły, a tak powinien pozostawać cały czas zimny.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

09 Gru 2023, 13:58

Wymieniłem termostat na nowy zalałem płynem po przejechaniu 15 km dobija do 90* i tak trzyma. Spalanie też unormowało się na około 7l/100km więc winowajcą okazał się termostat.
Urtas
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 12 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 Tdi 105
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Gru 2023, 16:23

Odświeżam temat. Chwila był spokój z spalaniem ostatnio zauważyłem że znowu wzrosło do około 9l, wymieniłem świecie jak pisałem w innym poście, ale zauważyłem też delikatne falowania obrotów które są nawet do uslyszenia posprawdzałem błędy itp nie ma nic standardowo ale jedna rzecz wygląda dziwnie. Korekta długoterminowa jest cały czas - 14% krótkoterminowe wacha się od - 5%/+5% więc było by ok, ale ta długo terminowa za wysoka chyba jest co by wskazywało na zbyt uboga mieszankę wyczytałem że przyczyną zbyt ubogiej mieszanki może być właśnie czujnik tem cieczy a on miał taki błąd wcześniej tyle że go skasowałem i do tej pory się nie pojawił. Wymieniać go czy nie co myślicie?
Urtas
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 12 2015
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Seat Leon II
Silnik: 1.9 Tdi 105
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007