Blokowanie skrzyni manualnej przy wyższych pędkościach

29 Wrz 2017, 06:07

Witam. Mam pewien problem ze skrzynia. Po przekroczeniu 150 km/h następnie zwolnieniu skrzynia zaczyna się blokować. Nie wchodzi żaden bieg. Auto trzeba wyłączyć i dopiero wszystko wraca do normy. Czasami nawet czuć większy oprócz przy zmianie biegów. Jaki problem ma skrzynia? Dopomne, że jest to przerabiana jednostka z automatu na manual. Auto to Golf 4 Combi 1.9TDI. Auto już takie kupiłem. Prawdopodobnie dodatkowo auto jest wyposażone w jednomas zamiast dwumasy.
Ostatnio edytowany przez math243, 29 Wrz 2017, 08:59, edytowano w sumie 1 raz
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Wrz 2017, 06:33

Zawsze opisuj i jakie auto chodzi. Ja bym stawiał na problem ze sprzegłem. Odkąd zmieniłeś skrzynie to tak było? Sprzęgło dałeś nowe? Sprawdz poziom płynu hamulcowego
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Wrz 2017, 12:22

math243 napisał(a):Dopomne, że jest to przerabiana jednostka z automatu na manual. Auto to Golf 4 Combi 1.9TDI. Auto już takie kupiłem. Prawdopodobnie dodatkowo auto jest wyposażone w jednomas zamiast dwumasy.
Obstawiam winne sprzęgło. Tu masz nie dość że zmianę z dwumasy na zwykle sprzęgło to jeszcze z automatu na maualną skrzynię.

Poziom oleju w skrzyni jest prawidłowy.
math243 napisał(a):Czasami nawet czuć większy oprócz przy zmianie biegów. Jaki problem ma skrzynia?
Sprzęgło bez dwumasowego koła.

math243 napisał(a):Nie wchodzi żaden bieg.
Na luz możesz wyrzucić i później nie możesz wbić żadnego biegu? nawet jak się zatrzymasz i próbujesz wciskając kilkakrotnie sprzęgło?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

29 Wrz 2017, 19:54

Dokładnie dopóki nie zgasze auta i nie odczekam minuty skrzynia nawet nie drgnie.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

29 Wrz 2017, 20:20

A jak wtedy chodzi pedał sprzęgła czujesz jakąś różnicę?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

30 Wrz 2017, 17:32

Może minimalnie czuć mniejszy opor. Ale to moje osobiste odczucie.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

30 Wrz 2017, 21:38

Normalnie bym obstawiał synchronizator danego biegu ale tu masz taki sam problem ze wszystkimi biegami ;/ może coś się dzieje z dociskiem.
Jak jest z olejem w skrzyni? Sprawdzałeś jego stan i jakość?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 12:18

Aktualizacja. Auto zaczęło poruszać się przy wciśniętym do oporu sprzęgle. Przy wbitym biegu wogole się nie zatrzymuje.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

02 Paź 2017, 14:13

Trzeba by odpowietrzyć dobrze wysprzęglik i sprawdzić czy nie ma nigdzie wycieków. Jak on będzie działał prawidłowo to pozostaje jeszcze nieszczelna pompa sprzęgła a jak nie to zostaje prawdopodobnie kończące się sprzęgło.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Paź 2017, 18:52

Sprawdziłeś wkoncu poziom płynu hamulcowego??? Odrazu wysprzeglik podejrzewałem :naughty:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

19 Paź 2017, 16:37

Witam. Faktycznie problemem okazał się wysprzeglik. A raczej wężyk od wysprzeglik.
math243
Początkujący
 
Posty: 71
Prawo jazdy: 06 06 2015
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80
Silnik: 2.0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1992

19 Paź 2017, 17:59

Dobrze że udało Ci się rozwiązać problem :ok: dzieki za info.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16191
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4