Wymiana oleju w manualnej skrzyni - dodatki / ilość wlewu

20 Mar 2017, 12:00

Witajcie,
Pragnę wymienić w swoim Coupe z 2008 roku olej w skrzyni manualnej, choć producent tego nie zaleca w oficjalnym kalendarzyku serwisowym. Samochód ma już 130kkm przebiegu i 2 bieg wchodzi z niewielkimi oporami, poza tym wszystko jest cacy.

Chciałbym wymienić olej na RAVENOL MTF-1 75W85 1L MB 235.7 API GL-4/5
ponieważ jest zalecany do Hyundaiów i posiada zalecane przez producenta parametry.

1. Do mojej skrzyni wchodzi 2,15 - 2,2l oleju przekładniowego. Jeżeli wleję 2 litry + np. 40ml dodatku uszlachetniającego, to taki deficyt na poziomie 110-160ml (5-7%) oleju będzie szkodliwy i koniecznie trzeba lać do pełna?

2. Co sądzicie o takich dodatkach uszlachetniających jak MOS2? Planuję zakupić 40ml Liqui Moly zawierający Dwusiarczek Molbidenu, głównie aby poprawić lekkość zmiany biegów i trwałość skrzyni.
Jacgues
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Nie mam

20 Mar 2017, 12:47

Jacgues napisał(a):1. Do mojej skrzyni wchodzi 2,15 - 2,2l oleju przekładniowego. Jeżeli wleję 2 litry + np. 40ml dodatku uszlachetniającego, to taki deficyt na poziomie 110-160ml (5-7%) oleju będzie szkodliwy i koniecznie trzeba lać do pełna?
Powinieneś wlać do odpowiedniego poziomu. Czasem 100ml przy tak małej ilości oleju w skrzyni robi sporą różnicę, tak samo jest w przypadku jak wlejesz go za dużo. Tak więc kup trzy litry, a nie dwa bo pewnie chciałeś tak zrobić :)

Jacgues napisał(a):2. Co sądzicie o takich dodatkach uszlachetniających jak MOS2?
Ten akurat dodatek przeznaczony jest do oleju silnikowego więc do skrzyni nie polecam.

Jacgues napisał(a):Planuję zakupić 40ml Liqui Moly zawierający Dwusiarczek Molbidenu, głównie aby poprawić lekkość zmiany biegów i trwałość skrzyni.
Ja stosuję uszlachetniacz MOTOR-LIFE 250ml stosujesz w odpowiedniej ilości czy to skrzynia czy silnik. Jestem zadowolony z jego działania, a stosuję go przeszło 10 lat :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

20 Mar 2017, 12:58

Dzięki za odpowiedź, tego się obawiałem.

Ten dodatek dedykowany jest do olejów przekładniowych.
http://www.petrostar.pl/chemia/rewitali ... 1332110215

Czy takie dodatki można mieszać?
Mógłbym wtedy zastosować np. 40ml MOS2, 110 ml MOTOR-LIFE i uzyskując w sumie 2,15l mieszanki olejowej do skrzyni.

Jakie efekty widzisz ze stosowania go?
Jacgues
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Nie mam

20 Mar 2017, 14:37

Jacgues napisał(a):Ten dodatek dedykowany jest do olejów przekładniowych.
Ok, ten o oznaczeniu 2652 tak, ja znalazłem do oleju samochodowego z innym oznaczeniem dlatego napisałem.

Jacgues napisał(a):Czy takie dodatki można mieszać?
Myślę że nie powinno nic się stać ale raczej wolałbym tego uniknąć i zastosować np. 150ml dodatku motor-life. Do skrzyni manualnej zalecane jest dodawania 50ml na litr, ale jak dodasz minimalnie więcej nic się nie stanie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6841
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

12 Kwi 2017, 13:15

Dobrze ci ktoś pisał, że dodatków z MOS2 się nie stosuje, to anachronizm. Jak już, to faktycznie może być MotorLife albo Militec w ilości ok 70 ml na 2,2 litra oleju. Nie należy przesadzać z dodatkami, dlatego że w skrzyni masz synchronizatory z metalu, które działają jak sprzęgła. Gdy przesadzisz z dodatkiem redukującym tarcie, to mogą one (ale nie muszą) pracować niewłaściwie. Ja wlewam 50 ml Militeca na 2 litry oleju.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

12 Kwi 2017, 17:09

Dzięki Panowie, zastosuję jeden z tych dwóch.

Skore te preparaty są uniwersalne i pasują do różnych rodzajów oleju, może równie dobrze (albo i lepiej) spisałby się jakiś Ceramizer?

W silniku mam obecnie wlany Shell Helix Ultra 5w30 wraz z CeraTec od Liqui Moly.
Jacgues
Nowicjusz
 
Posty: 23
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku - Toyota
    Dzisiaj przyszedł czas na wymianę baterii w elektronicznym kluczyku. Przed wyłączeniem zapłonu przyciskiem otrzymałem informację o niskim stanie naładowania baterii w kluczyku i na zegarach wyświetliła się kontrolka w kształcie ...
    Jak sprawnie przebrnąć przez naprawy powypadkowe?
    Udział w wypadku lub stłuczce niesie za sobą lawinę konsekwencji. Najważniejsze jest życie i zdrowie uczestników zdarzenia, ale zaraz potem nasza uwaga skupia się na uszkodzonym samochodzie. Wyłączenie pojazdu z użytkowania ...

  • 12 Kwi 2017, 17:14

    Ceramizer też będzie dobry, z tym że on ma dodatkowo za zadanie uzupełniać mikrouszkodzenia w trybach, łozyskach i synchronizatorach (Mili oraz MotorLife jedynie redukują tarcie nie nadbudowując mikroubytków). Jeśli już, to radziłbym kupić rewitalizant firmy XADO, cena podobna a jakość znacznie lepsza.

    Powiem tobie jeszcze, że najlepsze parametry olejów syntetycznych do skrzyni manualnej ma olej Elf NFP 75W80, dedykowany do nieprezyzyjnych skrzyń Renault.
    Anjin
    Zaawansowany
     
    Posty: 534
    Auto: Peugeot