BMW 318i... z czym to się je?

05 Sty 2013, 15:27

Witam wszystkich!
Przeglądam to forum, różne działy, ale nie mogę znaleźć konkretnie tego, co chciałbym się dowiedzieć... Otóż nadszedł nowy 2013 rok, a wiadomo - z nowym rokiem - nowym krokiem :yes: I tak myślę, że w tym roku chciałbym zmienić samochód - prawdopodobnie na BMW.
Chodzi mi po głowie seria 3 z silnikiem benzynowym (najlepiej 1,8 - 2,0), wolnymssakiem :roll: Słyszałem, ze te auta prowadzą się doskonale, zresztą bardzo mi się podobaja wizualnie, od długiego czasu chciałem mieć BMW 3. Ale się waham - czytałem trochę i widzę, że może być problem z zakupem auta bezwypadkowego i nie uszkodzonego... Bo albo masa BMW jest po wypadkach i do zrobienia, albo już zrobiona i się sypie :oops: (wystarczy na allegro/otomoto odznaczyć "nie uszkodzony" i "bezwypadkowy" i z 10 stron ogłoszeń robią się... 2). Poza tym liczę na auto mało awaryjne, ponieważ dużo pracuję i sporo jeżdżę, dlatego nie mam czasu na stanie w warsztacie, choćby nawet kilka dni w roku robi dla mnie duuużą różnicę.
I właśnie chciałbym zapytać Was, czy macie jakieś porady nt kupna auta, jakieś opinie o tym modelu (najlepiej swoje, nie zasłyszane) - dobre lub złe? Może jakieś podpowiedzi?
Rozglądam się raczej za silnikiem benzynowym, z diesla już się wyleczyłem (biorąc pod uwagę ceny oleju i filtrów przy ich wymianie, problemy z filtrem DPF, problemy z jazdą przy dużych mrozach i największy - problem z dłuuugim nagrzewaniem w zimie... :cry: ). Auto przede wszystkim do jeżdżenia do pracy, codziennie 6 dni w tygodniu, czasami z rodziną na piknik.
Oczywiście myślę o używanym, najlepiej 2008r lub młodszy :sly: . I czy takie auto da się wyrwać za ok 50 tysi PLN, czy jest to mało możliwe? Dodam, że mam możliwość wyjazdu na granicę po takie auto ze znajomym, tylko nie wiem, jak później z opłatami... Z opcji wystarczy, jak będzie miało klimatyzację (nawet ręczną), nie potrzebuję navi i podgrzewanych foteli z opcją masażu tajskiego :lol:

Wcześniej jeździłem autami: Rover 400 D ('98); VW Polo 101KM DOHC ('99); Nissan Primera P12 2.0 Cdi ('02); Mitsubishi Lancer 1.8 B (salon- '08). Obecnie jeździmy z żoną: Citroen C5 1.6 HDI ('08) i Chevrolet Cruze 2.0 VCDI (salon- '09). Więc jakieś tam porównanie mam, ale nigdy nie jeździłem BMW... Nawet u znajomych. Raczej auta niższych klas. I nie spieszy mi się, planuję wymienić Chevroleta za kilka miesięcy dopiero...
A za wszystkie opinie, komentarze i uwagi dziękuję :ok: (byle konstruktywne :P )
Pozdrawiam!
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

12 Sty 2013, 11:48

Może być problem, ale bez przesady. Spokojnie można znaleźć egzemplarz, który będzie Cię satysfakcjonował. Śmiało szukaj, do 50 000zł znajdziesz spokojnie coś z 2008r .
Auta te w zasadzie są bezawaryjne, silniki proste konstrukcyjnie, zwykłe 4 cylindrowe, także eksploatacja nie będzie wysoka, jednak i radość z jazdy mniejsza, ale coś za coś.
Przed zakupem warto udać się do ASO, celem dokonania pełnego przeglądu, żeby mieć pewność co do kupowanego auta i ewentualnie tego co będzie trzeba zrobić po kupnie. Pozdrawiam :ok: !
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

12 Sty 2013, 14:24

Dzięki, właśnie takiej opinii mi było potrzeba :D zdaje sobie sprawę, że przy słabszym silniku mniejszy jest tzw "fun" z jazdy, ale w sumie nie mam zamiaru wydawać miesięcznie 2000zł na paliwo przy mojej jeździe :sly: Dlatego szukam czegoś, co mam maksymalnie 180KM... A jeśli chodzi o ASO to w ogóle jest możliwość sprawdzenia auta w serwisie? Bo chyba w Motorze czytałem, że właśnie Audi, BMW nie udostępniają historii samochodu dla kupującego... Było jakieś porównanie serwisów, jedynie Mazda dawała taką możliwość oficjalnie i nieoficjalnie... Chyba, że robimy sam przegląd w serwisie - o to Ci chodziło?
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM

16 Sty 2013, 13:33

Znaczy dzwonisz wcześniej do wybranego ASO i umawiasz się z nimi na wizytę.
Podjeżdżasz do serwisu i mówisz, że auto ma być sprawdzone od A-Z.
Oni podpinają kompa (sprawdzenie układu zasilania, turbosprężarki itd.), sprawdzają zawieszkę, czy auto nie miało guza, rozkodowują VIN .
BMW E60 530dA
Daro20VT
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1470
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E60 530dA
Silnik: 3.0d
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2005

16 Sty 2013, 19:15

Ok, dzięki za info. Zawsze mi się wydawało, że ASO aż tak nie sprawdzą samochodu. Ale dobrze, że jest taka możliwość :ok:
smarekxy
Początkujący
 
Posty: 219
Miejscowość: podkarpacie
Prawo jazdy: 29 09 2000
Auto: Chevrolet Cruze 2.0 VCDI 175KM