BMW 318i 2.0 benzyna 143KM - z czym to się je?

21 Maj 2016, 15:28

Witam.
Jakiś czas temu zakładałem już jeden wątek, gdzie pytałem się o kupno Skoda Octavia, gdyż nie ukrywam napaliłem się na to auto. Przeprowadziłem mały research po komisach żeby zobaczyć jak to auto wygląda i hurraoptymizm troszkę minął. Pojeździłem sobie wyżej wspomnianą Skodą, Hondą Accord, Citroenem C4 więc całą gamą różnych aut aż zupełnie przez przypadek miałem okazję przez kilka dni przetestować BMW 118 oraz BMW 318. Nie ukrywam, że wśród tych aut to właśnie te ostatnie wywarły na mnie największe wrażenie. Właściwości jezdne, wygoda, spasowanie elementów środka sprawiło, że jestem niemal pewny, że właśnie ten model kupię.
Jako, że mam znajomego szprechającego perfekcyjnie po niemiecku postanowiłem, że sam pojadę na zachód żeby dokonać zakupu.
I teraz pytanie do Was drodzy forumowicze:
Bardzo chciałbym aby to była wersja 318i tourig (kombi) z silnikiem 1995cm3 benzynowym o mocy 143KM [link do AutoScout24 wygasł]

Czy według was ten silnik jest w miarę dobry? Czy nie zjedzą mnie koszty napraw? Co muszę zakładać i z czym się liczyć kupując w/w model?
Czy za kwotę do 40 tyś mogę zakładać, że znajdę w miarę dobry, nie zakatowany egzemplarz? Na pewno będę kierował się na zachód Niemiec i kupował od osoby prywatnej, podany link jest tylko przykładowy.
Czy BMW lubi gaz? I ostatnie pytanie rozumiem, że silnik 1995cm3 łapie się na niższą akcyzę 3.1% tak?

Gwoli przypomnienia, zdecydowałem się na benzynę bo przebiegi robię rzędu 10-15 tyś rocznie, rzadko jeżdżę w trasy, no chyba że 100km w jedną stronę na wypoczynek, a kombi przyda mi się przede wszystkim do pracy, podczas zaplanowanego remontu oraz gdy się w końcu rodzina powiększy.
Zatem czy wg Was to auto to dobry wybór?

Za odpowiedzi z góry dzięki i pozdrawiam.
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

21 Maj 2016, 19:32

Przejedź się prawdziwym BMW (silnik r6) to zapiejesz z zachwytu i nie będziesz chciał przyznać się przed samym sobą, że brałeś pod uwagę r4 :ok:
Powyższy silnik (318) ma problem z łańcuchem rozrządu
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2016, 19:54

Na czym polega dokładnie ten problem?
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

21 Maj 2016, 20:05

Wadliwy napinacz i się rozciąga, a wymiana jest bardzo kosztowna bo jest umiejscowiony z tyłu i trzeba wyciągać silnik.

Lepiej brać wersja z R6 w dodatku jeśli chcesz gazować to te parę litrów więcej gazów chyba nie zdrenuje Ci portfela, a przyjemność z jazdy będzie dużo większą.

Aha i jeśli planujesz gazować to trzeba będzie wzmocnić podłogę.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

21 Maj 2016, 20:23

No wiesz, mam przeznaczoną konkretną sumę na samochód, a do tego muszę doliczyć jeszcze akcyzę. Przy silniku 2,5 litrowym zapłacę takie cło, że stanie się faktem, że przerasta to moje możliwości finansowe.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

znalazłem ten filmik, rozumiem że to jest to o czym mówisz?
Według ciebie problem będzie występował w każdym egzemplarzu, jest to powszechne, czy po prostu może się zdarzyć? Którą z tych 3 rzeczy byś wybrał?
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

21 Maj 2016, 21:42

Ostanio znajomy sąsiada ściągnął 325i i zmieścił się w 40tys. spokojnie.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Honda NSX hybrid - 2,6 sek., 581 KM
    Legendarny, najszybszy model Hondy w wielkim stylu powrócił po ponad 10 latach przerwy, debiutując w 2015 roku na Salonie Samochodowym w Genewie. Napędza go hybryda, będąca połączeniem turbodoładowanego silnika 3.5 ...

21 Maj 2016, 21:50

wronski82 napisał(a): cło
akcyzę
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14218
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Maj 2016, 23:11

R6 z tamtych lat to taki sam kibel jak to r4, a moze i wiekszy. To juz nie jest ten pancerny silnik z e36...
:naughty:
959
Aktywny
 
Posty: 289
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: E320 CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Automatyczna

21 Maj 2016, 23:33

Gazować możesz silniki z e90 do 2007 roku, wtedy wprowadzono wtrysk bezpośredni i sens gazowania drastycznie spadł, stał się też dużo trudniejszy. Z tego co ja miałem okazję rozmawiać z różnymi mechanikami to silnik 320d miał problemy z łańcuchem rozrządu, wersje benzynowe raczej uchodzą za dobre, wszystkie silniki z wtryskiem bezpośrednim mają problem z cewkami paliwa.
piotrekbdg
Początkujący
 
Posty: 209
Prawo jazdy: 20 07 2009
Auto: BMW 3er E92
Silnik: 2.0 143 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna

22 Maj 2016, 11:46

959 napisał(a):R6 z tamtych lat to taki sam kibel jak to r4, a moze i wiekszy. To juz nie jest ten pancerny silnik z e36...

Zgadza się - trwałość R4 i R6 podobna ale R6 fajnie jeździ i pasuje do BMW :yes:
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Maj 2016, 12:59

Na R6 mnie po prostu nie stać. Kurde, chciałem tą trójkę ale po Waszych komentarzach widzę, że chyba będę musiał przemyśleć jeszcze zakup. Widać skończy się na Civicu 1,8 vtec 140 KM bo widziałem na forum, że sporo osób chwali
wronski82
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 10 09 2001
Auto: brak

22 Maj 2016, 15:12

Możesz zawsze spróbować poszukać czegoś w Polsce.
A z Civica myślę że będziesz zadowolony, jakbyś miał jakieś pytania możesz uderzyć do mnie na Priv.
sanvean23
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 569
Auto: Punto 2FL |Honda Civic VIII
Silnik: 1.2 16V | 1.8

22 Maj 2016, 15:40

wronski82 napisał(a):Na R6 mnie po prostu nie stać. Kurde, chciałem tą trójkę ale po Waszych komentarzach widzę, że chyba będę musiał przemyśleć jeszcze zakup. Widać skończy się na Civicu 1,8 vtec 140 KM bo widziałem na forum, że sporo osób chwali


Spokojnie się w 40K zmieścisz z jakimś R6. Możesz też szukać w Polsce, trochę truchła się naoglądasz ale w końcu coś powinieneś znaleźć.
Dopamine
Aktywny
 
Posty: 279
Przebieg/rok: 5tys. km
Auto: Elise k20z4 in progress
Silnik: K20Z4
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

22 Maj 2016, 21:19

sanvean23 napisał(a):Wadliwy napinacz i się rozciąga, a wymiana jest bardzo kosztowna bo jest umiejscowiony z tyłu i trzeba wyciągać silnik.


Kolego nie wprowadzaj ludzi w bład swoimi bzdurami! To nie łałdi że trzeba silnik wyciągać! napinacz to nie łańcuch że sie rozciąga :naughty: a wymiana napinacza to jakieś pół godziny roboty - samemu można wymienić. :ok:
Cena napinacza ok. 200 zł. :wink:
Problem z rozrządem występował głownie w silnikach n42 w e46. Bardziej bym się martwił NOX-em bo to już troszkę kosztuje a z tego co wiem to lubi padać.
fygfy
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 195
Auto: BMW E46
Silnik: 2.0ci 143KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

23 Maj 2016, 09:36

wronski82 napisał(a):Bardzo chciałbym aby to była wersja 318i tourig (kombi) z silnikiem 1995cm3 benzynowym o mocy 143KM


Lubi olej i nie jedzie - wiem, bo takie auto ma koleżanka z pracy (tyle, że w coupe) i mam okazję od czasu do czasu się nim przejechać. Dodatkowo trwałość jest mocno dyskusyjna, co chwila pada jakiś czujniczek lub elektryczna pierdoła. Plusem jest to, że jak na silnik BMW mało to pali.
Zamiast namiastki BMW wolałbym swoją Hondę, która jest tańsza w utrzymaniu, trwalsza, szybsza i lepiej trzyma wartość. No ale najlepsze będzie przedliftowe BMW 328i - zostanie Ci jeszcze sporo kasy na dopieszczenie i paliwko :ok:
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna