BMW 730d E65/66

03 Maj 2014, 00:11

Witam drogich forumowiczów :) przymierzam się do kupna takiej oto prawilnej buni. Jak z tym silnikiem? czytałem i czytałem i podobno jest bardzo dobry i był robiony za czasów, gdy za silniki odpowiadali inżynierowie a nie księgowi :twisted: spalanie też mnie cieszy, jakieś 7-8 l w trasie i w zależności od kochanej Warszawy może z 12l. Ile taki silnik pożyje? nie będę mało jeździł ale codziennie tysiąca kilometrów robić też nie będę :D a martwi mnie to, że kupienie takiego oto cudeńka z przebiegiem mniejszym niż 140k graniczyłoby z cudem :D jak z nagłośnieniem? jest jakieś markowe typu, bose/harman&kardon ? bo uwielbiam słuchać muzyki na słuchawkach, a w samochodzie to już poprostu odpływam.Rozważałem też A8 D3... ale jest ciuuut droższa i podobno 3.0 TDI jest kiepski tam... Aaaaale! myślałem też, nad 750i lecz z LPG, tylko martwi mnie cena ubezpieczenia...
Cebulari
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Jeszcze nie mam :-)

03 Maj 2014, 09:29

Ten silnik jest ok aleeee... co z tego jak samochód jest po prostu lipny i niemiłosiernie drogie w serwisie. W dodatku jego wątpliwa "uroda" tego nie rekompensuje. Te samochody są strasznie nie chodliwe, bo w Biłgoraju w komisie stoi taka 7ka już 2 lata.
Jak nie stać Cię na horrendalne ceny serwisu to nie stać Cie na auto i nie kupuj aby większy i aby prestiżowy i aby się pokazać znajomym.
W Audi 3,0TDI może siadać układ wtryskowy i naprawa kosztuje 10tys. zł ale jak kogoś stać na takie duże auto to i na naprawy powinno również. Podobnie ma się z naprawami w BMW.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Maj 2014, 12:29

"Aaaaale! myślałem też, nad 750i lecz z LPG, tylko martwi mnie cena ubezpieczenia..."

j/w, jeśli martwią cie tak błahe sprawy jak ubezpieczenie to po prostu nie stać cie na taki samochód. Poczytaj sobie na forum bmw jaki jest koszt utrzymania takiego wozu. Praktycznie każdą naprawe/wymiane nie liczysz w stówkach a tysiącach :)
DawidK
Nowicjusz
 
Posty: 20
Prawo jazdy: 18 01 2008
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: brak

03 Maj 2014, 17:31

Nie słuchaj kolegów-realistów, tylko kupuj to auto, a na pewno nie będziesz żałował. Każdy twój dzień będzie szczęśliwszy niż wcześniej, nie zawracaj sobie głowy kosztami serwisu, tylko znajdź zadbany egzemplarz 750i i dołóż LPG :ok:
@dzida, na jakiej podstawie twierdzisz, że E65 jest "lipna" ? :lol: Choćby siedziałeś kiedyś w tym samochodzie ?
Osobiście postawiłbym na VW Phateona- jest mniej awaryjny, tańszy w utrzymaniu i łatwiej dorwać młode auto ze świetnym wyposażeniem.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Maj 2014, 17:47

Geniodekt napisał(a):@dzida, na jakiej podstawie twierdzisz, że E65 jest "lipna" ? :lol: Choćby siedziałeś kiedyś w tym samochodzie ?

mówi to prawie każdy fan BMW i na tej podstawię to twierdzę, tym bardziej, że mam oczy i to nie wygląda wcale jak BMW tylko jakaś głupia fanaberia od Chrisa B. Dodatkowo te auta nie są bezawaryjne i mają niedopracowaną elektronikę z iDrivem na czele
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Maj 2014, 18:19

Wygląd = pojęcie względne. Mnie akurat E65 wizualnie bardzo się podoba. A jakimś specjalnym fanem BMW jak sam widzisz nie jestem. Lipna, a brzydka to duża różnica :yes:
Żadne auto nie jest też bezawaryjne, ale w siódemce tragedii nie ma- powiedzmy, że stoi na przeciętnym poziomie.
Wiem, że były narzekania na nieprzejrzystą obsługę systemu iDrive, ale dla mnie nie jest to specjalnie duża wada. W końcu RNS Volkswagena/Audi czy Comand Mercedesa też nie są idealne.
Reasumując: takie auta kupuje się sercem, a nie rozumem, ale mimo wszystko radzę przekalkulować wszystkie koszty utrzymania (paliwo to najmniejszy problem): są wysokie, ale bez przesady: E65 ma swoje lata i co lepsi mechanicy już się na nim poznali. Chyba, że zamierzasz biegać ze wszystkim do ASO. Obowiązek to mieć na własność kompa to kasowania błędów, bo muszę się zgodzić, że elektronika w tym aucie jest niedopracowana, ale to w końcu przypadłość prawie każdego luksusowego/nowoczesnego samochodu.
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Maj 2014, 18:22

Wiecie, jak się uprę to mogę i nawet kupić sobie M5 E60 z 5.0 V10 i to ubezpieczyć :wink: stać mnie, ale zawsze warto sobie coooś tam zaoszczędzić więc nie chciałbym ubezpieczać jakiegoś potwora :twisted:
dzida napisał(a):mam oczy i to nie wygląda wcale jak BMW

no ok, to według Ciebie jak powinno wyglądać BMW? mi to w 1000% wygląda na BMW, mocarnie i dobrze, nie jest jakieś poronione choćby jak Twój hujdai ix20 :sly: (bez urazy, i nie, nie jestem fanboyem BMW)

dzida napisał(a):Ten silnik jest ok aleeee... co z tego jak samochód jest po prostu lipny i niemiłosiernie drogie w serwisie. W dodatku jego wątpliwa "uroda" tego nie rekompensuje. Te samochody są strasznie nie chodliwe, bo w Biłgoraju w komisie stoi taka 7ka już 2 lata.

To dobrze, że silnik jest ok, wystarczająco się o nim naczytałem, by być zdecydowanym na niego, jest po prostu lipny? choćby Twoje śmieszne hujdaje przebija stukrotnie :wink: dokładnie tak jak pisał Geniodekt - siedziałeś w nim w ogóle? wiesz jaka to jest wygoda? wiesz jaki jest komfort jazdy? czy tylko napatrzyłeś się na zdjęcia z neta i odstrzaszają Cię te wielkie skórzane komfortowe fotele, bo jakieś materiałowe bzdetki z hujdajów lepsze? :sly: Poza tym, co z tego że w Twojej miejscowości/wsi stoi taka 7ka już 2 lata skoro pewnie większość mieszkańców nie stać na nią, bądź wolą coś innego w tej cenie?

dzida napisał(a):Jak nie stać Cię na horrendalne ceny serwisu to nie stać Cie na auto i nie kupuj aby większy i aby prestiżowy i aby się pokazać znajomym.

stać mnie na takie horrendalne ceny serwisu, ale głupi nie jestem, nie chce non-stop z nim jeździć i pakować w niego jego równowartość, lubię duże auta, przede wszystkim też prestiżowe ;) jasne, że to sama przyjemność, gdy znajomym opada kopara na widok takiej limuzyny, gdy sami jedynie czym się mogą pochwalić(a raczej pożalić) to jakiś golf III 1.9 TDI który choćby samym wyposażeniem nie umywa się do bmw, a w samochodzie mam się czuć komfortowo i bezpiecznie, a nie jakbym miał tylko marny fotel, kierownice i skrzynie biegów i świadomość, że nie daj boże większość wypadków zakończy się dla mnie śmiercią/szpitalem :)

Geniodekt napisał(a):Osobiście postawiłbym na VW Phateona- jest mniej awaryjny, tańszy w utrzymaniu i łatwiej dorwać młode auto ze świetnym wyposażeniem.

Phaeton owszem podoba mi się, ale w porównaniu do 7ki i A8 i nawet S-klasy jest... troche poronioną limuzyną :lol: chociaż i tak jak na volkswagena i na swoją jedyną że tak powiem limuzyne wypadli bardzo dobrze, fajnie wygląda, komfortowa, jeździ też pewnie nie kiepsko, ale z tego co słyszałem to jest jednak awaryjna i V10 jak i W12 to totalna porażka tam, jedynym sensownym wyjściem byłoby chyba 3.0 TDI? poza tym, volkswagen to wciąż volkswagen :unsure: ale, ja już postanowiłem :D - albo Audi albo BMW, ewentualnie Merc-sedes... Z tego co widzę to chcąc kupić takie auto z niedużym, oszczędniejszym silnikiem jest masa problemów O.o jak tak dalej będzie, to wkońcu kupie v8 bądź v10 w benzynie i tyle, najwyżej posune się do instalacji gazowej, o ile silnik będzie to tolerował.

Wybacz, za te hejty na Twoje samochody, no ale no. :wink:
Cebulari
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: Jeszcze nie mam :-)

03 Maj 2014, 18:52

Cebulari napisał(a):mi to w 1000% wygląda na BMW, mocarnie i dobrze

trzeba nie mieć oczu aby stwierdzić, że to auto jest piękne - typowy kloc na kołach nic więcej i nawet stary kanciasty merc S klasy lżej wyglądał ale ok... kwestia gustu. Prawdziwe bmw 7 to e38 np. lekkie, zwinne mimo wielkości i reprezentacyjne. I co myślał projektant pchając kierownicę z dwoma przyciskami na kierownicy rodem z agrotuningu pod którym kryłby się podlenek azotu?
Cebulari napisał(a):nie jest jakieś poronione choćby jak Twój hujdai ix20

w którym miejscu jest poroniony? jest praktyczny, pojemny i zwinny do miasta i nie muszę przedłużać [...] jak największym autem ;). To BMW jest właśnie poronione, żeby je kupić jako używkę i się nie dziwię, że jak ludzie zobaczyli to auto, to w ostatnim roku produkcji zamawiali tyle E38, że ich po prostu zabrakło...
Tak jak powiedziałem, są ludzie co mają auto jakie im potrzeba, a nie żeby siępokazać, bo na tyle ich stać... (za cenę nowego ix20 można kupić e65 spokojnie ale po co?)
Masz po prostu zbyt wysokie mniemanie o sobie człowieczku i brak wiedzy więc nie cwaniakuj ze wsiami i komfortem i czym to Ty byś nie szpanował... zejdź na ziemię, naucz się szacunku, bo chyba jesteś typem człowieka co ciągle goszczą na YT z podpisem "cwaniak na drodze". Za takie cwaniactwo dostaje się tutaj bana :ok:
Cebulari napisał(a):Phaeton owszem podoba mi się, ale w porównaniu do 7ki i A8 i nawet S-klasy jest... troche poronioną limuzyn

nie pasuje VW ale Audi już tak? co kretyńskie podejście do tematu znaczka na masce...

spójrz na Lexusa LS, bo przy nim tamte auta wyglądają pospolicie, a zamiast VW zaintereuj się Hondą Legend no ale przecież to nie Audi i BMW :lol:

edit:
- ile w ogóle chcesz wydać na samochód?
- przebiegi w takich autach to ponad pół miliona spokojnie

Poza tym, co z tego że w Twojej miejscowości/wsi stoi taka 7ka już 2 lata skoro pewnie większość mieszkańców nie stać na nią, bądź wolą coś innego w tej cenie?

bogacz się znalazł :mrgreen: kupi trupa z jak najmniejszym silnikiem i będzie szpan... nie kupują, bo mają rozum i wiedzą, że to auto będzie kosztowało drugie tyle w częściach
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

03 Maj 2014, 19:15

Przejrzyj działy "Klasa Średnia-Wyższa" i "Luksusowe" w naszym katalogu, może tam znajdziesz coś ciekawego.
V10 TDI to dobry silnik, o ile stać cię na profesjonalny serwis. Prawdą jest, że motor trzeba wyciągać do wielu napraw, bo jest tak ciasno zabudowany pod maską, ale co lepsi fachowcy z niektórymi usterkami poradzą sobie bez tej czynności. Mimo to warto, bo ten moment obrotowy jest fenomenalny. Jeździłem Pheatonem z właśnie tym silnikiem: przyspiesza niesamowicie płynnie i nieźle podnosi poziom adrenaliny. Fakt, że kultura pracy pozostawia sporo do życzenia.
Mercedes W220 ma nietrwałe i drogie w naprawach zawieszenie pneumatyczne Airmatic- chyba, że trafisz na egzemplarz z zawieszeniem hydrauliczno-olejowym ABC: trwalszym, ale jeszcze droższym w obsłudze. Po za tym bierze go ruda.
Honda Legend to genialne auto (patrz: Katalog), ale zmaga się z kiepskim wielowahaczem; zamienniki niedostępne.
Lexus: nie mam zastrzeżeń, po za "zgrzybiałym" charakterem.
Jaguar XJ: udane połączenie stylu i nowoczesności, w wersji XJR spala całkiem rozsądnie jak na V8 i jest bardzo szybki. Ogólnie bardzo dobre auto.
Audi A8: Jakby połączenie cech Phaetona i BMW E65, z akcentem na sportowe prowadzenie. Drogie naprawy blacharskie (aluminiowe nadwozie, tak jak w XJ X350).
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Maj 2014, 23:57

Radziłbym zacząć od BMW serii 3er, żeby zapoznać się z kosztami utrzymania jednej z najmniej dotkliwych pozycji klasy średniej premium na rynku, a potem myśl o limuzynie klasy lux... Cena ubezpieczenia, która Cię martwi :lol: I to liczenie spalania, umarłem.

W cenie ubezpieczenia do tego auta to nawet kompletu opon odpowiedniej klasy do niego nie dostaniesz.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

04 Maj 2014, 03:16

Wujaszek znajomego za OC i AC S klasy (przedostatniej generacji) płaci sporo ponad 10tys. rocznie... I dalej bedzie sie autor upierał, że im większe auto tym lepsze dla każdego, bo ma skórę i nie jest poronionym małym vanem?
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Maj 2014, 08:05

Jak ktoś chce bmw e66 i pyta o ubezpieczenie to jest prawdziwy "cebulari" :D
Tym bardziej że róznica w ubezpieczeniu 730ki i 750ki bedzie śmieszna....
A później byłaby jazda na nalewkach, na oleju GM i próby wytrzymałościowe wtrysków??? :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

04 Maj 2014, 10:07

10 tyś za ubezpieczenie S-Classy ? Chyba S 65 AMG :lol:
Za moje trzylitrowe, piętnastoletnie Volvo płacę niecałe 500 zł rocznie, gdzie wy ubezpieczacie te auta ?
Autor wyraźnie pyta się czy są duże różnice w eksploatacji "najmniejszego" diesla, czy prawie topowej benzyny w LPG. Wasze pieniądze na to pójdą ? Tak trudno jest odpowiedzieć ?
Otóż w kwestii spalania będzie podobnie: 730d weźmie około 8-9 litrów w trasie bez dociskania i ponad 12 litrów w cyklu miejskim, a V8 około dwa razy więcej LPG. Z tym, że na markową instalację do tego samochodu musisz przeznaczyć minimum 7-8 tysięcy. A kupowania z już zamontowanym gazem stanowczo odradzam- trzeba niestety założyć, że jeśli ktoś decyduje się na LPG, to prawdopodobnie nie stać go na profesjonalną obsługę serwisową (jakkolwiek nie zawsze).
Ubezpieczenie to żaden koszt, jeżeli masz maksymalne zniżki i kupisz je np. w Proamie, gdzie dają aż 70 % (sorry za reklamę :oops: ).
Geniodekt
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1022
Zdjęcia: 299
Przebieg/rok: 23tys. km
Auto: Impreza/Volvo S80
Silnik: 2.0 160/2.9 202
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

04 Maj 2014, 11:23

Geniodekt napisał(a):10 tyś za ubezpieczenie S-Classy ? Chyba S 65 AMG :lol:

nawet więcej - on wykupuje cały pakiet ubezpieczenia dla S320 CDI z Assistance na terenie całej EU, a AC masz liczone od wartości auta. I to nie jedyne jego auto, bo miał wcześniej taką samą S-klasę, ma Audi Q7, 2x Mercedesa G, CLS i C-klasę. Widać, że go stać. Kiedyś padł mu amortyzator tylni w Sce to zabulił ponad 6tys., a w Q7 3,0TDI rozsypała się skrzynia na drogę to wyszło grubo ponad 10tys.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Maj 2014, 18:54

730d i 12 po mieście? To chyba w automacie przy pendzlowaniu zdrowym. W E46 ten silnik pali 8 w mieście przy normalnej jeździe, to tutaj z litr - dwa trzeba doliczyć, ale nie więcej.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW