BMW e-46 Problem ze Światłami mijania

25 Sty 2017, 13:41

Marekus1225 napisał(a):ale w nocy muszę włączyć mijania
Dokładnie ale w lato w nocy chyba za często nie jeździsz (i tak jest chłodniej niż w dzień) bo dzień długi, a w pozostałe pory roku jest chłodniej i nie będzie tam takiej temperatury jak w lato przy np. 28 stopniach w pełnym słońcu i jeszcze w korku :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

25 Sty 2017, 16:31

Własnie latem więcej się jeździ ale nie ważne, żarówka wydaje bardzo wysoką temperaturę wydaje mi się że temperatura zewnętrzna nie wpływa na temperaturę jaka znajduje się w środku klosza. Mam mały plan jak zrobić metalowy odblask zrobiłem kopię starego klosza w środku i jeśli wyjdzie to wsadzę do środka klosza wyprofilowaną kopię z cienkiej blachy chromowanej i jak będzie ok ale nie mam pewności czy uda mi się z tej kopii wyprofilować zobaczymy dam znać jak wyjdzie :roll:
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 268
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

26 Sty 2017, 16:48

Kacper napisał(a): a do tego włączył światła do jazdy dziennej na długich (BMW ma taką możliwość)

Kacper - światła dzienne w światłach drogowych ( obniżenie napięcia na żarówkach świateł drogowych ) jest niezgodne z prawem ( homologacja reflektora ), a oprócz tego takie chore wynalazki bardzo dają po oczach w większości przypadków. Zwróć uwagę na to, że to jest reflektor świateł długich, a więc skonstruowany tak, żeby świecił daleko, praktycznie na wprost na kilkadziesiąt metrów od auta. I nie ważne, czy jest tam żarówka, która świeci z mocą 60 wat czy 20 wat. Tak czy inaczej daje po oczach.
Dużo lepszym pomysłem są poprostu prawdziwe światła do jazdy dziennej. A założenie automatu do świateł dziennych jest tak samo proste jak te barachło do długich.
Co do odbłyśników - myślę, że jak oryginalnie były plastikowe, to będą one działały. Producent reflektora zawsze dobiera odbłyśniki tak, żeby moc żarówki nie wypaliła go. Jak zastosujesz oryginalne, dobrej marki palniki i żarówki, to powinno być ok.
Zwrócę też uwagę, że palniki mają tylko 35 wat, a normalne mijania mają 55W. Jest więc różnica w watach, a za tym idzie różnica w temperaturze.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Sty 2017, 17:22

MotoAlbercik napisał(a):Kacper - światła dzienne w światłach drogowych ( obniżenie napięcia na żarówkach świateł drogowych ) jest niezgodne z prawem ( homologacja reflektora ), a oprócz tego takie chore wynalazki bardzo dają po oczach w większości przypadków. Zwróć uwagę na to, że to jest reflektor świateł długich, a więc skonstruowany tak, żeby świecił daleko, praktycznie na wprost na kilkadziesiąt metrów od auta. I nie ważne, czy jest tam żarówka, która świeci z mocą 60 wat czy 20 wat. Tak czy inaczej daje po oczach.
Zgadza się, napisałem o tym dlatego że jest to opcja przewidziana przez producenta i stosowana w niektórych krajach. Tu nie potrzeba ingerować w elektrykę auta wystarczy ją aktywować. Mnie też przeszkadzają samochody z aktywowanymi dziennymi na długich w przypadku dokładanych modułów.

Nie wiem tylko czy na kloszach lamp jest odpowiednie oznaczenie, ale światła do jazdy dziennej aktywowane w BMW w ten sposób spełniają obecne przepisy o ruchu drogowym: załączają i wyłączają się samoczynnie z zapłonem, są umieszczone w prawidłowym miejscu, gdy świecą to poza nimi nie świecą się żadne inne światła na zewnątrz ani wewnątrz pojazdu. W tym przypadku tą funkcję świateł do jazdy dziennej przejmują zazwyczaj żarówki świateł drogowych pracujące z około 20% mocą lub ringi. Działa to tak że gdy włącznik świateł jest w pozycji "0" to świecą się światła do jazdy dziennej. Gdy załączymy światła mijania (druga pozycja na włączniku), światła do jazdy dziennej gasną, a światła drogowe działają w zwykły sposób. Podczas jazdy na światłach dziennych aktywowanych w ten sposób można też mrugnąć długimi, wtedy zaświecą na 100%.

Powiem szczerze że często widzę w BMW tak aktywowane światła do jazdy dziennej i nie oślepiają tak jak w przypadku innych marek gdzie są tak ustawione za pomocą dodatkowego modułu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2017, 12:50

Wszystko się rozbija o oznakowanie na reflektorach. Nie wiem jak jest w innych krajach, ale w Polsce oprócz tego, co opisałeś, to na reflektorze musi być odpowiednie oznakowanie ( RL ). Jeżeli świecą tylko oringi, to problemu nie ma I one nie oślepiają ). Ale każda inna żarówka w reflektorze świateł drogowych, jakby słabo nie świeciła, to będzie oślepiać - chodzi o konstrukcję odbłyśnika w tych reflektorach. Chyba, że ów reflektor jest przystosowany do świateł drogowych i dziennych, w co raczej wątpię, jeżeli miałoby się to odbywać za pomocą tej samej żarówki.
No a już nie wspomnę o odległościach w jakich reflektor powinien być zamontowany ( między sobą, od jezdni itd ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2017, 13:12

Czyli wychodzi na to że jednak żeby wszystko było zgodne z przepisami trzeba dołożyć zestaw świateł dziennych.

Dzienne w długich nie spełniają dwóch rzeczy: brak odpowiedniego oznaczenia na kloszu lampy i druga to nie dozwolone jest zmniejszanie napięcie na żarówkach np do 20%. Sprawdzałem przed chwilą w przepisach.

MotoAlbercik napisał(a):No a już nie wspomnę o odległościach w jakich reflektor powinien być zamontowany ( między sobą, od jezdni itd ).
Tu akurat miejsce spełnia wymogi :)

Podsumowując, jednak lepiej kupić dobre światła DRL tylko nie takie za 30zł które ledwo świecą bo to też jest tragedia jak czasem się takie widzi na drodze.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    Światowa premiera Golfa TDI BlueMotion
    Debiutujący w Genewie seryjny nowy Golf TDI BlueMotion to jeden z najoszczędniejszych obecnie samochodów. Golf ten napędzany jest nowym silnikiem TDI (wysokoprężny z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem) o mocy ...

27 Sty 2017, 13:26

Kacper napisał(a):Czyli wychodzi na to że jednak żeby wszystko było zgodne z przepisami trzeba dołożyć zestaw świateł dziennych.

:ok:
Kacper napisał(a):Dzienne w długich nie spełniają dwóch rzeczy: brak odpowiedniego oznaczenia na kloszu lampy i druga to nie dozwolone jest zmniejszanie napięcie na żarówkach np do 20%. Sprawdzałem przed chwilą w przepisach.

Zgadza sie - dokładnie chodzi o natężenie światła ( światłość ), której liczba jest określona w słynnm załączniku nr 6 jak dobrze pamiętam, w rozporządzeniu o warunkach techniczych :)
Kacper napisał(a):Podsumowując, jednak lepiej kupić dobre światła DRL

Dokładnie. I nie ma tu co za dużo kombinować. Tym bardziej, że światła dzienne to nie jest jakiś wielki wydatek i jest ich na rynku tyle rodzajów, że można wybarć takie, żeby jak najładniej komponowały się na samochodzie.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Sty 2017, 22:02

Ja kupiłem światła do jazdy dziennej w paskach naklejane za parę groszy i nie opłaca się zakładać ringów do jazdy dziennej ponieważ za dużo zachodu to moje zdanie
Marekus1225
Aktywny
 
Posty: 268
Prawo jazdy: 15 04 1979
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: bmw
Silnik: 3.00 diesel
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004