BMW e36 2.5TDS uszczelka czy głowica?

BMW e36 2.5TDS uszczelka czy głowica?

22 Lip 2015, 19:53

Witam. Mam problem mianowicie pewnego razu w zbiorniczku plynu chlodniczego rozwaliło mi korek więc mechanik mi wymienił, ale później znów to samo i wtedy stwierdził że mam nadciśnienie w układzie i to wina uszczelki pod głowicą. Więc nie mając wyjścia powiedziałem żeby mi zrobił no i wymienił, głowice oddał do planowania i złożył. Ale zaraz po tym wymieniając napinacz gdyż miał luzy u innego mechanika zobaczył on płyn na zbiorniczku płynu chłodniczego i zaczął odkręcać korek gdy samochód był odpalony i miał optymalną temperturę no i zaczeło wywalać płyn i odrazu stwierdził że jest nadciśnienie w układzie. Dodatkowo zrobił test na obecność spalin i wyszedł pozytywny. Powiedział żebym z powrotem odciągnął samochód do poprzedniego mechanika i niech poprawia skoro coś spieprzył. No i tamten mechanik stwierdził że głowica pęknięta prawdopodobnie. Więc oddałem głowicę dla pewności do sprawdzenia ma mikropęknięcia i niestety były. I teraz do was pytanie czy głowica mogła być już pęknięta za pierwszym razem bo wtedy mi jej nie sprawdził na obecność pęknięć tylko splanował. I teraz jestem w kropce bo właśnie zakupilem glowice składa mi samochód ale nie wiem czy mu zapłacić za wymianę tej głowicy i 2 uszczelki oczywiście jeśli za 1 razem mogła być już pęknięta głowica. więc powiedzcie mi czy dmuchnieta uszczelka pod glowica lub peknieta glowica daja takie same objawy i poprostu mechanik spieprzył to nie robiąc testu na mikropekniecia za 1 razem?
kamillo34
Nowicjusz
 
Posty: 3
Rejestracja: 10 Maj 2015, 14:37
Auto: BMW e36
Silnik: 2.5 TDS 143km
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

Re: BMW e36 2.5TDS uszczelka czy głowica?

25 Lip 2015, 13:18

Ciężko mi powiedzieć co do objawów. Jeżeli były kłopoty z ciśnieniem w układzie chłodzenia to nic nie szkodziło dopłacić kilka złotych za sprawdzanie na gorąco głowicy przy okazji jej planowania. Koszt takiej zabawy to coś koło 80 zł chyba, a mechanior tylko splanował i od razu nową uszczelkę dał. Według mnie mechanik zwalił sprawę, bo usługę sprawdzania szczelności ma większość dużych zakładów planujących głowice.
jerzye46
Początkujący
 
Posty: 110
Rejestracja: 16 Lip 2015, 01:33
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: BMW
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007) Toyota Corolla E12 T-Sport Compressor (2005–2007)
    W 2004 roku na rynek weszła, zaprojektowana całkowicie od nowa i po raz pierwszy w europejskim biurze Toyoty w Nicei, Corolla E12. W gamie pojawiła się także, najmocniejsza w historii cywilnych Corolli, wersja T-Sport Compressor. ...
    Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6 Nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 spełnia normy Euro 6
    Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Monster Truck Rock Star, 11
      Autosacrum 2009