BMW E90 silnik N43b20 - problemy z silnikiem, czy warto robić remont?

21 Lis 2023, 15:17

Witam wszystkich . Od lutego jestem posiadaczem BMW e90 z 2009 roku 318 i w czerwcu były wymieniane wtryski. Aktualnie samochód stoi u mechanika z powodu że płyn chłodniczy uciekał. Okazało że w aucie są do wymiany panewki korbowody itp mechanik radzi że najlepiej byłoby wymienić silnik. Samochód ma przebieg 206 tys km czy to jest możliwe że przy tak niskim przebiegu silnik jest do wyrzucenia ???? Proszę o opinie i o rade i dzięki za każdą opinię
Drifterzy
Nowicjusz
 
Posty: 14
  • 21 Lis 2023, 16:37

    Drifterzy napisał(a):Okazało że w aucie są do wymiany panewki korbowody itp mechanik radzi że najlepiej byłoby wymienić silnik
    Przebieg oryginalny? Co się działo że taka diagnoza, gdzie tan płyn uciekał do oleju w silniku?

    Drifterzy napisał(a): Samochód ma przebieg 206 tys km czy to jest możliwe że przy tak niskim przebiegu silnik jest do wyrzucenia ????
    Dzisiaj różnie bywa i nawet mniejsze przebiegi potrafią załatwić silnik. Jednak każdy przypadek jest inny i tak trzeba do tego podchodzić.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 9774
    Zdjęcia: 34

    21 Lis 2023, 16:43

    Drifterzy napisał(a):czy to jest możliwe że przy tak niskim przebiegu silnik jest do wyrzucenia ??

    jest możliwe
    powiem więcej
    zaprzyjaźniony importer sprowadza do polski auta 2-3 letnie tylko z uszkodzeniami mechanicznymi i czasami ma auto które ma 30-40-50 tys km i ma uszkodzony silnik, ostatnio miał zdaje się jakieś renault w którym pękł blok przy przebiegu 50 000km.
    A mi korba wyszła w samochodzie który miał 100 000km.
    Dlaczego tak się dzieje?
    a) zaniedbania serwisowe
    b) wady technologiczne
    c) niewłaściwa eksploatacja
    d)cofnięty przebieg np. z 600 000-700 000km gdzie silnik jest już w znacznym stopniu zużyty i wymaga naprawy.

    pozatym BMW to auto szczególnie podwyższonego ryzyka , pozatym stare po 3-4-5- czy 6 właścicielu i historii auta nie znasz i nie wiesz kto tym jeździł i jak jeździł.
    Masz nauczkę na przyszłosć żeby nie kupować żadnego BMW
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    21 Lis 2023, 16:55

    Auto było sprowadzone od pierwszego właściciela
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 16:58

    Dodatkowo do wymiany jest uszczelka pod głowicą i spaliny dostają się do płynu chłodzącego
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 16:59

    Przebieg oryginalny sprawdzony
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 17:01

    Oprócz płynu to nic w niedzielę jeszcze jechałem 120 na godzinę i żadnych problemów
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 17:03

    Drifterzy napisał(a):Auto było sprowadzone od pierwszego właściciela

    i co z tego że było od pierwszego właściciela? tego dokładnie i tak się nie dowiesz.
    BTW. jak jest uszczelka pod głowicą, korby , panewki a jak rozbierzecie to dojdą kolejne części
    To rozważył bym kupno innego silnika
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    21 Lis 2023, 17:05

    Niby ale w książce serwisowej były takie same dane co na brfie czyli był jeden właściciel od nowości
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 18:03

    Niby tak ale niewiadomo co się kupi
    Drifterzy
    Nowicjusz
     
    Posty: 14

    21 Lis 2023, 18:14

    Drifterzy napisał(a):Niby ale w książce serwisowej były takie same dane co na brfie czyli był jeden właściciel od nowości

    i co Ci to dało? Odpowiedź: nic
    ja bym wolał po 5 właścicielu i auto zadbane i 100% sprawne :lol:
    niż po 1 i dojechane na max...


    o popatrz tutaj np. co można kupić jakie okazje to niebieskie polo

    [Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



    :mrgreen:
    toyman40
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1286

    21 Lis 2023, 19:06

    Trzeba unieść ciężar i naprawić, ja jestem zwolennikiem naprawiania a nie wymieniania bo możesz trafić na silnik w stanie podobnym do Twojego ale żeby nie było tak kolorowo kiedyś zleciłem mechanikowi remont silnika w saabie, wsadzone 13 tyś a auto zrobiło ok 300km i silnik stanął na panewce i było odbijanie piłeczki kto zawinił a może mechanik a może ten co obrabiał części silnika.
    Wymiana jest najprostrza/najszybsza i najtańsza, warto gdy ma się coś sprawdzonego bo czegoś z palety bym nie zamontował.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16196
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4