BMW F31 318d/320d vs Jaguar XF 2.2d

08 Wrz 2023, 18:31

Witam. Pod koniec roku chce zmienic auto. Na chwile obecna mam citroena w beznynie 2k17, ktory kompletnie mija sie z moimi potrzebami, gdyz regularnie jezdze trasy po 500-600km. Zastanawiam sie nad ww modelami. Wolalbym kombi ale w jaguarze ciezko znalezc w tej konfiguracji. Budzet na samo auto 70k, moze byc pukniete do kosmetyki. Roczniki w jakie celuje to 2015-2017 BMW i 2015 Jaguar.

BMW: Tutaj chyba nie ma co duzo gadać, wszystko super tylko ten rozrząd. Wciaz cieszy oko, duzo czesci zamiennych.

Jaguar: Obszukalem sie po polskich i zagranicznych forach. Jezeli chodzi o roczniki wyzsze niz 2015 i silnik tata 2.0d to opinie nie sa zbyt przychylne. Silniki potrafia byc do wymiany przy przebiegach rzedu 40kkm. 2.2 diesel - konstrukcja PSA. Rozsadne koszta eksploatacji, rozsadne spalanie. Awaryjnosc tez normalna. Z minusow - niezbyt swiezy kokpit. Widac ze 2k15 no i to dotykowe sterowanie wszystkim. Dodatkowo widzialem pojedyncze informacje, ze te XFy potrafia przyrdzewiec. Jezeli chodzi o wersje z silnikiem PSA, sporo negatywnych komentarzy tyczylo sie szerokopojetej elektroniki. Z plusow jeszcze XF ma lepsze wyposazenie w standardzie niz trojka.

Na pewno nie chce 3.0d ani benzyny w zadnym z tych modeli.

Co lepiej wybrac?
dziki231423
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 0- 0-2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiesta mk7 1.4 TDCi
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

08 Wrz 2023, 18:53

dziki231423 napisał(a):Tutaj chyba nie ma co duzo gadać, wszystko super tylko ten rozrząd. Wciaz cieszy oko, duzo czesci zamiennych

Zastanawiam o czym Ty piszesz ? Chcesz kupić BMW i masz problem z rozrządem ?! A potem dokładasz Jaguara ?

Rozrząd zrobisz w zależnosci czy to będzie xdrive czy nie wydasz pewnie z 5k i to tak Cię razi ?

A reszta napraw jest według Ciebie tańsza ?

To poczytaj sobie co ludzie piszą o Toyotach z tym silnikiem który rzekomo miał być poprawiony względem BMW.

Ogólnie albo Cię na coś stać albo nie. Jak masz problem wydać na rozrząd to znaczy że Cię nie stać na takie auto i tyle w temacie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

08 Wrz 2023, 20:58

Szybki nie przesadzaj, który silnik z tej epoki jest warty polecenia, na palcach jednej ręki można liczyć.
Jak dorwiesz coś z niskim przebiegiem to warto się zastanawiać jak już powyżej 200 to raczej bym się nie pchał.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Wrz 2023, 21:10

przebiegi...................ja miałem ostatnio auto 113 000km , ostatnia wymiana oleju 5 lat wstecz przy 53 000km :lol:
A mam drugie auto 212 000km , serwisy od nowości co 15 000km w ASO.

Co lepsze?

kolega kupił astrę z rzekomo 80 000km ,silnik zaczął klepać po tygodniu :naughty:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

08 Wrz 2023, 22:11

Kao napisał(a):Szybki nie przesadzaj, który silnik z tej epoki jest warty polecenia, na palcach jednej ręki można liczyć.
Jak dorwiesz coś z niskim przebiegiem to warto się zastanawiać jak już powyżej 200 to raczej bym się nie pchał.

Kao ja Cię rozumiem ale jak ktoś ma problem z rozrządem przy silniku który na innym forum nazwany jest zakażeniem to sorki ale chyba średnio go stać na diesla i to premium.
Do tego umówmy się co to jest 5k przy takim aucie ? Tyle co nic.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2023, 00:58

Jest to jeden z elementow, ktory pokazuje kontrast miedzy silnikiem BMW, a grupy PSA. Przyjmujac cene serwisu rozrzadu, ktora zaplacil moj znajomy w tym modelu - 6k do ceny auta na poziomie 70k daje to ~9% wartosci samochodu. Skoro oceniles po jednym wpisie to czy mnie stac to moze obliczysz mi przy okazji zdolnosc kredytowa, akurat potrzebuje.

Jesli ktos mial stycznosc z jaguarem w tym silniku - chetnie poczytam. A ty tak nie przezywaj. Na kazdym forum siedzi taki chlop…
dziki231423
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 0- 0-2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiesta mk7 1.4 TDCi
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

09 Wrz 2023, 06:33

Założysz 4 opony to też masz 5% wartości
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

09 Wrz 2023, 08:17

Kao napisał(a):Założysz 4 opony to też masz 5% wartości


załozysz nowy rozrząd, opony, tarcze, klocki, wymienisz sprzęgło, plus filtry, płyny, olej, serwis klimy, zrobi się 25% wartości.

Czyli suma summarum najlepiej nie robić i nie wymieniać nic. :mrgreen:

są ludzie którzy nie wymieniają oleju wogóle tylko dolewają....a jeżdżą do śmierci klinicznej silnika.

A są klienci którzy np. u mnie kupil auto za 30 000zł i dołożyli po zakupie 8000zł na zrobienie wszystkiego to co trzeba po zakupie i są tego świadomi i przy tym zadowoleni.
Ostatnio edytowany przez toyman40, 09 Wrz 2023, 08:20, edytowano w sumie 1 raz
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Wrz 2023, 08:19

W moim gruzie zmieniłem ostatnio olej i filtry co stanowiło 16% wartości samochodu także z przykładami można iść nawet dalej :D
Zmierzam do tego że im auto starsze, zwłaszcza premium, tym mniejszy sens porównywania kosztów serwisu do wartości samochodu i liczenia czy się opłaca czy nie.
Są pewnie auta za 30k gdzie trzeba rok w rok pakować pół wartości samochodu w serwis żeby utrzymać je na drodze i ludzie to robią
rupertpumpkin
Początkujący
 
Posty: 67
Miejscowość: Kraków
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B5
Paliwo: Diesel
Rok produkcji: 1996

09 Wrz 2023, 08:26

rupertpumpkin napisał(a):ą pewnie auta za 30k gdzie trzeba rok w rok pakować pół wartości samochodu w serwis żeby utrzymać je na drodze i ludzie to robią

robią bo co mają zrobić?
jak masz auto za 3k i masz do wymiany opony za 1,5k to jest 50% wartości auta i ktoś to zrobi bo nie chce oszczędzać na bezpieczeństwie nie chce kupować używanych opon, a ma te auto za 3 jeszcze nadające się do jazdy, a kupi auto za 20 czy 30k gdzie te opony i tak mogą być tez do wymiany lub coś innego jest do wymiany i też trzeba pakować $$$ w takie auto.
Mnnie to śmieszy ten cały lament ile to ktoś nie musi dołożyć po zakupie auta...a odpowiedź wtedy jest taka że nic nie mus , niech nie dokłada i niech nie robi nic. i gdyby dane auto które kosztuje 30 000 a ma do wymiany opony ,i gdyby to auto miało nowe opony to by kosztowało 33 000.A nie że opuścić 3000zł na opony :mrgreen:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1286

09 Wrz 2023, 10:29

Są takie auta i ludzie, którzy je kupują. ja do nich nie należe. Idac tym tropem mozemy kupic gruza i na serwis startowy wpakowac 200% wartosci. Tylko po co? Lubie miec wszystko przekalkulowane.

Beema to jest beema - wiadomo, ze kusi. Jestem ciekaw tego jaguara, a w zasadzie kosztow jego utrzymania pozasilnikowych jesli moge to tak nazwac. Sam silnik PSA odpalil cebulowe zmysly, co ci moge powiedziec.
dziki231423
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 0- 0-2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiesta mk7 1.4 TDCi
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

09 Wrz 2023, 10:31

Osobna jest tez kwestia bezpieczenstwa, np. opon i rzeczy takiej jak rozrzad. Rozrzad, ktory trzeba bedzie zrobic i tu i tu, a w jednym przypadku kosztuje 5x tyle co w drugim ze wzgledu na specyfike silnika.
dziki231423
Nowicjusz
 
Posty: 21
Prawo jazdy: 0- 0-2016
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Fiesta mk7 1.4 TDCi
Silnik: 1.4
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

09 Wrz 2023, 10:41

dziki231423 napisał(a):Tutaj chyba nie ma co duzo gadać, wszystko super tylko ten rozrząd.


LOL nie, nie tylko rozrząd xD
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

09 Wrz 2023, 11:20

dziki231423 napisał(a):Beema to jest beema - wiadomo, ze kusi. Jestem ciekaw tego jaguara, a w zasadzie kosztow jego utrzymania pozasilnikowych jesli moge to tak nazwac. Sam silnik PSA odpalil cebulowe zmysly, co ci moge powiedziec.

Widzę że jesteś jesteś uparty powtórzę Ci Twoje wyliczenia mają się nijak do diesla w marce premium i z europejskim "sznytem" jakości.

Jaguar jest zlepkiem motoryzacyjnym połowy świata. Nie widzisz jakie są ceny Jaguarów ?

Do tego robisz wielkie łał o rozrząd to popatrz na jazdy z mocznikiem i całym jego osprzętem , zobacz ile kosztują wtryski, turbiny, DPF i inne wynalazki.

W jagu ciągle powtarzasz psa jak to byłaby przepustką do taniości ale jak myślisz to psa jest na palecie ze znaczkiem Jaga ?

Dam Ci prosty przykład z ostatnich moich serwisów. Peuegot 100k.km.nalotu blue HDi poleciał alternator i termostat a z kieszeni poleciało 4,5k za dwa bzdety.

Dlatego dalej twierdzę że nie stać Cię z takim podejściem na marki premium europejskie.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Wrz 2023, 13:07

Psa pfff mam na placu 208 2 letnie z 50k przebiegu, 2 razy był na gwarancji na różne pierdoly nawet takie jak ekran od navi, wczoraj po podłączeniu pod kompa dziwacznych 16 błędów a główny problem to fap, po dolaniu ciągle nie ten sam komunikat, błędy egrów i reszta ekologii, niecałe 50k przebiegu powtórzę.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16212
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4