Toyota rozpoczęła kolejny etap testowania technologii łączenia samochodów w chmurze, która umożliwi automatyczną wymianę danych między samochodami i urządzeniami infrastruktury drogowej, aby zapobiegać wypadkom. Program obejmuje teren Ann Arbor w stanie Michigan i jest adresowany do pracowników firmy oraz mieszkańców miasta. Testowany system oparty na technologii DSRC wykorzystuje fale krótkiego zasięgu i jest niezależny od sieci komórkowej.
Toyota testuje nowy system bezpieczeństwa Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) to największy na świecie program testowy samochodów połączonych w sieci w technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC). Rozwiązanie to opiera się na falach radiowych w częstotliwości 5.9 GHz i działa na zasadzie V2X, czyli umożliwia automatyczną komunikację samochodów między sobą oraz z innymi odbiornikami, w tym urządzeniami infrastruktury drogowej. Program testowy AACVTE działa na terenie miasta Ann Arbor w Michigan, gdzie mieści się jedna z trzech siedzib firmy badawczej Toyota Research Institute. Projekt organizują University of Michigan Transportation Research Institute (UMTRI) oraz Toyota Motor North America Research & Development (TMNA R&D).
Wymiana danych zwiększy bezpieczeństwo na drogach Faza testowa jest adresowana w pierwszej kolejności do ponad 1800 pracowników zatrudnionych w dziale badań i rozwoju oraz ich rodzin. Do programu mogą dołączać także mieszkańcy Ann Arbor. Ich samochody zostaną wyposażone w najnowsze urządzenia systemu DSRC 5.9 GHz, który stanowi platformę wymiany anonimowych danych o położeniu, prędkości i przyspieszeniu wiele razy na sekundę. Korzystając z tych informacji samochody będą mogły automatycznie zapobiegać kolizjom – samochód będzie wiedział o zbliżającym się innym pojeździe, zanim kierowca będzie miał szansę go dostrzec, i uruchomi automatyczne hamowanie awaryjne. Auta będą odbierały informacje o potencjalnych zagrożeniach, pojazdach jadących bardzo wolno bądź zatrzymanych na drodze, a także o sygnalizacji świetlnej czy znakach drogowych. DSRC nie wymaga połączenia w sieci komórkowej, co pozwala uniknąć jakichkolwiek opłat za korzystanie z sieci przesyłowej.
Nowy system w samochodach Toyoty od 2021 roku W tym roku Toyota i Lexus ogłosiły plany wprowadzenia w 2021 roku systemów DSRC do pierwszych modeli sprzedawanych w USA. W ciągu kilku lat rozwiązanie to trafi do cenników większości modeli obu marek. Toyota liczy na to, że inni producenci również zastosują to rozwiązanie, gdyż im więcej samochodów będzie się porozumiewało w tym samym systemie, tym będzie on skuteczniejszy.
100 000 Toyot i Lexusów połączonych w sieci Podobny system o nazwie ITS Connect Toyota wprowadziła w 2015 roku na rynek japoński. Na początku 2018 roku po drogach Japonii poruszało się już ponad 100 000 podłączonych do niego samochodów Toyoty i Lexusa. W 2016 roku firma powołała spółkę Toyota Connected, która zajmuje się prowadzeniem badań nad wykorzystaniem przetwarzania wielkich baz danych w samochodach osobowych. Jej partnerem technologicznym jest Microsoft, który dostarczył Toyocie technologię chmury Microsoft Azure. Efektem będą nowe rozwiązania w dziedzinie usług teleinformatycznych w samochodzie, w tym współpraca inteligentnego samochodu z inteligentnym domem i internetem przedmiotów, coraz bardziej spersonalizowane systemy multimedialne i nowe systemy bezpieczeństwa.
Lexus zwycięża w stolicy elektromobilności Po raz 8. z rzędu Lexus zwyciężył w norweskiej edycji badania satysfakcji klientów Autoindex. Mieszkańcy tego europejskiego kraju, który w największym stopniu postawił na elektromobilność najlepiej ocenili samochody ...
Odśnieżarka? Zachowaj bezpieczny odstęp! Niskie temperatury i opady śniegu powodują, że na ulicach często pojawiają się odśnieżarki i posypywarki. Chociaż nie są pojazdami uprzywilejowanymi, zachowanie pewnych środków ostrożności przez innych uczestników ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.