Bora 1.9TDI, 90km, Temperatura- czujnik czy termostat ?

21 Lis 2014, 10:01

Witam,
wiem, że wałkowane niejednokrotnie jednak wydaje mi się że ten temat nie do końca w moim przypadku. Posiadam autko Bora 1.9TDI, 90km, 1999. od około 2-3 tygodni :) . Zauważyłem pewną przypadłość. Jadę autkiem, jadę 5-7km i po pewnym czasie mam temperaturę 90st. Za chwileczkę temperatura spada powolutku do 70 i 60 dalej do 50 a czasami do zera (nie zawsze, często staje na 50-60 st.). Jak troszeczkę mu rurę przeczyszczę to temperatura wraca do normy i już jest OK. Jakie powinny być węże górny ciepły a dolny zimny czy inaczej przy tem. np. 90 st.? Co ewentualnie wymienić? Gdzie jest termostat to wiem, ale gdzie czujka tem. ? Dziękuje za w miarę szybką odpowiedź. Nie wiem czy się tym martwić czy nie, ale lubię jednak jak wszystko działa jak należy i jest na swoim miejscu :roll: .
Pzdr
piotrborusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2014, 04:18

Trochę temat przegapiony ale moim zdaniem na 99 % to nie domykający się termostat. Podczas jazdy spada temperatura nawet nagrzanego silnika,a na postoju wzrasta.
Wymiana termostatu. innego lekarstwa nie ma. Im szybciej tym lepiej,bo jazda niedogrzanym silnikiem nie służy temu silnikowi i dodatkowo więcej paliwa się spala. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Gru 2014, 07:51

Wczoraj wieczorem znowu to samo :/ Poruszałem stykami co wchodzą na czujnik i wzrosło więc może zaśniedziałe styki ? Może dzisiaj uda mi się zerknąć na wtyczkę jak będzie jeszcze jasno na zewnątrz to dam znać co i jak .... I jeszcze jedno, czy ta czujka ma wpływ na działanie klimy i czy podczas jej włączenia powinny w tym modelu auta załączyć się wentylatory chłodnicy czy nie ? U mnie jak sprawdzałem dzisiaj rano nie włączają się jak zapuszczę klimę. Czy to normalne ?
piotrborusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

04 Gru 2014, 13:53

Moim zdaniem powinny ruszyć oba wentylatory,bo najczęściej spięte są razem. W niektórych autach jest tak,że rusza jeden ,a drugi wraz ze wzrostem temperatury płynu chłodniczego.Tak więc jak widzisz czujnik temp.płynu ma wpływ na działanie klimy. Czasem decyduje o prędkości wirowania wentylatorów,bo ich prędkość może być stopniowana i uzależniona od temperatury.
Zobacz co z ta wtyczką,może to tylko wtyczka czujnika. :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

08 Gru 2014, 14:46

Jedynym słusznymi sensownym rozwiązaniem jest wymiana termostatu na nowy i po problemie,dostaniesz go w każdym sklepie z częściami samochodowymi,warto poszukać również w tych internetowych gdzie będziesz miał zdecydowanie taniej.
Oveo
Początkujący
 
Posty: 111
Auto: LEXUS

08 Gru 2014, 15:07

Wymieniłem czujnik g2/g62 - autko chodzi jak nowe. Temp. OK. :ok:
piotrborusz
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 10 2000
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: VW Bora
Silnik: 1.9 TDI 90 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Adaptacyjne światła LED (2014)
    Dwa lata po wprowadzeniu systemu AHS w reflektorach ksenonowych, firma Lexus zastosowała zmodyfikowane rozwiązanie dla reflektorów opartych na diodach LED. W 2014 roku zaprezentowano system, w którym zamiast ...
    Napęd E-Axle - Hybrydy Lexusa będą bardziej dynamiczne
    Lexus pokazał wprawdzie swoje pierwsze auto w pełni elektryczne, ale japoński producent wcale nie zamierza rezygnować z napędu hybrydowego. Inżynierowie pracują właśnie nad nowym układem E-Axle, który sprawi, że nawet ...

09 Gru 2014, 11:08

To fajnie. powodzenia! :)
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5807
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Gru 2014, 09:23

Jak będziesz miał na wskaźniku 90 stopni, to daj ogrzewanie na full, włącz dmuchawę na 3 stopień i sprawdz jakie lecie powietrze z nadmuchu - powinno lecieć cieplutkie. Potem zaobserwuj, czy to powietrze będzie robić się chłodniejsze wraz z opadaniem wskazówki do tych 50, 60 stopni. Przy 50 stopniach różnica w powietrzu z nadmuchów będzie wyraźnie odczuwalna. Jak będzie, to do wymiany termostat - chyba najprostsza i najtańsza rzecz, od której warto zacząć. Wcześniej sprawdz poziom płynu chłodzącego w zbiorniczku.
A jeżeli mimo, że na wskaźniku będzie 50 stopni, to z nzawiewu polieci cieplutkie powietrze, to przyczyny trzeba dopatrywać się w czujniku, a w twoim przypadku w tych stykach - wyczyścić dokładnie drobnym papierem ściernym styki czujnika i sprawdzić też trzeba stan konektorków we wtyczce, czy nie zaśniedziałe. No i wtyczka na czujniku nie może być luźna i ruszająć nią nie może powodować drgań wskaźnika nawet o milimetr.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000