C4 1.2 vs Focus 1.0 vs Civic 1.8

21 Paź 2018, 19:06

ppetro napisał(a):Nie rozumiem tej wypowiedzi.
Poprawione TSI wydali mniej więcej w tym samym czasie w którym zaprezentowano również EcoBoost i PureTech, więc dlaczego EcoBoosty są sprawdzone, a o TSI nic nie wiadomo

Bo to jest forum Anty-VAG, tutaj sie poleca tylko francuzy, volvo/ford i lexusy :)
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2018, 19:17

Raziel jak Ci nie pasuje i dajesz po raz n-ty taką uwagę odnośnie forum to idź stąd, bo wszyscy wiemy, że zarejestrowałeś się tylko dla konkursu...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Paź 2018, 19:22

Nie wiem o jakim konkursie piszesz
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

21 Paź 2018, 19:24

Sory to nie Ty - zwracam honor. To inne 2 osoby - pojawiłeś się przed rozpoczęciem. :ok:
Reszta wypowiedzi podtrzymana
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

22 Paź 2018, 10:56

Raziel11 napisał(a):Bo to jest forum Anty-VAG, tutaj sie poleca tylko francuzy, volvo/ford i lexusy


Bez przesady, dawno nie było tu tyle osób przychylnych VAG.

Co do tematu - ja bym poszedł w Focusa z tego względu, że jest najlepiej wyciszony, a sam wiem jak to ważny parametr jak ma się dziecko.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

25 Paź 2018, 21:46

A więc aby wątek miał jakieś zakończenie, to opiszę jaką decyzję podjąłem.

Leon jednak odpadł w przedbiegach, bo uznałem że ma za duży przebieg.

Sprawdziłem jeden egzemplarz Focusa 1.0 EB - powiem tak - silnik mnie pozytywnie zaskoczył. Nie czuć, że to 3-cylindy, 125KM naprawdę daję radę. Oprócz tego na plus wygodna, pół-sportowa pozycja za kierownicą (chyba trafiłem na wersję z lepszymi fotelami). Na minus wykończenie i design kokpitu, dosyć duże braki w wyposażeniu oraz bardzo przeciętne audio (nie była to wersja z Sony).

Wybór sprowadził się do Civica vs C4. Na pierwszą przejażdżkę wybrałem Hondę i powiem szczerze, że się zawiodłem. Po pierwsze design deski rozdzielczej oraz oddalona i mocno nachylona przednia szyba spowodowały, że ani Żona, ani ja nie potrafiliśmy znaleźć komfortowej pozycji w aucie (chociaż siedzenia i kierownica na plus). Najważniejsze to jednak rozczarowanie silnikiem i jazdą. Pewnie wszyscy fanatycy VTECów będą chcieli mnie rozszarpać, ale Focus 1.0EB jeździ lepiej od Civica 1.8, a przy tym Ford oferuje lepszy dźwięk silnika przy wkręcaniu się na obroty (serio!). To oczywiście zasługa turbodoładowania, które powoduje, że moc dostępna jest niżej i przez to jest bardziej użyteczna. W przypadku Hondy trzeba naprawdę kręcić wysoko, żeby coś poczuć.

No i wreszcie C4, egzemplarz który zakupiłem ma naprawdę śladowy przebieg (25tyś), więc auto prawie jak nowe. 3-cylindry wgl. nie przeszkadzają, a 130KM z turbo naprawdę powoduje, że auto jest żwawe. Tak jak pisałem wcześniej - wspomaganie kierownicy jest dosyć mocne, ale ostatnie tygodnie dużo jeździłem Golfem VI i jest to mniej więcej ten sam poziom. Dorwałem egzemplarz C4 z wszystkimi możliwymi systemami bezpieczeństwa (łącznie z asystentem pasa ruchu i obserwacją martwego pola), 2-strefowy climatronic, Citroen Connect i co tam jeszcze. Wiem, że technicznie to najstarszy model ze wszystkich, ale może to i dobrze. Jak dla mnie bardzo dopracowana maszyna, i mam nadzieje, że nie będę żałował wyboru.

Podsumowując - można się śmiać z "kosiarek" ale wolnossące silniki przegrywają rywalizację, szczególnie w warunkach miejskich. Za wszystkie rady dziękuje. Pozdro
ppetro
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 11 03 2009
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Citroen C4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe z salonu, ale po blacharce!
    Chociaż oficjalnie nikt o tym nie mówi, są w Polsce salony, w których 8 na 10 świeżo dostarczonych z fabryki pojazdów z miejsca trafia do lakierni. Uszkodzenia w czasie transportu to chleb powszedni. ...

26 Paź 2018, 07:13

ppetro napisał(a):Po pierwsze design deski rozdzielczej oraz oddalona i mocno nachylona przednia szyba spowodowały, że ani Żona, ani ja nie potrafiliśmy znaleźć komfortowej pozycji w aucie

Wiem o czym mówisz ale Honda tak ma w wielu modelach. To są takie samochody, że musisz dłużej poobcować z nimi. Ja w Accordzie i moim Civicu dopiero po 100km się odnalazłem.

ppetro napisał(a):Pewnie wszyscy fanatycy VTECów będą chcieli mnie rozszarpać, ale Focus 1.0EB jeździ lepiej od Civica 1.8,

Nikt CIę nie rozszarpie, bo to nie prawdziwy VTEC :D

W sumie nie dziwię się Twojej oceny, bo Civic komuś musi się podobać, a największą jego zaletą nie jest silnik (tj. rozwijanie mocy na tle dzisiejszych downsizingowych jednostek), a prowadzenie. Mi np. Civic IX też się nie podoba i nie brałbym go. Wolałbym zaoszczędzić i kupić poprzednią generację z ostatniego roku produkcji ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

26 Paź 2018, 10:10

No mnie IX tez nie podeszla na jeździe testowej, VIII jest niesamowita (mialem 3 przez 1,5 roku :) ), z drugiej strony mogłbym miec VIII na jakieś krótkie trasy, a do normalnego uzytku cos z segmentu D.
Ale właściwości jezdne, patrząc na to z punktu widzenia trochę sportowego ma niesamowite.
tomekdk
 

26 Paź 2018, 10:47

Mowienie o 10letnim aucie o mocy 140km ze jest niesamowite jest bardzo mocno na wyrost. No chyba ze ktos niczym lepszym nie jezdzil. Nie mowie ze civic to zle auto bo dobre, ale normalne.
Niesamowita to jest np vette lub m4.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

26 Paź 2018, 12:47

I Ty piszesz o kompaktach za +- 30000zl, czy troche sobie odpłynąłeś?

No właśnie nie jest normalne, chyba, ze piszesz o czyms, o czym nie masz pojęcia, stad takie wnioski.
tomekdk
 

26 Paź 2018, 13:14

tomekdk napisał(a):Ty piszesz o kompaktach za +- 30000zl


Żaden kompakt za 30k nie jest "niesamowity".
Polecam trochę obiektywizmu i lekturę słownik a języka polskiego.

A civic to zupełnie normalne auto, w pewnych aspektach lepsze od innych aut z segmentu C za 30k, a w innych gorsze.
bartez90
Aktywny
 
Posty: 399
Prawo jazdy: 26 06 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi A4 B6
Silnik: 1.8T BEX 230 km
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004