Cała karoseria mocno szarpie po wyłączeniu samochodu.

04 Wrz 2017, 07:39

Witam!Z góry przepraszam jeśli temat trafił do złego działu ,ale nie wiem dokładnie gdzie go umieścić. Pacjent to Land Rover Discovery II TD5 z automatyczną skrzynią biegów cierpiący na MOCNE szarpanie/rzucanie karoserii przy wyłączeniu silnika.Szarpanie zdecydowanie zwiększa się po wyłączeniu auta po trasie ,lub gdy silnik się nagrzeje.Po wyłączeniu zimnego silnika szarpie ale zdecydowanie słabiej.
Nie znam się zbytnio na mechanice ,ale chyba koło dwumasowe odpada ,gdyż w skrzyni jest sprzęgło hydrokinetyczne .Więc,co może być przyczyną szarpania karoserii ? Autku ubywa również troche oleju ze skrzyni biegów,gdyż prawdopodobnie rurki idące do chłodnicy oleju gdzieś puszczają .W przyszłym miesiącu mam zamiar je wymienić ale czy taka nieszczelność i spadek ciśnienia w układzie może miec wpływ na takie szarpanie(tylko gdybam :? )?
Tomasz844
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 15 10 1986
Auto: ford
  • 05 Wrz 2017, 17:45

    Jak przełączasz biegi na postoju między D a R wyczuwasz szarpanie skrzynią?

    Poduszki skrzyni i silnika sprawdzałeś?
    Kacper
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6842
    Zdjęcia: 3348
    Miejscowość: Warszawa - okolice
    Prawo jazdy: 14 09 1997
    Auto: Volvo S40
    Silnik: 2.0 140KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    05 Wrz 2017, 17:59

    Kacper,co do biegów to z N na D wchodzi bez problemu ,natomiast czasem jest faktycznie tak ,że jak przerzucam z D na R a czasem nawet z N na R to słysze z tyłu auta taki dzwięk :unsure: Coś jak zgrzyt i czasem potrafi wtedy szarpnąć/rzucić autem. Wiesz,nie wiem jak sprawdzić te poduszki dokładnie .Jeśli chodzi o te od skrzyni to chyba sam nie dam rady bo nie mam dostępu do kanału :no:
    Tomasz844
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Prawo jazdy: 15 10 1986
    Auto: ford

    05 Wrz 2017, 18:50