Do zespołu Reszta Świata, który 20 września zmierzy się z czołówką polskich kierowców na Stadionie Narodowym dołącza dwukrotny mistrz świata WRC oraz zwycięzca Rajdu Dakar 2010, Carlos Sainz. Słynny "El Matador" przywiezie do Warszawy swoją najnowszą "bestię" ze stajni Peugeot Sport - Red Bull - Total, którą zamierza zawojować Dakar 2015. VERVA Street Racing – Dakar na Narodowym będzie tym samym pierwszą publiczną prezentacją tego samochodu!
Ten hiszpański kierowca, który rajdową karierę rozpoczął w 1980 roku, zdobył dwukrotnie tytuł Mistrza Świata (1990, 1992) oraz czterokrotnie Wicemistrza Świata w WRC. Później, po zakończeniu rywalizacji w tej kategorii, ścigał się w rajdach cross country, wygrywając Silk Way w 2009 roku, a rok później Rajd Dakar. Sainz przyjedzie do Polski, aby zaprezentować swoje nieprzeciętne umiejętności podczas głównego show VERVA Street Racing – Dakar na Narodowym, gdzie zmierzy się w kategorii "Samochody rajdowe WRC" za kierownicą Peugeota 208 Rallycross. Będzie to jego symboliczny powrót do tej mistrzowskiej serii.
"Dakarowa edycja VERVA Street Racing nie mogłaby się odbyć bez prawdziwych mistrzów tego rajdu. Udział "El Matadora" to wielkie wyróżnienie dla naszej imprezy i kolejny dowód na prestiżową pozycję wydarzenia w światowym motorsporcie. Tym bardziej, że Sainz podczas VERVA Street Racing zaprezentuje samochód, którym za kilka miesięcy będzie przemierzał pustynie w Rajdzie Dakar 2015" powiedział Leszek Kurnicki, Dyrektor Wykonawczy ds. Marketingu PKN ORLEN.
Pierwsze 15 tys. osób, które zakupi bilet na VERVA Street Racing, otrzyma możliwość odwiedzenia parku maszyn na zewnętrznej promenadzie Stadionu Narodowego na kilka godzin przed główną imprezą. Będzie to wyjątkowa okazja, aby z bliska obejrzeć 340-konny model Peugeot 2008 DKR, który przywiezie ze sobą Carlos Sainz. Co ciekawe, choć prym ciągle wiedzie napęd 4x4, inżynierowie w tym przypadku postawili na nietypowe dla rajdów cross country rozwiązanie, czyli udoskonalenie napędu na dwa koła.
Mając za sobą siedmiokrotny udział w Dakarze w kolorach Red Bulla i ścigając się samochodami o napędzie zarówno na cztery, jak i na dwa koła, Carlos Sainz podkreśla zalety aktualnego rozwiązania. "Mniejsza waga takiego napędu oraz możliwość zamontowania większych kół przekłada się na zwrotność i sprawniejsze pokonywanie przeszkód. Gorąco zachęcam polskich fanów do odwiedzenia naszego stanowiska w parku maszyn i przyjrzenia się z bliska tej niezwykłej maszynie!" dodaje mistrz. Podczas Pit Party obejrzymy także kultowego Peugeota 205 Turbo 16, który wygrał Rajd Paryż-Dakar w 1987 i 1988 roku.
Czy serwisowanie w ASO się opłaca? Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
Samochody elektryczne – co warto wiedzieć? [część II] Kontynuujemy nasz przewodnik po świecie motoryzacji napędzanej elektrycznością, który wzbudza zainteresowanie coraz większej liczby osób. Wraz z nimi pojawia się wiele pytań. W tej części analizujemy stereotypy ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.