II edycja ekoRAJD'u

II edycja ekoRAJD'u

22 Sie 2014, 13:55

ekoRAJD, który odbył się w minioną niedzielę połączył próby sportowe i "jazdę o kropelce". Trasa, mająca niespełna 200 kilometrów, prowadziła z Wieliczki do Krynicy. Próby sportowe zaplanowano tuż po starcie w Wieliczce, następnie w Dobczycach, Limanowej i na końcu w Krynicy, bezpośrednio przed najważniejszym tankowaniem przy udziale sędziów. To właśnie zużycie paliwa było decydujące, jednak bez szybko przejechanych prób sportowych nie można było wygrać tego rajdu. Do takiej rywalizacji świetnie nadaje się Volkswagen Golf GTD, który jest zarówno bardzo szybki jak i bardzo oszczędny.

Najoszczędniej pojechali: Artur Prusak z Teresą Klimczyk Toyotą Priusem przed Mariuszem i Marcinem Suss Oplem Amperą, gdzie średnie zużycie paliwa tych samochodów było na granicy 4 litrów na 100 kilometrów. Volkswagen Golf GTD prowadzony przez Maćka Steinhofa spalił niewiele więcej, a był zdecydowanie szybszy od konkurencji. Golf GTD wyposażony jest w silnik wysokoprężny o mocy 184 KM. Do pierwszej setki rozpędza się zaledwie w 7,5 sekundy, a średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi tylko 4,2 l/100 km.

Image

Podczas ekoRAJDU za kierownicą Golfa GTD zasiadł usytułowany kierowca wyścigowy Maciej Steinhof, który aktualnie znajduje się w czołówce klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup. Maciej tak podsumował swoje zwycięstwo w ekoRAJDZIE: "Jestem bardzo zadowolony, ale i zaskoczony możliwościami Volkswagena Golfa GTD. Wygrać próby z Audi R8 czy Mercedesem AMG, gdzie za kierownicą siedzieli świetni kierowcy, to na prawdę sukces. Krystian Korzeniowski, z którym ścigamy się w Volkswagen Castrol Cup jechał benzynowym samochodem i z moim dieslem był bez szans. Golf GTD to najlepsze połączenie sportowych osiągów i minimalnego zużycia paliwa, czyli idealne auto na taki rajd..."

Trudną, górską trasę, która liczyła 177 km i obejmowała przejazdy przez kilka miast, zawodnicy musieli pokonać w określonym czasie, który wymuszał dość żwawe tempo. Średnia prędkość wyniosła 55 km/h, co w tych warunkach oznaczało, że kierowcy często musieli poruszać się z maksymalną, dozwoloną prędkością. Maciej Steinhof w Golfie GTD, z uwzględnieniem szybkich prób sportowych, uzyskał spalanie 3,94 l/100 km, jest to zużycie paliwa niższe od deklarowanego przez producenta.

W ekoRAJDZIE wystartowało 29 załóg. Wśród uczestników imprezy można było spotkać wielu doświadczonych kierowców, oprócz dwóch kierowców Volkswagen Castrol Cup na starcie stanął m.in. Tomasz Czopik, rajdowy mistrz Polski z 2003 roku.

źródło: VW, ekoRajd
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2298
Zdjęcia: 8333
Rejestracja: 18 Cze 2012, 12:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niepowtarzalny Opel ADAM w modnym segmencie A Niepowtarzalny Opel ADAM w modnym segmencie A
    Opel ADAM niewielki pojazd o długości zaledwie 3,7 i szerokości 1,97 metra (wraz z lusterkami bocznymi) oferuje praktycznie nieograniczone możliwości w zakresie zaspokajania indywidualnych potrzeb użytkowników. Na ...
    Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe Łańcuchowe rozrządy nie są bezobsługowe
    Jeśli nie chcesz mieć problemu z łańcuchowym napędem rozrządu, powinieneś nauczyć się dbać o nowoczesny silnik. Myślisz, że skoro kupiłeś nowy lub kilkuletni samochód, to nie musisz nawet zaglądać pod maskę pomiędzy ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      passat b5 german style
      Monster Truck Rock Star, 11
      Subaru Impreza STI