Ceny czynnika R134a w EU, USA i RPC? Wyciąganie kasy od kierowców!

09 Cze 2019, 13:15

Postanowiłem napisać o słynnym czynniku R134a który dobrze znany jest właścicielom samochodów z klimatyzacją. Ceny tego czynnika w EU są chore i jak dla mnie jest to ewidentne wyciąganie kasy z kieszenie kierowców przez co zaczynają się kombinacje i nabijanie klimy innymi gazami na których układ potrafi pracować z tego co widać, wystarczy obejrzeć filmiki na YT i poczytać trochę w necie na ten temat.

Wertowałem trochę internet szukając cen tego czynnika i z moich obserwacji wynika że w USA można taką samą butlę kupić przewie o połowę taniej niż u nas a w RPC nawet o 1/3 taniej :?

Jeszcze jedna sprawa dlaczego u nas klimę serwisuje się co roku bo ubytki czynnika są na tyle duże że raczej powinno się to zrobić po takim czasie, a mój znajomy mówi że w Stanach robią to średnio na 3-4 lata a i bez tego klima działa i nic się z nią nie dzieje? Mają szczelniejsze układy w tych wersjach amerykańskich czy bardziej przykładają się do uszczelnienia całego układu?

Piszcie poniżej jakie są ceny serwisu klimatyzacji w Waszej miejscowości/gminie i czy jest to z odgrzybianiem?

Lewa strona Warszawy -> Pruszków, Janki i okolice:
- serwis klimatyzacji 200-250zł lub 100zł (podłączenie maszyny) i 30-35zł 100g czynnika,
- odgrzybianie około 50zł.

PS. Ciekawe jest to że dwa lata temu serwis klimy robiłem za 100zł (bez odgrzybiania).
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

09 Cze 2019, 14:12

Cichy77 napisał(a):Jeszcze jedna sprawa dlaczego u nas klimę serwisuje się co roku bo ubytki czynnika są na tyle duże że raczej powinno się to zrobić po takim czasie, a mój znajomy mówi że w Stanach robią to średnio na 3-4 lata a i bez tego klima działa i nic się z nią nie dzieje?

Pewnie w niektórych serwisach jest to łatwy sposób na wyciągnięcie dodatkowej kasy od klienta.
U mnie do klimy(stary czynnik) serwis jeszcze nie zaglądał(mam na myśli uzupełnianie czynnika, bo czyszczona to była). Nawet na 3 przeglądzie sam się o to pytałem- odpowiedź- nie ma takiej potrzeby.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3737
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2019, 17:16

Cichy77 napisał(a): a mój znajomy mówi że w Stanach robią to średnio na 3-4 lata
To jednak czesto.. :wink: Moj znajomek ma VW B 5 i oznajmił mi ze nikt do kimy nie zagladał juz 8 lat.Ja mam to co widac w avantarze i po 1 roku do ponownego napełnienia.Mysle ze tez musi byc cos nieszczelne ale sam nie bede grzebal... :mrgreen:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

09 Cze 2019, 21:43

No dobra, Panowie policzyłem jeszcze ile kosztuje warsztat 100g czynnika R134a :yes: przy założeniu że butla o wadze 12kg kosztuje 1500zł to taka średnia cena u nasz jak patrzyłem.

12000g = 1500zł
Liczymy
1500/120 = 12,5zł :o Tyle warsztat kosztuje dobicie 100g brakującego czynnika!

No dobra ktoś powie że butla taka kosztuje 2000zł. Ok niech będzie wtedy wyjdzie że warsztat za 100g płaci 16,7zł :yes:

Czyli zwykły kierowca tam gdzie pobierają opłatę za ilość brakującego czynnika płaci przynajmniej drugie tyle co jest w rzeczywistości warty bo szukając ostatnio nie znalazłem warsztatu z niższą ceną za 100g niż 30zł.

Opłata za podłączenie urządzenia musi być bo nie jest ono tanie ale myślę że tu ceny powinny być w granicach 80-100zł już z wymianą oleju bo przecież dodają go tylko kilka ml.

Piszcie co myślicie bo dla mnie jak ktoś z góry mówi za serwis 200-250 zł to przegięcie.
Cichy77
Forumowicz VIP
 
Posty: 5225
Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!

10 Cze 2019, 21:17

Ja w Chrzanowie w zeszłym tygodniu płaciłem 40 zł za 100 gram czynnika.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Cze 2019, 23:29

Cichy77 napisał(a):Czyli zwykły kierowca tam gdzie pobierają opłatę za ilość brakującego czynnika płaci przynajmniej drugie tyle co jest w rzeczywistości warty bo szukając ostatnio nie znalazłem warsztatu z niższą ceną za 100g niż 30zł.
Spójrzmy na ten temat nie ze strony zwykłego kierowcy a ze strony warsztatu. Są od niedawna jakieś tam ustawowe regulacje w tej materii dla właśnie warsztatów czyniących te usługi. Np. obowiązkowe szkolenia / certyfikaty , rozliczanie z czynnika potwierdzone naprawą itp...... Poczytać . Ktoś musi zapłacić za koszty pracy panów od klimy. No i jeszcze marże , a najtańsza kima to z łokcia :D
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4826
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna