Check engine i problem z obrotomierzem

24 Lip 2021, 20:28

PO504, PO488, PO402 - to są kody tych błędów
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1

25 Lip 2021, 15:33

Błąd P0504 to problem z włącznikiem hamulca. Przyczyną może być albo włącznik hamulca, albo spalona żarówka albo inny problem elektryczny. Może to być też PCM.
P0488 wskazuje na problem z zaworem EGR. Może to być problem z samym zaworem ( np. zabrudzony albo uszkodzony ), a może to być problem z elektryką. Może to być też uszkodzony czujnik TPS.
P0402 to błąd związany z nieprawidłową recylkulacją spalin.
Błąd P0504 to może być błąd dodatkowy, nie mający żadnego związku z pozostałymi dwoma. Ewentualnie wspólnym mianownikiem może być elektryka.
Co do dwóch pozostałych, to podejrzewam, że najpierw należałoby się zainteresować zaworem EGR. Może on być zablokowany w pozycji otwartej.
Twoje auto nie auto do jeżdżenia po mieście i robienia krótkich tras. Ten silnik nie nadaje się do tego. Autem z takim silnikiem jeździ się tylko w trasy. Niestety. Inaczej będziesz miał same z nim problemy. Diesle to juz nie to, co było kiedyś, 25 lat temu. Teraz już nie patrzy się na to, że spalają mniej niż benzyniaki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17766
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

27 Lip 2021, 18:51

Czyli tak jak myślałem, za niedługo problem powróci. DPF do miasta odpada, egr to też durny wymysł, który zabija silnik(przy zamulaniu auta) zaczynając od dolotu.
quel
Aktywny
 
Posty: 440
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.9 M-jet
Rok produkcji: 2008

27 Lip 2021, 19:57

Słuchajcie. Dzisiaj wybrałem się w podróż i nagle zaczęła mrugać czerwona kontrolka od niskiego ciśnienia oleju. Przejechałem tak kawałek i zajechałem do warsztatu ( akurat był po drodze) no i okazało się że olej jest i to nadmiar tylko rozrzedzony..Olej do wymiany ale czy to dlatego że proces wypalania DPF był przerywany ? Sprawdzali i DPF nie jest zapchany , może dlatego że ostatnio wybrałem się w trasę właśnie z zamiarem wypalenia go
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1

28 Lip 2021, 10:30

Robben1624 napisał(a):Olej do wymiany ale czy to dlatego że proces wypalania DPF był przerywany

Robben1624 napisał(a):Sprawdzali i DPF nie jest zapchany

Skoro DPF nie jest zapchany, to nie jest to przyczyną. Aczkolwiek to stwierdzenie wydaje mi się bardzo podejrzane. W jaki sposób to sprawdzili? Musisz być pewny na 100%, że to nie wina DPF-a. Bo jeżeli tak, to sama wymiana oleju nic nie pomoże. Najpierw rrzeba wypalić DPF.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17766
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Lip 2021, 11:30

Podejrzewam że olej się rozrzedzil bo nie dałem się temu dpfowi wypalić (jazda na krótkich odcinkach po mieście) Teraz DPF jest ok bo po diagnostyce byłem się przejechać na trasie. Tak to widzę. Tak mi to też tlumaczyli
Robben1624
Początkujący
 
Posty: 54
Zdjęcia: 1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Samochody z cyfrowymi lusterkami bocznymi
    Cyfrowe lusterka boczne – gadżet, czy realne ułatwienie dla kierowców? Na to pytanie najlepiej odpowiedzieć samemu, po przejażdżce samochodem z takim rozwiązaniem. Jakie modele dostępne w polskich salonach już ...
    Jak bezpiecznie podróżować z psem?
    Wyjeżdżając z psem należy zadbać o jego bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Jazda samochodem, przyspieszanie, hamowanie, głośna muzyka czy praca silnika, są dla naszego pupila bardzo stresujące. Pamiętajmy, że odpowiednie ...

  • 28 Lip 2021, 12:09

    Olej w silniku rozrzedza się paliwem które jest w większej ilości podawane podczas procesu wypalania filtra DPF. Dlatego oleju przybywa a nie ubywa i to również trzeba kontrolować.

    Jeżdżąc w trasie na dłuższych odcinkach wypalanie DPFu pojawia się radziej paliwo które dostanie się do oleju najczęściej odparowuje podczas pracy silnika i wszystko jest ok. Jednak kiedy jeździsz na krótkich odcinkach to raz że DPF częściej się będzie próbował wypalać a dwa że przez to trafia też więcej paliwa do oleju i ono z kolei nie ma możliwości odparowania podczas pracy silnika (za krótkie cykle). Mając to na uwadze mamy większe prawdopodobieństwo wystąpienia problemów tak jak to jest u ciebie. Jedna trasa 100km nic nie pomoże. Musiał byś robić ją cyklicznie co kilka dni żeby uniknąć większych problemów.

    Trzeba było poprosić żeby w warsztacie przeprowadzili procedurę wypalania DPFu.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4101
    Zdjęcia: 12

    28 Lip 2021, 12:18

    Ale DPF jest ok. Zapchany w około 17 procentach tak mówili. Jeśli będę unikał krótkich tras to powinno być chyba ok ?
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    28 Lip 2021, 12:31

    Teoretycznie tak ale myślę, że problemy będą wracały jak będziesz jeździł na krótkich odcinkach. Tu musisz pamiętać o częstej wymianie oleju nie więcej niż co 10tkm.

    Pamiętaj, że w DPF sadza się wypala ale popiół odkłada się i nie da się go wypalić i tu pozostaje jedynie czyszczenie mechaniczne filtra żeby się go pozbyć.

    Duży masz przebieg?
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4101
    Zdjęcia: 12

    28 Lip 2021, 12:35

    Przebieg 135000.
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    28 Lip 2021, 12:44

    No to nie tak dużo. Generalnie jak auto lata w większości w trasy to z DPFem nie powinno być problemów nawet do 200tkm. Jednak różnie to bywa.
    Rokiko
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4101
    Zdjęcia: 12

    28 Lip 2021, 13:23

    A jeśli chodzi o ten check engine to mi ta kontrolka nie gaśnie po przekręceniu kluczyka, gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika.. To jest wszystko ok ? Nie przejmować się tym ?
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    28 Lip 2021, 19:00

    Bo tak ma być, kontrolka silnika, oleju itd gaśnie po odpaleniu. :naughty:
    Dpf w fiatach są bezproblemowe, postaraj się nie przerywać procesu wypalania tzn nie gasić samochodu jak już się zacznie.
    quel
    Aktywny
     
    Posty: 440
    Auto: Fiat Bravo
    Silnik: 1.9 M-jet
    Rok produkcji: 2008

    28 Lip 2021, 19:50

    Ok rzeczywiście zapomniałem o tym już mi się mętlik zrobił... Ok to dzięki chyba na razie możemy zakończyć dyskusje
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1

    28 Sie 2021, 06:51

    Minął miesiąc i muszę wznowić temat. Otóż sprawa ma się tak..
    Ostatnio przed wyjazdem sprawdziłem poziom oleju, był ok gdzieś 2/3 między max a min. Wyjechałem z miasta do mniejszej miejscowości długość trasy 80 km, jakieś 10% tego to była jazda miejska. Kolejna trasę zrobiłem około 50 km, tutaj była jazda po mieście powiedział bym że 50%.No a później wróciłem znów 80 km spowrotem głównie trasa. Po powrocie olej sporo powyżej max. Nie wiem czy ten olej jest rozrzedzony ropą, nie umiem tego poznać, na razie odesłałem nadmiar strzykawką, chociaż wiem że to nie rozwiązanie. Jadąc na trasie nie dało się cały czas jechać na jednym biegu i ze stałymi obrotami, chociaż utrzymywałem między 2000 a 3000. Ale czyżby to była znów wina dpfa ? Co może być tu nie tak ? Może ja znów robię jakieś błędy ? A może wtryski leją ?
    Robben1624
    Początkujący
     
    Posty: 54
    Zdjęcia: 1