Chrysler Voyager 98 2,5 TD fabryczny central zamek

02 Lut 2017, 12:02

Chrysler Voyager 98 2,5 TD fabryczny central zamek

Witam. Od pewnego czasu central zamek w mojej skorupie zachowuje się irracjonalnie. Na początku zaczął fiksować od przypadku do przypadku z pilota, kluczyka i za pomocą przycisków drzwiowych. Czasami wykonywał tylko jedną funkcję(zamknij lub otwórz). Czasem w ogóle nie działał. Niekiedy pomagało odłączenie accu. Z przycisków lokalnych w drzwiach było podobnie. Teraz (przerósł) sam siebie i działa tak; po próbie otwarcia kluczykiem drzwi kierowcy(jedyny sposób by wejść do fury) - zamyka pozostałe drzwi z klapą tylną włącznie. Mechanicznie przy pomocy chorągiewki w drzwiach zamyka i otwiera, ale po uruchomieniu silnika - tylko otwiera. Pilot sprawdzony testerem na obecność generowanego sygnału. Przyznam, że lekko zgłupiałem. Macie na to jakiś patent? Może kawałek schematu który zawiera obwód zamka centralnego wzajemne połączenia modułu RKE z modułem komfortu i microswitchami drzwi, zamków itp?
Niekiedy wystarczy przekręcić kluczyk w pozycję zapłon, a część funkcji wraca na swoje miejsce i już można przyciskiem drzwiowym otwierać i zamykać. Myślę, że to może być kiepska masa w obwodzie central zamka.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

02 Lut 2017, 20:21

Jak zamek działał prawidłowo to z pilota za pierwszym naciśnięciem otwierałeś tylko drzwi kierowcy czy wszystkie drzwi?

W twoim modelu BCM obsługuje funkcje centralnego zamka. Powinien być gdzieś nad nogami kierowcy.
Wrzucam obrazek jak on wygląda.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



U ciebie powinny chyba być chyba trzy takie same przekaźniki od centralnego nad nogami kierowcy. Możesz je zlokalizować otwierając i zamykając pilotem samochód. Jeden jest od otwierania tylko drzwi kierowcy, drugi odpowiada za otwieranie pozostałych drzwi, a trzeci za zamykanie tak to jest w Voyagerze III generacji .
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lut 2017, 17:22

Pilot przestał działać mniej więcej w tym samym czasie kiedy zaczęły się kłopoty z kluczykowaniem zamka drzwi. Co do pilota, to działał tak; jedno krótkie uderzenie pilotem otwierało tylko drzwi "pana kierowcy", następne kolejne drzwi z klapą włącznie. 8)
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Lut 2017, 19:24

stefann napisał(a):Pilot przestał działać mniej więcej w tym samym czasie kiedy zaczęły się kłopoty z kluczykowaniem zamka drzwi.
Więc to pewnie nie jego wina, obstawiam kłopoty z modułem od centralnego (np. brak masy) który wysyła dziwne wygnały i przez to centralny źle działa. Ten moduł w nowszym modelu znajduje się w lewych tylnych drzwiach więc może u ciebie też jest w tym samym miejscu, ale trzeba to sprawdzić.

A przycisk od centralnego zamyka samochód i otwiera? Pewnie też nie. Znajdź przekaźniki i sprawdź czy działają. Czy dochodzi do nich napięcie i impulsy sterujące zamykaniem i otwieraniem. Jak będzie brak impulsów to winy powinien być moduł.
Posprawdzaj masy czy nie ma z nimi problemu.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

03 Lut 2017, 19:35

Przyciski drzwiowe od zamykania i otwierania ożyły. kluczykiem mogę tylko zamknąć centralnie wszystkie drzwi, ale... Zamknąć mogę pokręcając kluczykiem w stronę otwierania(w lewo). I tu zbaraniałem. Gdzie szukać ew. przerw w masach.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

03 Lut 2017, 19:59

stefann napisał(a):Zamknąć mogę pokręcając kluczykiem w stronę otwierania(w lewo)
A jak przekręcasz w prawo to absolutnie nic się nie dzieje?

Pilot całkiem padł? Sprawdzałeś czy jest w nim dobra bateria?

stefann napisał(a):Przyciski drzwiowe od zamykania i otwierania ożyły.
Jeżeli działają i zamki się otwierają i zamykają prawidłowo to przekaźniki też będą ok. Problem musi być w komunikacji zamek -> moduł centralnego i odbiornik pilota -> moduł centralnego. Poszukaj tego modułu i sprawdź jego podłączenia.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...

03 Lut 2017, 21:42

Jak przekręcam kluczem w prawo to zamykają się drzwi tylko te w którym kluczyk(nie słychać tykania przekaźnika), Jak przekręcam w lewo (w stronę otwierania) to zamykają mi się pozostałe drzwi z klapą włącznie(słychać tykanie przekaźnika)
Z pilotem/pilotami było tak; Kiedy kupiłem Vojka w pierwszym pilocie była jedna bateria 2032 a w drugim 2x 2016 - czyli w jednym 3V a w drugim 6V i wszystko działało. Przez pewien czas było tak, że pilot działał na jednej baterii bo na dwóch nie chciał i było cacy. Kiedy zaczął wariować zakładałem mu dwie baterie i hulał do czasu kolejnego buntu. To samo zaczęło się dziać z drugim pilotem. Teraz już dokładanie/odejmowanie baterii nie pomaga żadnemu pilotowi. Moje pytanie jest następujące; gdzie jest moduł centralnego? W BCM? Bo RKE jest u mnie z lewej strony kokpitu nad licznikami pod górną półką przykrywającą ww.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

08 Lut 2017, 14:33

stefann napisał(a):Jak przekręcam kluczem w prawo to zamykają się drzwi tylko te w którym kluczyk(nie słychać tykania przekaźnika)
Może tu być problem w samym zamku z elektryką, skoro w drugą stronę działa. Sprawdź tam podłączenia i jak okaże się że zacznie działać prawidłowo to piloty trzeba by było sprawdzić czy nie rozkodowały się bo tak też może być. Wtedy wymiana baterii i przypisywanie pilotów od nowa (najlepiej jak by ktoś miał skaner DRBIII do tej operacji).

stefann napisał(a):RKE jest u mnie z lewej strony kokpitu nad licznikami pod górną półką przykrywającą ww.
Zgadza się ten odbiornik sygnału z pilota jest umieszczony za zegarami.

stefann napisał(a):Moje pytanie jest następujące; gdzie jest moduł centralnego?
Sterownik powinien być w tylnych lewych drzwiach. Tak jest w wersji RG od 2001 roku więc myślę że u ciebie też tak będzie.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

18 Lut 2017, 23:21

U mnie w tylnych lewych drzwiach nie ma żadnej wiązki. Nawet wyłącznik oświetlenia kabiny jest mocowany do słupka.
stefann
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 01 06 1973
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler Voyager
Silnik: 2,5TD
Paliwo: Diesel
Typ: Van
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998