Ciekawe coupe/cabrio w automacie do 55-60k PLN

30 Sie 2023, 00:39

Cześć, szukam ciekawego i w miarę możliwości jak najmniej awaryjnego autka, którego będę używał jako tzw. "daily" (mieszkam w mieście, ale najczęściej używam auta "na trasie"). Jeśli wybór padłby na coś z większym silnikiem (np. ze sprowadzeniem USA), fajnie gdyby dobrze współpracował z instalacją gazową. Tutaj dodatkowo uwzględniam dostępność i cenę różnego rodzaju części.

Specyfikacja:
- Rocznik >= 2010
- Benzyna/Benzyna + LPG
- Automatyczna skrzynia biegów
- Typ nadwozia: sportowy (coupe) lub kabriolet
Cena, w której chciałbym się zmieścić, to maksymalnie 55000-60000 zł.

Z samochodów, które oglądałem "na żywo", wizualnie najbardziej podobały mi się:

Chevrolet Camaro V gen. z silnikiem 3.6L V6
Ford Mustang V gen. z silnikiem 3.7L V6 (wnętrze nieco "toporne", ale na spokojnie ujdzie :roll: )
Audi A5 Coupe 2.0 TFSI 211KM

W ogłoszeniach z internetu znalazłem również inną interesującą propozycję (Hyundai Genesis Coupe): https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/h ... FMak7.html

Co myślicie o wspomnianych wyżej modelach? Wiem, że rozbieżność jest spora, ale ciekawi mnie którego z wymienionych lub innych modeli wybralibyście najchętniej na moim miejscu?

Dzięki i pozdrawiam
szczypek1337
Nowicjusz
 
Posty: 5

30 Sie 2023, 09:33

szczypek1337 napisał(a):fajnie gdyby dobrze współpracował z instalacją gazową
To tu chyba najlepiej wypada
szczypek1337 napisał(a):Chevrolet Camaro V gen. z silnikiem 3.6L V6
szczypek1337 napisał(a):znalazłem również inną interesującą propozycję (Hyundai Genesis Coupe)
A to jest bardzo interesujące auto i chyba kupisz je najnowsze biorąc pod uwagę pozostałe które wymieniłeś.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

30 Sie 2023, 13:31

Jakikolwiek US car z silnikiem mniejszym niz 5 litrow to profanacja. Jak myslisz ile mniej bezdie bral tem, 3,6 czy 3,7 ? W pewnych sytuacjach moze spalic i wiecej kwestia jazdy i ECO :mrgreen:

Oimysl nad SLK .

:wink:

.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

30 Sie 2023, 17:57

Ja bym spojrzał na np:
- Mazda MX-5 (Miata)
- Audi A3 Cabriolet
- BMW 2 Series Coupe/Convertible
- Ford Mustang
- Volkswagen Golf Cabriolet
- Opel Cascada
- Peugeot 308 CC
- MINI Cooper Convertible
- Nissan 370Z Coupe
- Fiat 124 Spider

Wybrał kilka modeli które Ci najlepiej odpowiadają i dopiero zastanawiał się w nich nad opcją silnikową.
Andy33
Początkujący
 
Posty: 51

31 Sie 2023, 19:08

Andy33 napisał(a):Wybrał kilka modeli które Ci najlepiej odpowiadają i dopiero zastanawiał się w nich nad opcją silnikową.


Conajmniej wiekszej polowy, za podyny budget nie jest osiagalna


:wink:

.
Ostatnio edytowany przez mike, 31 Sie 2023, 20:58, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Zwracaj większą uwagę na pisownię, bo ciężko czyta się Twoje posty
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

01 Wrz 2023, 07:46

Jako że z cabrio mam sporo do czynienia to powiem tylko jedno, dach musi być sztywny gdy nie masz garażu a auto służy na daily
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16351
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

01 Wrz 2023, 11:43

Kao napisał(a):Jako że z cabrio mam sporo do czynienia to powiem tylko jedno, dach musi być sztywny gdy nie masz garażu a auto służy na daily


Mialem jedno z miekim dachem, przez 3 czy 4 lata stalo pod chmurka. Gdyby nie fakt, ze na skrzyzowaniu zostalem najechany poprzez drzewo, to najprawdopodobniej jakis czas jeszcze bym nim smigal.

Sa auta, ktore maja dach mieki ale mozna do nich dokupic tez Hard Top, co niestety kosztuje no i trzeba miec miejsce, gdzie bedzie sie go trzymac w lecie. Problemem jest raczej, ze koszt takich aut moze przekroczyc dudget.

Aletak jak powiedziales twardydach jest opcja non plus ultra.

:wink:

.
AndySL
Początkujący
 
Posty: 152
Zdjęcia: 3
Paliwo: Inne

05 Wrz 2023, 00:21

Dzięki wszystkim za ciekawe propozycje, na pewno coś rozważę ;-)

Kao napisał(a):Jako że z cabrio mam sporo do czynienia to powiem tylko jedno, dach musi być sztywny gdy nie masz garażu a auto służy na daily

Też to zauważyłem oglądając samochody z tzw. "miękkim" dachem. Na większości z nich materiał wyglądał już na bardzo zmęczony, dodatkowo zauważalne były liczne odbarwienia i przetarcia. Obawiam się, że ciężko byłoby znaleźć soft-top z dobrze utrzymanym dachem.

AndySL napisał(a):Jakikolwiek US car z silnikiem mniejszym niz 5 litrow to profanacja. Jak myslisz ile mniej bezdie bral tem, 3,6 czy 3,7 ? W pewnych sytuacjach moze spalic i wiecej kwestia jazdy i ECO :mrgreen:
Niestety rozbieżność cen pomiędzy V8, a V6 jest ogromna. W budżecie, który chciałbym przeznaczyć na samochód ośmiocylindrowa wersja jest nieosiągalna.

Oimysl nad SLK .
.


Wybaczcie, zapomniałem wspomnieć - mimo, że szukam auta typowo dla "funu", w grę wchodzą pojazdy 4-osobowe.

Co do amerykańskich propozycji typu "pony car", tj. wspomniany wcześniej Mustang / Camaro, słyszałem że w obu przypadkach 5 generacje bywają bardzo ciężkie do opanowania (szczególnie przesiadając się z europejskiego hatchback'a). Czy jest z tym aż tak źle jak mówią opinie?
szczypek1337
Nowicjusz
 
Posty: 5

05 Wrz 2023, 09:41

szczypek1337 napisał(a):bywają bardzo ciężkie do opanowania (szczególnie przesiadając się z europejskiego hatchback'a). Czy jest z tym aż tak źle jak mówią opinie?
W jakim sensie? Podczas jazdy? Przy normalnej jeździ nie widzę tu większego problemu :wink:

Kao napisał(a):dach musi być sztywny gdy nie masz garażu a auto służy na daily
Również mam podobne zdanie w tej kwestii.

AndySL napisał(a):Jakikolwiek US car z silnikiem mniejszym niz 5 litrow to profanacja. Jak myslisz ile mniej bezdie bral tem, 3,6 czy 3,7 ? W pewnych sytuacjach moze spalic i wiecej kwestia jazdy i ECO
Zależy jak do tego podchodzisz no i jaki silnik wybierzesz, a do tego jak będziesz jeździł. Czy masz lekką nogę czy też ciężką itd. no i czy zależy Ci na LPG bo tu też niektóre silniki lepiej się sprawdzają.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

05 Wrz 2023, 11:19

Rokiko napisał(a):W jakim sensie? Podczas jazdy? Przy normalnej jeździ nie widzę tu większego problemu


Jedziesz Golfem i dajesz gaz do podłogi w zakręcie - nic się nie dzieje
Jedziesz Mustangiem V8 i robisz to samo - matko bosko halyna trzymaj się!

Może o to chodziło?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2023, 11:25

galakty napisał(a):Może o to chodziło?
Tak to widzę, bo inaczej tego chyba nie da się wytłumaczyć :wink:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9804
Zdjęcia: 35

05 Wrz 2023, 14:02

Mercedes-Benz E-Class Cabriolet:
Zalety: luksusowe wnętrze, komfort jazdy, solidne silniki.
Wskazówka: Upewnij się, że samochód miał regularne przeglądy, zwłaszcza jeśli chodzi o skomplikowane systemy elektroniczne.
januszek1
Nowicjusz
 
Posty: 6
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Skoda Octavia
Paliwo: Diesel

05 Wrz 2023, 15:32

januszek1 napisał(a):Upewnij się, że samochód miał regularne przeglądy, zwłaszcza jeśli chodzi o skomplikowane systemy elektroniczne.
Czyli jakie to przeglądy i jak to sprawdzić?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16351
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

05 Wrz 2023, 15:40

Kao napisał(a):Czyli jakie to przeglądy i jak to sprawdzić?

A mi się wydaje że to jest ewolucja spamu :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10487
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

05 Wrz 2023, 16:37

W copue to możesz polować na W204 z V6, ich akurat trochę jest. ;)

3.5 o oznaczeniu M276 (306KM) średnio z gazem ale spalanie na przywoitym poziomie (9-12L) albo 3.0/3.5 (231KM lub 272KM) M272 które kocha się gazem bo spalanie na poziomie 14L nie jest niczym trudnym do osiągnięcia.
kasia98
Nowicjusz
 
Posty: 13