Ciekawy kompakt do 30 tys

14 Maj 2022, 11:57

Witajcie, zastanawiam się na co zmienić samochód w budżecie ok 30 tys, benzyna, kompakt, 5 drzwi, moc powiedzmy 170+ żeby po chipie osiągnąć 200km :D, co do wyposażenia wymagań nie mam jakich dużych, światła LED/ksenon, wygodne fotele, tempomat, sztywniejsze zawieszenie, ogólnie ważniejsze są dla mnie właściwości jezdne, niż pierdoły typu kierownica multimedialna, grzane tyłki, szklany dach itd. Od razu mówię żadnych Niemców.

Najpierw zaciekawiło mnie renault Megane 3 GT z 2.0 tce, jednak mało jest tych samochodów na rynku, obecnie stanęło na ar giulietta 1.4t 170 km, co sądzicie o niej, szczególnie automaty TCT, dziękuję za opinię.
Miquelq
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Maj 2022, 12:33

Miquelq napisał(a):co sądzicie o niej, szczególnie automaty TCT

A czy Małysz umie skakać ? :naughty:

Wpisz sobie na google "alfa tct problems" :ok:

Miquelq napisał(a):Najpierw zaciekawiło mnie renault Megane 3 GT z 2.0 tce, jednak mało jest tych samochodów na rynku, obecnie stanęło na ar giulietta 1.4t 170

To w końcu szukasz golfa ? Megane 3 GT jest mniej ale to nie powód żeby z niej rezygnować. Do tego wspominasz o czipsowaniu a w Megane masz 2,0 a nie 1,4 jak w ar.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8541
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2022, 12:34

Z tego 1.4 już wiele nie wyciągniesz, moc to jedno ale charakterystyka drugie. Małe turbo trzeba kręcić i będzie "puchnąć" przy wyższych prędkościach.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 7807
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

14 Maj 2022, 12:45

Z tą ciekawością bardziej chodzi mi o wygląd, bo VW itd się przejadły i nie mają żadnych dobrych silników benzynowych. Fiatowskie 1.4 turbo znam trochę z gp i bravo, wiem, że nie są zbyt problematyczne.
Moim 1 wyborem jest meganka, jednak lubię włoskie auta, więc alfa zawsze gdzieś tam siedzi z tyłu głowy i jestem ciekaw jak to jest z awaryjnością nowszych modeli.

1.4 jak i 2.0 są na wtrysku pośrednim, więc LPG mile widziane w obecnych czasach.
Miquelq
Nowicjusz
 
Posty: 25

14 Maj 2022, 13:12

galakty napisał(a):tego 1.4 już wiele nie wyciągniesz, moc to jedno ale charakterystyka drugie. Małe turbo trzeba kręcić i będzie "puchnąć" przy wyższych prędkościach.

Zaczynasz gada po ludzku :D

Ogólnie do gabarytów Megane i arg bardziej pasuje 2,0 a biorąc pod uwagę brak napinania się na wyniki to 2,0 jest naprawdę dużo.

Alfa w niższych zakresach prędkości może mieć podobna skuteczność co Megane ale coś szybciej to Megane zostawi w tyle alfę. Co do spalania podobnie. Ar wygra mniejszymi prędkościami.
W Megane na + jest silnik, brak multiaira i m32 :mrgreen:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8541
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Maj 2022, 14:25

Macie rację, taka meganka po chipie ma więcej nm niż mój obecny diesel, a i przebieg podobny. Czy ma ona jakieś słabe punkty?
Miquelq
Nowicjusz
 
Posty: 25
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Hulajnogi elektryczne – na co powinni uważać kierowcy?
    Niebezpieczne wypadki z udziałem użytkowników hulajnóg elektrycznych nie należą do rzadkości. Badania przeprowadzone w Finlandii pokazały, że odsetek obrażeń w wypadkach u hulajnogistów jest wyższy niż ...
    Akumulator trakcyjny - wykorzystanie na każdym etapie jego życia
    Do czego może posłużyć akumulator trakcyjny oprócz napędzania pojazdu elektrycznego? Jaki pomysł ma Grupa Renault na wykorzystanie akumulatorów po zakończeniu ich "życia" w samochodzie elektrycznym? Na te pytania ...

  • 18 Maj 2022, 06:29

    Po głowie chodzi jeszcze astra j 1.6t, wiem, że to grubas 1.5 tony, ale ładna stylistyka i za 30 można kupić z niezłym wyposażeniem, jak z jakością porównując do Megane 3?
    Miquelq
    Nowicjusz
     
    Posty: 25