Citoren C5 II 2003 problem z odpaleniem samochodu.

08 Lut 2022, 14:05

Witam bardzo serdecznie forumowiczów, otóż stał mi się dziwny problem z moim Citorenem C5, mianowicie sytuacja wygląda tak, że w piątek jeszcze jeździłem normalnie samochodem, odstawilem je na rezerwie na podwórko, przez weekend nie jeździłem, odpalam je więc w poniedziałek i nie chce odpalić, kręci ale nie idzie. Myślałem ze to wina paliwa, wiec dolałem dwa karnistry diesla i dalej to samo. Na panelu wyskoczyło Economy Mode activated, wiec pomysłalem ze akumulator mogl sie rozladowac, więc podładowałem go, economy mode zniknął, kręci nie odpala. Ktoś wie dlaczego sie tak mogło stać? Podrzucam filmik co się dokładnie dzieje.

[Aby zobaczyć film musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

cytrynahdi20
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lut 2022, 14:31

Może się poprostu zapowietrzył lub jeżdżąc na rezerwie zabiłeś pompę wstępną. Jaki to silnik?
Ps. W 2003 to 2 gen nie 3, edytowałem tytuł.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16575
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

08 Lut 2022, 14:39

To jest silnik HDi 1.6 , skrzynia biegów to automat.
Ostatnio edytowany przez cytrynahdi20, 08 Lut 2022, 15:38, edytowano w sumie 1 raz
cytrynahdi20
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lut 2022, 14:40

Jak mogę zdiagnozować czy to pompa? A czy jeżeli tylko się zapowietrzyło dało radę samemu jakoś to rozwiązać? Może na Plaka go wziąć? Pozdr
cytrynahdi20
Nowicjusz
 
Posty: 4

08 Lut 2022, 17:15

Podłączyć pod lexię, kręcić silnikiem i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa. Inaczej będzie to wróżenie z fusów. Może być pompa, może być przekaźnik, może być bezpiecznik, może być równie wiele innych rzeczy.
Sam osobiście zawsze najpierw sprawdzam zasilanie na pompie. Jak nie ma, to szukam od BSI. Ale zazwyczaj jest przepalony bezpiecznik i zatarta pompa. Citroeny niestety mają wrażliwe pompy paliwa i nie lubią jak w baku jest mało paliwa. Zarówno benzyny jak i Diesle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

08 Lut 2022, 23:38

Jutro spróbuje go odpalić z samostartem, dam znac .
cytrynahdi20
Nowicjusz
 
Posty: 4

09 Lut 2022, 10:29

Obstawiam zapowietrzenie układu paliwowego.

Jaki masz układ wtryskowy Bosch czy Siemens? Rożnie się je odpowietrza dlatego to ważne. W przypadku tego pierwszego czyli układu wtryskowego Bosch masz pompę w baku więc włączasz kilka razy pod rząd zapłon żeby podała paliwo do pompy wysokiego ciśnienia. W drugim przypadku w układzie wtryskowym Siemens pod maską będziesz miał ręczną pompkę (taką gruszkę). Tu musisz nią pompować kilkanaście razy tak żeby doprowadzić paliwo do pompy wysokiego ciśnienia (powinieneś wyczuć że robi się coraz twardsza).
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10028
Zdjęcia: 35