Ford Focus 2003 r. 1.8 Tdci - problem z odpaleniem.

06 Lut 2018, 08:32

Witam serdecznie. Przychodzę na forum z następującym problemem. Otóż od pewnego czasu mam problem z odpalaniem w swoim Focusie. Problem nie leży w akumulatorze, gdyż jest stosunkowo nowy. Z chwilą gdy próbuję go odpalić to piłuje bez żadnego pożądanego skutku. Auto załapuje dopiero gdy po którymś z razów trochę "pogazuję" wtedy słychać jakby zaczynał lekko załapywać, lecz nie jest to natychmiastowe.


Jako, iż sam jestem laikiem więc zasięgałem już szereg rad, i część z tych osób wskazywało na to, że najprawdopodobniej problemem są świece, które powinienem wymienić. Inni twierdzili ,że absolutnie problem nie leży w świecach.

Jakie jest Państwa zdanie odnośnie tej kwestii? Lub też jeśli coś komukolwiek przychodzi do głowy byłbym wdzięczny za radę. Dziękuję :)
raj321
Nowicjusz
 
Posty: 4
Miejscowość: Piła
Prawo jazdy: 31 12 2009
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Ford focus mk1
Silnik: 1.8 Tdci 100KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

06 Lut 2018, 18:53

Pewnie jeździsz na oleju z przed 3 lat 15w40 z niewymienionym filtrem powietrza i paliwa na świecach po przednim właścicielu na rezerwie po tankowaniu na stacji Tesco z najtanszym chinskim nieprzystosowanym do Twojego auta aku :twisted:
Mam nadzieje że pomogłem;p
fate
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 744
Miejscowość: krs/wwa
Prawo jazdy: 0- 0-2007
Przebieg/rok: 13tys. km
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna

06 Lut 2018, 20:25

Zacznij od podstawowych rzeczy, trzeba sprawdzić czy wszystkie świece grzeją i czy dochodzi do nich prąd w ogole, druga sprawa filtr paliwa, wymieniałeś przed zimą? Stosunkowo słabe paliwo może w czasie mrozów tracić swoje właściwości i się rozdzielać i też bedzie palił. Sprawdz czy na plaka łapie.
@fate nie rób z forum chamówy
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16194
Zdjęcia: 107