Citroen C3 1.4 2002r - problemy po wymianie uszczelki pod głowicą

15 Lut 2018, 09:17

Witajcie!
Miałem problemy z uszczelka pod głowica przez co płyn chłodniczy dostawał się tam gdzie nie powinien. Zakupiłem wszystkie potrzebne części do wymiany oraz głowica po demontażu została splanowana. Przez wyciek oberwała także pompa wody, dlatego od razu wymieniłem cały rozrząd. Po wyczyszczeniu całego układu oraz zamontowaniu glowicy(nowe uszczelki pod nią oraz kolektorami) i nowego rozrządu, odpaliłem auto i pojawił się problem. Mianowicie auto odpala i chodzi wszystko jak należy bez utraty mocy, jednak słuchać delikatnie stukanie(coś w stylu cichego pierdzenia, kojarzy mi się to z maluchem- tylko że ciszej). Jakieś pomysły co to moze być? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam! :piwo:

Auto: Citroen C3 1.4 2002 PB+LPG
mrccichy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2018, 13:17

cos moze niedokrecone, kolektor dokrecony? dalej tlumik do kolektora tez?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lut 2018, 13:25

Tak, kolektor dokręcony. Oglądaliśmy cały układ wydechowy z kanału, nie było widocznych szczelin.
mrccichy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2018, 17:59

a przed tą naprawą tego nie słyszałeś? Ja kiedyś walczyłem z kolektorem wydechowym w omedze, pomogło dopiero splanowanie kolektora
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16084
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

15 Lut 2018, 19:19

mrccichy napisał(a): nie było widocznych szczelin.
Przy widocznych szczelinach byłby duży hałas . Szukaj okopceń na czarno bo Ty możesz mieć minimalną , niewidoczną szczelinę.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4673
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

18 Lut 2018, 14:15

bonifacy napisał(a): Szukaj okopceń na czarno bo Ty możesz mieć minimalną , niewidoczną szczelinę.

Dokładnie. Jak słychać pierdzenie, to szczeliny nie będzie widać. Albo szukać okopconego miejsca albo rękę nadstawić nad uszczelki ( jeżeli to możliwe ) i szukać gdzie czuć spaliny.
Rozumiem, że śruby z głowicy poprzykręcane w prawidłowej kolejności z prawidłowymi momentami i ponownie dociągnięta z prawidłowymi momentami?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Upał za kierownicą
    Drażliwość, uczucie zmęczenia, utrata koncentracji i związany z tym opóźniony czas reakcji – to tylko niektóre z konsekwencji wpływu upału na kierowcę. Pomóc może rozsądnie używana klimatyzacja, ...
    Toyota Aygo - samochód do miasta
    Z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR wynika, że pod względem liczby rejestracji model Aygo jest niekwestionowanym liderem rynku w klasie A. Od stycznia do kwietnia 2019 roku nabywców znalazło aż 1 721 ...

20 Lut 2018, 12:25

Okazało się że problemem była nowa uszczelka pod kolektorem wydechowym- miała wytłoczone "korytko" przez które wydostawało się powietrze. Problem odkryłem przy ponownym rozkręceniu kolektora i śladach sadzy na uszczelce. Dzięki za pomoc, temat zamykam. Pozdrawiam :ok: :piwo:
mrccichy
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 09 04 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Inny
Skrzynia biegów: Manualna