Usterka i wymiana stalowej rury układu chłodzenia Golf III 1.8 AAM

19 Sie 2017, 16:16

Witam.

12.08. odmówiła współpracy stalowa rurka w układzie chłodzenia. NIE WIEM, jak się ją określa FACHOWO. Po kilku minutach strachu i nerwów o nie zrobienie silnikowi krzywdy, udało się dojechać do stacji paliw, gdzie po otwarciu maski bez najmniejszego problemu zlokalizowałem źródło wycieku płynu chłodzącego. W miejscu zagięcia fabrycznego od dawna była widoczna rdza(korozja)[Ale wszystko było ok, nie było ruszane, bo nie wiadomo co to właściwie jest. Było ok do czasu. Właśnie się skończyło.]. I kawałek dalej też chyba przerdzewiało.
Na nowym elemencie(już kupiony, czeka właśnie na wymianę) było by to tutaj:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Auto to VW Golf III 1.8 AAM 75KM, Variant.

Teraz PYTANIE WŁAŚCIWE: jak to wymienić?
Czy ktoś już miał z tym do czynienia? Robił to? Czy podzieli się Informacjami, wskazówkami?
I jak to się nazywa?


Dodaję więcej zdjęć dla zobrazowania sytuacji.
Na zdjęciach widoczna wyraźnie "prowizorka", która o dziwo "działa" i to "nadspodziewanie" dobrze.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Pozdrawiam.
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1

19 Sie 2017, 20:20

TDI.SUBARU napisał(a):Teraz PYTANIE WŁAŚCIWE: jak to wymienić?
W zasadzie operacja bardzo prosta. Spuszczasz płyn , zdejmujesz opaski zaciskowe , odkręcasz śruby na wspornikach , zsuwasz węże i wywlekasz dziada. Przeca widzisz co i jak :mrgreen: Instrukcja jak dla zielonego nie potrzebna , Jak umiałeś załatać prowizorycznie to dasz radę. Inaczej do warsztatu.Montaż w kolejności odwrotnej . Co tutaj więcej pisać?
Po za tym po co tyle bezsensownych zdjęć ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4751
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

20 Sie 2017, 18:09

Element jest w aucie. Będziesz demontował, to będziesz wiedział co robisz i montaż w odwrotnej kolejności. A jak zdemontować, to wystarczy popatrzeć jak jest mocowana.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

26 Lut 2018, 13:54

Rura została wymieniona jeszcze w sierpniu. Tylko okazało się, że początkowo została kupiona zła i że trzeba było ją wymienić w sklepie, bo ta rura ma 2 warianty. Zamieniona na wariant z 1 odnogą więcej, czyli prawidłową w tym przypadku.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Wszystko jest widoczne na zdjęciach.
Nie obyło się bez regulowanych szczypiec.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Kombinerkami nie da rady złapać.
Pisałem, że nie wiadomo, jak ten element się nazywa - po prostu rura(czy przewód stalowy) układu chłodzenia.
Orientacyjny koszt na dzień 31.08.2017r.: 50-70zł, w zależności od sklepu i wariantu.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


I oto działająca prowizorka wyjęta z auta i zastąpiona nowym, sprawnym elementem \/

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Efekt końcowy w aucie:

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]



Po wymianie części pozostało uzupełnić poziom płynu chłodniczego i później spojrzeć, czy oraz ile należy jeszcze dolać(gdy silnik popracuje i płyn rozpłynie się w układzie, może go ubyć w zbiorniczku wyrównawczym). Po za tym jest w porządku.

Zdjęć wcześniej wstawiłem sporo, aby zobrazować innym ludziom w miarę możliwości jak najlepiej, o co chodzi, gdzie co jest umieszczone i jak się za to zabrać. Może jeszcze komuś się to przyda.

UWAGA!: Trzeba się z tym trochę po gimnastykować przy wyjmowaniu i wkładaniu nowego elementu, ponieważ zdecydowanie rura jest pogięta i nie wychodzi z komory silnika tak łatwo, jak korek zamykający wlew oleju silnikowego. ALE nie jest to niewykonalne, skoro osoba, która co jakiś czas coś przy aucie robi i ma "domowe" pojęcie o autach wykonała to niemalże samemu. Choć przydaje się druga para rąk.

Temat uważam za zamknięty. :)
DZIĘKUJĘ ZA POMOC :!: I zainteresowanie :D :ok:
TDI.SUBARU
Początkujący
 
Posty: 95
Zdjęcia: 1