Citroen c3 - ubywa olej na jałowym biegu

17 Sty 2015, 16:58

Witam forumowiczów :)

chciałbym zasięgnąć waszej opinii co do opisanej przeze mnie sytuacji a mianowicie:

problem to spalanie oleju w silniku 1.4hdi 16v, ubywa mi mniej więcej 4L na 15tys.km.
Co dziwne, najwięcej oleju spala gdy mam włączony silnik na jałowym biegu jakiś czas i po dodaniu gazu leci niebieskawy dymek, im dłużej postoi tym więcej oleju zejdzie z silnika :P

Tak na chłopski rozum, jak przejeżdżam w trasie około 1000tys km to zejdzie z 200ml, a gdy silnik odpali się np. 3 razy po 5 min to spali ze 100ml... jak się nie jedzie.

mechanik proponuje wymianę uszczelniaczy, jak sądzicie?

pozdrawiam.
wasilmag
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C3
Silnik: 1.4HDI 1.6V
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

17 Sty 2015, 18:00

Tak,zaworowych oczywiście,no i ma rację :D To paradoksalne,ale jednak.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8623
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

17 Sty 2015, 20:08

najpierw sprawdź filtr powietrza, odmę, klapę gaszącą i turbinę
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

18 Sty 2015, 14:13

we wtorek lecę na przegląd więc wszystko to zaproponuje aby zobaczyli przy okazji :)
wasilmag
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 0- 0-2009
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Citroen C3
Silnik: 1.4HDI 1.6V
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Honda NSX
    Pierwsza generacja Hondy NSX była autem niezwykłym. Przełomowe nadwozie wykonane w całości z lekkiego aluminium, silnik V6 znajdujący się za plecami kierowcy i niezwykłe właściwości jezdne wywoływały zachwyt. NSX powróciło ...