Citroen jumper diesel 2.5 diesel, problem z powietrzem

27 Paź 2009, 19:58

posiadam citroena jumpera z 1996roku, mam problem z powietrzem. Wymienilem wszystkie filtry, wszystkie przewody paliwowe, a on nadal ewidentnie ciagnie powietrze na pompe, przed pompa zalozylem zaworek zwrotny, kawalek przezroczystego przewodu, nadal pojawiaja sie babelki powietrza, gdy dojdzie do 50 stopni juz nie gasnie i chodzi jak rakieta, pomozcie ! z gory dzieki
szymon91rw
Nowicjusz
 
Posty: 1
  • 27 Paź 2009, 20:06

    Musisz mieć mikroskopijną dziurkę,mój brat w TIPO miał przypadek podobny,żaden mechanik nie wykucał przyczyny i nie dziwię się,dziureczka była w takim miejscu,że tylko upór doprowadził do jej wykrycia,na ziemię nie kapnęła nawet kropla,przewód paliwowy był tylko wilgotny,to wystarczyło.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8100
    Miejscowość: Z prawdy :)

    15 Lis 2017, 11:18

    Witajcie,
    mam podobny problem ze swoim jumperem a raczej u mnie to jest coś z układem paliwowym ale kończą mi się pomysły.
    Mój jumper to 1,9 bez turbo z 2001r.
    Na zimno o ile nie mam mniej jak 3/4 baku , to pali względnie dobrze.
    Poniżej tego stanu dzieją się cuda a mianowicie...jak rano odpalam auto to muszę kręcić dłużej minimum 3 razy jak załapie przez pierwsze 3-4 km gaz w podłogę bo nie chce jechać,(kopci na niebiesko) jeśli mi zgaśnie to znów muszę 3razy kręcić ale potem jest już lepiej.
    wymieniłem filtr paliwa, przeczyściłem smok, wymieniłem wężyk idący od zbiornika do podgrzewacza na głowicy(nie wiem czy to cholerstwo nie jest winne), założyłem zaworek zwrotny przy baku oraz założyłem nowy wężyk pomiędzy filtrem a pompą wtryskową i na tym odcinku założyłem elektryczną pompkę paliwa( zwykłą wspomagającą z 0,5bara daje)
    jak jest pełny zbiornik albo się nim już trochę pojeździ to chodzi bardzo ładnie, pomimo, że ma nalatane 600tys nie gubi oleju(syntetyk 5w40) jak na te niecałe 70koni to przyzwoicie chodzi, nie kopci itd.
    jakieś pomysły??
    gl5er
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 11 10 2001
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: BMW e39
    Silnik: M54b30
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    15 Lis 2017, 14:53

    Czy zbiornik ma sprawne odpowietrzenie,czyli czy nie tworzy sie w nim podcisnienie.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8100
    Miejscowość: Z prawdy :)

    16 Lis 2017, 08:53

    tworzy się nadciśnienie, czyli prawidłowo.
    gl5er
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 11 10 2001
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: BMW e39
    Silnik: M54b30
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    21 Lis 2017, 08:46

    problem rozwiązany, po wymianie wszystkich węży problem ustąpił, problemem była pompka oraz szybko złącza.
    gl5er
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 11 10 2001
    Przebieg/rok: 50tys. km
    Auto: BMW e39
    Silnik: M54b30
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne powroty do szkoły i większości przedszkoli
    Początek roku szkolnego i powrót dzieci do szkół to czas nasilenia ruchu na drogach, zwłaszcza ruchu pieszych w okolicach placówek edukacyjnych. Kierowcy powinni być w tym czasie szczególnie wyczuleni ...
    Mercedes Klasy V
    Solidny przód i wyjątkowe kształty. Skonstruowana z pasją, z myślą o radościach i wyzwaniach codzienności, nowa Klasa V oferuje zmienny układ wnętrza, a jednocześnie zapewnia imponujące wrażenia podczas jazdy. Przyciąga ...

  •