Citroen Xsara II 2.0 HDI nie odpala

20 Sie 2017, 20:00

Jak w temacie.. problem z cytryną, zaczęło się od szarpania (w czasie jazdy nagły spadek obrotów, brak gazu, kontrolka check engine), dalej gaśnięcie auta, migająca, ,,pipcząca" kontrolka STOP, rozrusznik kręcił, udawało się zapalić po chwili, czasem trzeba było dłużej pokręcić. Często auto gasło, gdy stałam na luzie na światłach. Zauważyłam związek z pompką paliwa, gdy jej nie słyszałam, kiedy przekręcałam kluczyk - auto nie odpalało, choć nie było to regułą. Tak jakby nie docierało do niej zasilanie. Pompka została wymieniona, ale sytuacja nadal ta sama. Auto zgasło zostawione na luzie, mija tydzień jak nie odpala, pojawiła się również migająca kontrolka ,,kluczyk" od immobilizer. Nie wiem co robić, szukać teraz elektryka?
Anusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 11 2011
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel

20 Sie 2017, 21:48

Pierwsza rzecz to trzeba podłączyć pod kompa i zczytać błędy. Prawdopodobnie coś z układem paliwowym
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16777
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

21 Sie 2017, 12:06

Anusz napisał(a):Zauważyłam związek z pompką paliwa, gdy jej nie słyszałam, kiedy przekręcałam kluczyk - auto nie odpalało, choć nie było to regułą. Tak jakby nie docierało do niej zasilanie. Pompka została wymieniona, ale sytuacja nadal ta sama.
Można sprawdzić napięcie na przewodach które idą do pompki czy za każdym razem tam się pojawia.

Anusz napisał(a):Auto zgasło zostawione na luzie, mija tydzień jak nie odpala, pojawiła się również migająca kontrolka ,,kluczyk" od immobilizer
Może nie odpalać przez immo jak cały czas kontrolka miga i nie gaśnie. Masz baterię w kluczyku?
Może wcześniejszy problem to również wina immo skoro raz odpalał, a raz nie biorę tu pod uwagę wymianę pompki paliwa która nic nie dała.

Spróbuj jeszcze użyć drugiego kluczyka jak masz.

Często zdarza się że zostaje zgubiony kod immo przez nadmiernie rozładowany akumulator, a czasem nawet przy samym odpalaniu samochodu podczas kręcenia rozrusznikiem. Wtedy chyba tylko zostaje kodowanie od nowa.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Sie 2017, 21:14

Dzisiaj próbowałam odpalić, kontrolka immo się zapaliła, pokręcił rozrusznik, zgasła. Drugim kluczykiem również próbowałam, kontrolka już więcej się nie zapaliła.
Anusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 11 2011
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel

22 Sie 2017, 09:05

Anusz napisał(a):kontrolka już więcej się nie zapaliła
Auto odpaliło czy dalej problem jest z rozruchem taki jak był?

Pisałaś wcześniej o kontrolce STOP. Czy po włączeniu zapłonu przed odpaleniem silnika ona gaśnie po 2-4 sekundach (zakładam że samochód jest wyprodukowany po 2002 roku)? W czasie jej świecenia jest wykonywana samodiagnostyka i jeżeli wszystko jest ok to powinna zgasnąć, jeżeli będzie gdzieś problem to nie zgaśnie (tu warto sprawdzić czy nie ma błędów w sterowniku).

W modelach Xsara II przed 2002 rokiem kontrolka gaśnie zaraz po odpaleniu silnika, a w modelach wyprodukowanych po 2002 roku kontrolka gasła przed odpaleniem silnika. Takie małe różnice jak by się ktoś zastanawiał :)
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Sie 2017, 13:23

Auto z 2001 roku. Po przekręceniu kluczyka zostają zapalone kontrolki akumulatora, oleju i STOP, która po chwili zaczyna migać wraz z sygnałem dźwiękowym. Co jeszcze moge napisać o tym ,,przypadku" to to, że ostatni raz kiedy auto zgasło mi na trasie, zostało odholowane (przez inne auto) do mechanika..oczywiście na miejscu, po odpięciu linki, cytryna zapaliła. Wcześniej kiedy auto gasło, zdarzało się, że dłużej kręciłam rozrusznikiem, po chwili jakby załapywało, ,,dławiło się" ale zaraz znowu nie mogłam odpalić. Miałam również przypadki, że gdy nagle spadały mi obroty, nie miałam gazu, to po kilkukrotnym szybkim wciśnięciu pedału, wszystko wracało do normy. Szczerze mam już dość tych niewiadomych. Szukam pomysłów, bo w tym tygodniu chce dać auto do mechanika. Zobaczymy co on wymyśli.
Anusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 11 2011
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel Omega - samochód do driftu
    Omega to konstrukcja zbliżona do Sierry – rodzinny samochód z napędem na tył. Auto powstało w dwóch generacjach, a ostatnia (produkowana w latach 1994 – 2003) dobrze nadaje się na pierwsze treningi ...
    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...

22 Sie 2017, 13:43

Auto nie odpala. Chyba lepiej żeby nie odpaliło, jak ma być podpięte pod komputer, czy to nie ma znaczenia na błędy, które by pokazało?
Anusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 11 2011
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel

22 Sie 2017, 14:01

Anusz napisał(a):Auto nie odpala. Chyba lepiej żeby nie odpaliło, jak ma być podpięte pod komputer, czy to nie ma znaczenia na błędy, które by pokazało?
Błędy odczytasz po przekręceniu zapłonu bez włączonego silnika.

Anusz napisał(a):STOP, która po chwili zaczyna migać wraz z sygnałem dźwiękowym
Prawdopodobnie jest tak że usterka którą wykrył sterownik może nie pozwalać na uruchomienie silnika chroniąc go w ten sposób przed poważniejszym uszkodzeniem. Problemy przy których taka sytuacja może wystąpić to uszkodzony wentylator chłodnicy, jej rezystor, czujnik temperatury itp. Oczywiście mogą być też inne problemy dlatego warto odczytać błędy które powinny w tym momencie naprowadzić nas na usterkę.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

22 Sie 2017, 14:20

Ok, w takim razie dam znać co wyjdzie po diagnostyce. Dzięki :)
Anusz
Nowicjusz
 
Posty: 6
Prawo jazdy: 28 11 2011
Auto: Citroen Xsara II
Silnik: 2.0 HDI
Paliwo: Diesel