Civic IX Tourer

22 Mar 2017, 17:45

Witam, Nie zakładałem własnego wątku ale bardzo dużo czasu spędziłem czytając różne inne tematy. Po prawie 2 latach w końcu jest....
CIVIC Tourer IX Elegance 2016 1.8 142 km

Civic IX Tourer Civic IX Tourer Civic IX Tourer Civic IX Tourer Civic IX Tourer
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

22 Mar 2017, 18:13

Gratulacje zakupu :ok: jeden z nielicznych przykładów na to, że pakowne auto nie musi wyglądać jak lodówka.

Czym jeździłeś wcześniej, bo nie potrafię powiązać Twojego nicku z żadnym wozem?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Mar 2017, 18:22

Hehe... fiat seicento 900 :) Taki mały przeskok...
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

23 Mar 2017, 11:27

Udało Ci się dostać jakiś rabat? Czy standardowo dorzucili tylko gumowe dywaniki? :)
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

23 Mar 2017, 11:34

Ubezpieczenie gratis + opony zimowe i 3000zł z ceny...
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

23 Mar 2017, 11:38

No to jak na Hondę pięknie, gratulacje :ok:
Swoją drogą świetny kolor, wg mnie jedyny słuszny w Tourerze.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie samochodu OC z promocją zwrotu 130zł
    Bezpieczeństwo na drodze jest niezwykle istotne, niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym kierowcą, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z jazdą samochodem. Wiedząc, jak ważne jest zabezpieczenie swojego pojazdu i wszystkich ...
    Audi quattro - historia napędu
    Dzięki quattro, Audi stało się pionierem stosowania napędu na cztery koła w samochodach osobowych. Początki projektu sięgają zimy 1976/77. Wówczas grupa inżynierów Audi odbywała jazdy testowe w zasypanej śniegiem ...

23 Mar 2017, 11:58

login87 napisał(a):Hehe... fiat seicento 900 Taki mały przeskok..
eeee to wielkiej różnicy nie odczułeś :mrgreen:
łysy30 napisał(a):Swoją drogą świetny kolor, wg mnie jedyny słuszny w Tourerze.
w sumie w "polskich" barwach też wygląda dobrze :wink:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14202
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

24 Mar 2017, 12:57

Sporo powyżej 80tyś.zł Ciebie kosztował? Kolor fajny, jednak nie podzielam zdania Mike w kwestii wyglądu :D Jak dla mnie nie zbyt im się wizualnie udał, ale to kwestia gustu :)
Ale niech Ci służy. Bezawaryjności :ok:
pkc
Zaawansowany
 
Posty: 715
Prawo jazdy: 10 08 2004
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: BMW E36 Audi A4 B8
Silnik: 328i 2.0TFSI

24 Mar 2017, 13:02

Wczoraj trochę pojeździłem po mieście potem trasa do Krakowa 90 km tam i z powrotem (180 km). Tempo było rekreacyjne ale spalanie jak dla mnie rewelacja.

Civic IX Tourer
login87
Początkujący
 
Posty: 113
Zdjęcia: 6
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Civic IX Tourer
Silnik: 1.8 142 km
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2016

24 Mar 2017, 13:54

login87 napisał(a):Tempo było rekreacyjne ale spalanie jak dla mnie rewelacja
Zgadza się jeździłem trochę poprzednią wersją ale silnik ten sam tyle że wersja S-type. Jak jeździsz do 3800obr.min. to będzie oszczędny. Powyżej tej granicy załącza się VTEC który daje się odczuć bo zmienia charakterystykę silnika i całkiem inaczej się przyspiesza. Oczywiście wtedy spalanie możesz osiągnąć spokojnie powyżej 10 litrów :) Musisz też pamiętać że trzeba od czasu do czasu dać popracować temu układowi, a nie wszyscy o tym wiedzą i później narzekają. Warto sobie np. na trasie czasem po przyspieszać redukując np. do 3 i podciągnąć do 5,5-6tyś.obr. Tak żeby nie przeciążać za bardzo innych mechanizmów napędowych.

Wracając do spalania mi wyszło 6,3 na autostradzie 350km gdzie średnio 140km/h na tempomacie jechałem :)

Bardzo fajne auto :ok:
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2017, 14:06

Kacper napisał(a):Powyżej tej granicy załącza się VTEC


Nic tu się nie "załącza" (prędzej wyłącza), bo to i-vtec, a nie klasyczny vtec - jedyne co czuć powyżej tych obrotów to zmiana geometrii kolektora dolotowego.
I-vtec w swoim założeniu ma służyć oszczędzaniu paliwa, a nie poprawie osiągów.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

24 Mar 2017, 20:40

łysy napisał(a):Nic tu się nie "załącza" (prędzej wyłącza), bo to i-vtec, a nie klasyczny vtec - jedyne co czuć powyżej tych obrotów to zmiana geometrii kolektora dolotowego.
Doczytaj dokładnie bo VTEC działa tak samo, a i- to właśnie dodatkowo tak jak piszesz zastosowany został kolektor dolotowy o zmiennej geometrii. W tym przypadku aby podnieść wartość momentu obrotowego w całym zakresie obrotów oraz moc maksymalną użyto zaworu obrotowego wewnątrz podwójnego kanału dolotowego. Przy niskich oraz średnich obrotach zawór jest zamknięty, natomiast otwiera się przy wysokich obrotach silnika.

i-VTEC jest połączeniem systemu VTEC oraz VTC (Variable Overlap Timing Control).
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

24 Mar 2017, 21:16

Kacper napisał(a): VTEC działa tak samo, a i- to właśnie dodatkowo tak jak piszesz zastosowany został kolektor dolotowy o zmiennej geometrii


Ehh....no właśnie nie "tak samo".
Civic 1.8 jedzie generalnie cały czas na normalnych krzywkach, a i-vtec "działa" między 1500 a 3500 obrotów i tylko wtedy, gdy nie ciśniemy gazu do dechy (silnik pracuje wtedy w trybie Atkinsona, innymi słowy - staje się "eco"). A ten kop powyżej 4000 obrotów to po prostu zmiana długości kanałów dolotowych. i-vtec to rozwinięcie pomysłu vtec-e z Civica VI.
Nowy Civic też nazywa się vtec turbo, a vtec-a (w klasycznym rozumieniu tego terminu) tam nie uświadczysz :ok: Czysty marketing.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna