Clio 2 1.4 16V 2001 problem z odpalaniem

12 Kwi 2021, 14:46

Witam. Od dwóch tygodni mam problem z odpaleniem samochodu (jak w tytule). Sytuacja jest nietypowa ponieważ nie znalazłem żadnych informacji co to mogłoby być. Ogólnie odpala "ze strzała" ledwo rozrusznik jeden obrót zrobi i silnik już pracuje ale teraz ma odpały i są sytuacje że odpali "ze strzała" albo 5 razy mogę próbować odpalić i nic a za szóstym razem odpala znowu "ze strzała". Ale co gorsza największym problemem jest to że zaczął odpalać po wróceniu kluczykiem na zapłon. Mogę nim kręcić 15 minut i nie odpali ale jak cofnę kluczyk na zapłon to odpala bez najmniejszego zająknięcia się. Wszystko to dzieje się losowo i nieprzewidywalnie. Przy wymianie świec przyglądałem się bliżej objawom to rzeczywiście iskrę dostaje dopiero po wróceniu kluczykiem na pozycję zapłonu. Albo 4 razy nie da iskry a za piątym razem od razu da. Silnik na 4 cewkach palcowych

Wymienione zostało do tej pory:
Przekaźnik pompy paliwa
Komplet świec (były czarne i już miały większą przerwę)
Wyczyszczone styki sterownika silnika i stacyjki i punkty masy

na OBD 2 zero błędów ani jednego komunikatu. Akumulator naładowany. Immo nie blokuje. Oba kluczyki to samo. Podejrzewam stacyjkę ale nie jestem pewny i chciałbym się zapytać czy może ktoś coś wie albo słyszał o czymś podobnym.
Hesus29
Nowicjusz
 
Posty: 5

12 Kwi 2021, 16:30

A jak przekręcisz kluczyk na zapłon wyłączysz go i wrócisz do zapłonu oraz spróbujesz go odpalić to też nie odpali od razu?

Sprawdź czy paliwo nie cofa się i czy nie ma przebicia na kablach zapłonowych.
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4775
Zdjęcia: 14

12 Kwi 2021, 16:36

W sobotę próbowałem motywu z zapłonem gaszeniem i próbą odpalenia. Skutku brak.

Nie ukrywam że nie jestem mechanikiem ale też nie kompletnym laikiem i prosiłbym o małe nakierowanie jak sprawdzać pewne rzeczy jak np cofanie się paliwa.
Hesus29
Nowicjusz
 
Posty: 5

13 Kwi 2021, 09:04

Może to być stacyjka. Warto by rozpiąć złącze stacyjki i spróbować odpalić auto " na kabelki". Ewentualnie przemierzyć styki stacyjki, ale pod obciążeniem ( np. przeświecić je żarówką 55W ).
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17919
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

13 Kwi 2021, 15:08

No więc właśnie grzebałem trochę przy samochodzie i zorientowałem się ze nie słyszę pompy paliwa. Sprawdziłem przekaźniki. Oba dobre. Klikają na krótko. Cewki w porządku. Rozebrałem jeden zwarlem na krótko i pompa chodzi. Poskładałem do kupy przekręcam na zapłon a tu d..a. Cisza. Na pompie 0V. Iskry także brak. Przekaźniki nie klikają wcale. Co jest odpowiedzialne za sterowanie przekaźnikami i czemu nimi nie steruje?
Hesus29
Nowicjusz
 
Posty: 5

14 Kwi 2021, 11:45

Hesus29 napisał(a):Co jest odpowiedzialne za sterowanie przekaźnikami i czemu nimi nie steruje?

Wszystkim steruje sterownik silnika. Pompa paliwa nie pracuje cały czas. Jak nie zapalisz silnika, a w układzie jest odpowiednie ciśnienie, to pompa się nie załączy dopóki nie włączysz rozrusznika. Sprawdź, czy pojawia się napięcie na pompie podczas kręcenia rozrusznikiem.
Posprawdzaj też bezpieczniki.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 17919
Zdjęcia: 1188
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] i40 2,0 GDi / Optima I 2,0 / 508 1,6 THP / Passat B7 1,8 TSI
    Podstawowe kryteria zestawienia: - sedan segmentu D - silnik benzynowy o mocy ok. 160KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2011 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Hyundai i40 2,0 GDI - 177KM - Kia Optima ...
    Przyszłość motoryzacji - rozwiązania z których będziemy korzystać
    Samochody bez kierownicy, z kołami-śmigłami czy modułowym nadwoziem - być może kiedyś tak będzie wyglądała motoryzacja. Zamiast wybierać się w daleką podróż w przyszłość, spójrzmy w tę mniej odległą i bardziej ...

  • 14 Kwi 2021, 12:00

    Rozwiązała się sprawa. Nie wiem czemu zaczęło działać ale zrobiłem jedna rzecz. Rozebrałem środkowy dolny przekaźnik w komorze silnika od pompy paliwa. Wziąłem druga osobę żeby kręciła a ja popchnąłem blaszkę przekaźnik ręcznie i odpalil ze strzała. Wszystkie problemy od tego czasu zniknęły. Nic się już nie dzieje nie wiem czemu po tym zaczęło działać. Coś jakby sterownik się zawiesił na jednym wyjściu?
    Hesus29
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    15 Kwi 2021, 12:47

    Zawiesił się styk roboczy przekaźnika. Poszukaj sobie już nowego, bo z czasem problem może się zacząć powtarzać i nasilać.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 17919
    Zdjęcia: 1188
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Kwi 2021, 13:35

    Trochę wątpię bo miałem dwa oryginalne reno jakieś stare i dwa nowiutkie z Boscha i na wszystkich było to samo. Ale znam swoje szczęście więc może coś w tym być
    Hesus29
    Nowicjusz
     
    Posty: 5